ورزش

آموزش ماساژ صورت و فواید آن

ما اینجا نیامده‌ایم که یک کار وقت‌گیر دیگر به لیست روزانه شما اضافه کنیم، اما اطلاعاتی به شما خواهیم داد که تشویق شوید برای مراقبت از پوست خود برنامه‌ریزی کنید. به شما قول می‌دهیم که این کار برایتان تبدیل به یک عادت شود نه یک کار سخت و اجباری. همان‌طور که انجام تمرینات ورزشی روزانه برای بدن شما مفید هستند، عضلات صورت شما نیز نیاز به اندکی نرمش دارند. پس بنشینید و خوب گوش کنید!

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

این کار مثل نیم ساعت تردمیل زدن خسته‌کننده نیست؛ تنها کافی است چند بار در طول هفته صورت خود را ماساژ دهید، تا چهره‌ای فوق‌العاده پیدا کنید (فکرش را بکنید: یک فک خوش فرم، گونه‌های برجسته، چشم‌هایی که دیگر پف کرده نیست). همان‌طور که هر چه بیشتر به باشگاه ورزشی بروید نتایج بهتری می‌گیرید، هر چه بیشتر عضلات صورت خود را ماساژ دهید، نتایج بهتری می‌گیرید.

 

فواید ماساژ صورت

وقتی از یک آرایشگر یا متخصص زیبایی می‌خواهید صورت شما را ماساژ دهد، این کار نه‌تنها باعث آرامش شما می‌شود، بلکه برای پوست صورت شما هم مفید است. ماساژ صورت، باعث جریان خون بهتر در پوست شما شده و آثار کوتاه مدت و بلند مدت فراوان دارد، از جمله اینکه چربی را در همه جای پوست پخش کرده و مانع از پیدایش چین و چروک روی صورت می‌شود.

ما بهترین راهنمای ماساژ صورت را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در اینجا خانم جوانا چک مشاور پوست و مو، که افراد مشهوری مثل آنا وینتور، کیت وینسلت، کیت بلانشت و پنه لوپه کروز از مشتریان وی هستند، سه تکنیک ماساژ صورت را برای شما توضیح می‌دهد. هر یک از این تکنیک‌ها تاثیر خود را دارد و با تکنیک بعدی کامل تر می شود (البته اگر فرصت دارید، از هر سه تکنیک استفاده کنید).

ماساژ پاکسازی عمقی

یک پاک کننده چربی (مثل لامرس) را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید؛ به جای این‌که آن را روی صورت مالیده و به سرعت پاک کنید، آن را روی صورت ماساژ دهید؛ چرا که این کار تاثیر آن را ۳۰ درصد افزایش می دهد. این کار تاثیری مشابه استفاده از برس برقی مخصوص پوست دارد و به رفع چربی از روی پوست کمک می‌کند، البته بدون اینکه خطر پارگی مویرگ‌ها یا ابتلا به آکنه روزاسه شما را تهدید کند.

از هر پاک کننده ای که دوست دارید یا با پوست شما سازگار است، استفاده کنید و آن را با دو انگشت به حالت دایره وار روی پیشانی خود بمالید؛ آن را به سمت بیرون و شقیقه‌ها ماساژ دهید؛ به‌آرامی اطراف چشم خود را کمی ماساژ دهید و بعد کمی پایین‌تر و به سمت بینی، گونه‌ها، فک، گردن و سینه بیایید.

مردم اغلب به پوست ناحیه سینه خود توجهی نمی کنند، در حالیکه پوست این ناحیه یکی از اولین جاهایی است که آثار بالارفتن سن یا آفتاب سوختگی را نشان می دهد. یکی از جملات معروف خانم چک این است: “صورت شما از نوک سینه شما آغاز می شود و به موهای شما منتهی می‌شود”. بنابراین، هنگام ماساژ دادن، قفسه سینه خود را فراموش نکنید.

بعد از این‌که کل صورت خود را ماساژ دادید، دوباره به سراغ نقاطی بروید که ماساژ آن‌ها دشوارتر است، مثل ناحیه فک و ناحیه تی. سپس، ماده پاک‌کننده را با آب سرد بشویید تا قرمزی صورتتان از بین برود؛ اگر تحمل آب سرد را ندارید از آب ولرم استفاده کنید اما از آب گرم استفاده نکنید.

ماساژ حجم دهنده/ بالا آورنده

imagefinal)

در پشت صحنه شوهای مد، اغلب می بینید که صورت مدل ها پیش از آرایش کردن، ماساژ داده می شود. این کار سبب می شود پوست آنها زیر نور چراغ ها بیشتر بدرخشد.

همچنین بخوانید:  چسب تیپ چیست؟ + نحوه استفاده از چسب تیپ

اگر از یک سرم یا تونر (مثل لامرس) استفاده کنید، تاثیر این نوع ماساژ بیشتر می شود، زیرا این مواد به سادگی جذب پوست می شوند (به دنبال سرمی باشید که پایه آبی داشته باشد نه الکلی یا اسیدی). سرم را روی یک دستمال نخی بریزید و روی سینه خود بگذارید و بردارید؛ بعد به سمت بالا و گردن، چانه و خطوط لبخند بروید. “این حرکت، بالابرنده و انتشار دهنده است. وقتی دستمال را روی پوست می گذارید و فشار می دهید، پوست شما کمی کشیده می شود و وقتی دستمال را بر می دارید، پوست شما رها شده و مواد را بهتر جذب می کند.

وقتی به اطراف چشم رسیدید، ابروها را به آرامی بالا ببرید و چند بار آهسته اطراف چشم را به سمت بالا و ابروها ماساژ دهید. دکتر چک هشدار می دهد: “پوست دور چشم، از همه جای بدن نازک تر است. این پوست، ۴۰۰ برابر نازک تر از پوست کف پا است.”

در ناحیه پیشانی، سه مرتبه به سمت بالا ماساژ دهید، از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت بیرون ماساژ دهید. بعد در امتداد خطوط پیشانی سه مرتبه به طور افقی ماساژ دهید، از ابروها شروع کنید و بالا بروید.  چند ساعت بعد نتیجه کار شما آشکار خواهد شد، اما هر چه بیشتر بگذرد و بیشتر از این نوع ماساژ استفاده کنید، نتایج بهتری می گیرید. چک توصیه می کند، هر گاه می خواهید از تونر استفاده کنید از این نوع ماساژ استفاده کنید، اما انجام آن چند بار در هفته یا پیش از مناسبت های خاص منطقی تر است.

 

یخ درمانی ماساژ ضد پف

final2

اگر عکس های سلفی سلبریتی ها را دیده باشید، می فهمید یکی از دلایل جذابیت آن‌ها استفاه از ماسک صورت است. اگر شما هم ۲۰ دقیقه نقش افراد شرور در فیلم ها را بازی کنید، بعد از آن نیاز به جوان سازی پوست دارید.

شما می‌توانید این کار را به کمک چیزی که در فریزرتان یافت می‌شود انجام دهید. دو تکه یخ بردارید و آن‌ها را روی ورقه های ماسک صورت خود ماساژ دهید، این کار باعث می شود مواد موجود در این ماسک ها روی پوست شما محکم شده و تاثیر طولانی تری داشته باشند.

این نوع ماساژ بعد از یک شب باده خوری و کم خوابی اثری فوق‌العاده تسکین دهنده خواهد داشت. دکتر چک می‌گوید: “شما می‌توانید از این نوع ماساژ در شب یا روز استفاده کنید، هر وقت خسته‌اید، یا پوست صورتتان بر اثر نوشیدن مایعات زیاد یا خوردن غذاهای شور یا آفتاب پف کرده یا قرمز شده باشد، می‌توانید از این نوع ماساژ استفاده کنید. می‌توانید از این نوع ماساژ بر روی هر نوع ماسکی استفاده کنید، حتی می توانید از آن بر روی کرم شب خود استفاده کنید تا بهتر روی پوستتان بماند.

این کار خیلی ساده است، ماسکی روی صورت خود بگذارید و در هر دست خود یک قطعه یخ بگیرید (می‌توانید یخ‌ها را در یک پارچه نخی بپیچید تا خیلی سرد و خیس نباشند)، بعد آن‌ها را در طول پیشانی خود ماساژ دهید، به زیر چشم‌ها بیایید، روی گونه‌ها، زیر چانه تا گردن پایین بیایید. برای این‌که پف صورتتان بهتر بخوابد، از بینی خود به سمت بیرون ماساژ دهید.

ماساژ روشن کننده پوست صورت

ابتدا صورت خود کاملاً تمیز کنید، می توانید برای این کار، صورت تان را با آب و صابون بشویید؛ پیشنهاد ما این است که همیشه قبل از انجام هر نوع ماساژی صورت تان را کاملاً بشویید و از پاک کننده آرایش یا روغن زیتون استفاده کنید تا صورت تان از هرگونه آلودگی پاک شود، سپس صورت خود را با آب ولرم بشوییدو با حوله ای خشک به صورت تان ضربه بزنید.

همچنین بخوانید:  تمرین با کش مینی لوپ در خانه برای تناسب اندام

لایه نازکی از روغن به صورت خود بمالید؛ استفاده از روغن در حین ماساژ باعث می شود که انگشتان تان را راحت تر بر روی صورت حرکت دهید تا موجب آزردگی پوست صورت شما نشود.

همچنین استفاده از روغن بر روی پوست صورت، موجبات شفافیت و روشن تر شدن پوست تان نیز می شود؛ می توانید از مخلوطی از روغن ها یا تنها یک نوع روغن که برای نوع پوست تان مناسب‌تر است، استفاده کنید؛ پیشنهاد ما روغن هایی مانند آرگان و جوجوبا است که باعث باز شدن منافذ پوست به صورت طبیعی می‌شود.

  • اگر پوست تان خیلی خشک و حساس است، از روغن آرگان یا روغن بادام استفاده کنید.
  • اگر پوست شما معمولی یا مایل به چرب است، از روغن جوجوبا یا مخلوط روغن جوجوبا با روغن کرچک استفاده کنید.
  • اگر از چرب شدن صورت تان متنفر هستید نیز می توانید از مرطوب کننده های مورد علاقه تان استفاده کنید.

ماساژ را از ناحیه لنفاوی آغاز کنید؛ بسیاری بر این باور هستند که مواد سمی از صورت به سمت غدد لنفاوی زیر چشم و اطراف گردن نفوذ می کند.

  • شروع ماساژ از این نواحی به آزادسازی مواد سمی کمک نموده و به مرور زمان از تشکیل این سموم در صورت تان جلوگیری خواهد کرد؛ بهتر است برای ماساژ نواحی لنفاوی از نوک انگشتان تان استفاده کنید و به صورت دایره ای ناحیه لنفاوی را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
  • زیر چشمان تان را ماساژ دهید و آرام به سمت گلو پایین بیایید، سپس از دو طرف چانه را ماساژ داده و دوباره به سمت بالا بروید.
  • باید انگشتان تان محکم و سفت باشد، اما منظورمان این نیست که به قدری سفت باشد که به پوست صورت تان آسیب بزند؛ لازم است بدانید که ماساژ صورت با ماساژ قسمت ها و بافت های دیگر بدن متفاوت است، زیرا حساسیت پوست صورت نسبت به نواحی دیگر بدن بیشتر است و باید در حین انجام ماساژ نهایت دقت را داشته باشید.

اطراف صورت تان را نیز ماساژ دهید؛ به صورت دایره ای اطراف چانه و اطراف دهان تان را ماساژ دهید؛ سعی کنید پوست صورت خود را به سمت بالا ماساژ داده و هرگز پوست تان را به سمت پایین نکشید؛ این ماساژ را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

پیشانی تان را ماساژ دهید؛ ابتدا سعی کنید هر دو طرف سر را به صورت دایره ای ماساژ داده و سپس به سمت مرکز پیشانی بیایید؛ سپس دوباره به دو طرف پیشانی رفته و همزمان دو طرف را ماساژ دهید؛ این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

اطراف چشم ها را ماساژ دهید؛ ابتدا انگشتان تان را در قسمت داخلی زیر ابرو قرار داده و سپس آنها را به سمت خارجی چشم بکشید. دقت داشته باشید که زیر چشمان تان را آرام تر ماساژ دهید، به صورت دایره ای اطراف چشم را ماساژ داده و به اطراف بینی بیایید؛ این حرکت را یک دقیقه ادامه دهید.

  • ماساژ اطراف چشم باعث کاهش پف زیر و دور چشم شده و ظاهرتان را جذاب‌تر و جوان‌تر خواهد کرد.
  • بهتر است برای ماساژ اطراف صورت از روغن بیشتری استفاده کنید تا از کشیده شدن پوست اطراف صورت تان جلوگیری شود.

یک بار دیگر همه حرکات را تکرار کرده و تمام کنید؛ دوباره همه قسمت‌های صورت‌تان را ماساژ دهید؛ پس از اتمام تمرینات، می توانید تغییر را احساس کنید؛ صورت‌تان جوان‌تر، شاداب‌تر و روشن‌تر به نظر خواهد رسید.

سخن پایانی

در این مطلب به توضیح کامل و جامع درباره یک موضوع مهم یعنی ماساژ صورت که بسیار موثر و پرطرفدار است پرداختیم. قدم به قدم با تمرینات و آموزش کامل ماساژ صورت این مطلب ماورای سلامت پیش بروید.

منبع : fitamin.ir
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا