روانشناسی

از این افراد سمی دوری کنید

تقریبا همه‌ ما در مدرسه، دانشگاه، محیط کار یا در جمع خانواده تجربه‌ برخورد با کسانی را که همیشه ساز مخالف می‌زنند، داشته‌ایم.

 

آدم‌های سمی همه جا هستند. حضور گسترده‌ این افراد در اطراف ما ضرورت شناخت ویژگی آدم‌های سمی را بر ما آشکار می‌سازد. این مطلب از مجله ماورای سلامت به ویژگی های افراد سمی می‌پردازد.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ویژگی های افراد سمی

اگر دوستانی دارید که نشانه‌های سمی بودن را دارند، بهتر است هرچه زودتر زندگی‌تان را از وجود آن‌ها پاک کنید.

قضاوت‌کننده‌ها

این دسته از آدم‌های سمی کسانی هستند که همیشه در حال انتقاد از زمین و زمان‌اند. آن‌ها از قضاوت‌کردن دیگران هم خسته نمی‌شوند. ممکن است شما مطلبی را با ریز و درشت جزئیات برای این افراد توضیح دهید اما آن‌ها مطالب شما را از یک گوش می‌شنوند و از گوش دیگر در می‌کنند.

به‌خاطر خودتان و آن‌ها، مطمئن شوید که نسبت به مشکلات این افراد، برخورد شخصی نداشته باشید. به هیچ‌وجه منفی‌نگری آن‌ها را به خود نگیرید. چون این دقیقا همان چیزی است که این افراد به‌دنبال آن هستند. آن‌ها مثل سایه به‌‌دنبال شما می‌آیند و از کوچک‌ترین مسئله‌ای ایراد می‌گیرند. آن‌ها سعی می‌کنند شما را مقصر جلوه دهند. چون تصور ذهنی‌شان این است که شما رازهایی را از آن‌ها پنهان کرده‌اید.

 

بهانه‌گیر بودن از ویژگی های افراد سمی

گروه دیگر کسانی هستند که مدام بهانه‌تراشی می‌کنند و تقصیرها را گردن این و آن می‌اندازند. این‌ها یکی از مسموم‌ترین‌ افرادی‌ هستند که هیچ‌وقت مسئولیت کارهایشان را قبول نمی‌کنند و همیشه انگشت اتهام را به سوی دیگران می‌گیرند. این کار در نهایت باعث واکنش زنجیره‌ای (اثر دومینو) نسبت به اشتباهات رخ‌داده در محل کار و شکل‌گیری جو نامطلوبی می‌شود. از این افراد به‌شدت دوری کنید و خود را از دردسرهای‌شان رها سازید.

همچنین بخوانید:  چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

 

خبرچین‌ها

کسانی که مدام پشت سر بقیه حرف می‌زنند، شایعه درست می‌کنند یا حتی درباره‌ مسائل خصوصی دیگران صحبت می‌کنند، گونه‌ دیگری از آدم‌های سمی هستند. آن‌ها همیشه در حال کنجکاوی و جست‌وجوگری در زندگی همکاران‌ خود هستند تا مثل رادیویی سمی اطلاعات‌ گرا‌نبهایی را بین همه پخش کنند. خبرچین‌ها به‌خاطر حس ناامنی که دارند، قادر به تشخیص واقعیت از خیال نیستند. ممکن است روزی حقیقت برملا شود و پرده‌های دروغین آن‌ها بیفتد که همین باعث جریحه‌دار شدن احساسات و دشمنی‌های تازه‌ میان افراد می‌شود. داشتن همکار خبرچین می‌تواند بسیار مخرب باشد.

 

دروغگوها

بدترین کسانی که قادر هستند محیط کار شما را مسموم کنند، انسان‌های قلابی و دروغگوها هستند. اطمینان‌کردن به این افراد کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسد، چون دانستن اینکه آن‌ها در حال گفتن دروغ جدیدشان هستند یا واقعا حقیقت را بازگو می‌کنند، هرگز میسر نیست. بلاتکلیفی در تشخیص رفتار راست یا دروغ آن‌ها، به‌سرعت شما را خسته می‌کند و در مدت طولانی‌ باعث کاهش انرژی کاری شما می‌شود. برای اینکه حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید به مطلب ۷ راهکار مفید برای افزایش عزت نفس سر بزنید.

کنترل‌گری از ویژگی های افراد سمی

کنترل‌گرها یکی از وحشتناک‌ترین گونه‌‌ آدم‌های سمی هستند. آن‌ها هیچ‌وقت به حرف دیگران اهمیت نمی‌دهند زیرا دچار این توهم‌ هستند که خودشان همه‌چیز را به‌درستی می‌دانند و برای هر مشکلی یک راه‌حل عالی دارند. وجود این کابوس‌های شبانه‌ در زندگی شخصی شما هم آزاردهنده خواهد بود؛ چه برسد به محیط کار که کلنجار رفتن با آن‌ها را صد مرتبه سخت‌تر می‌کند.

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا