رژیم غذایی

از خواص عرق طارونه برای لاغری و سلامتی چه می دانید؟!

عرق طارونه از جمله داروهای گیاهی است که دارای خواص و فواید درمانی فوق العاده‌ای است. عرق طارونه در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته و این عرق را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها جایگزین داروهای شیمیایی کرده است. امروزه بسیاری از پزشکان نیز برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها عرق طارونه را تجویز می‌کنند.
 

مجله تغذیه و رژیم غذایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

 
از جمله خواص عرق طارونه می‌توان به مواردی مانند تقویت قوای جنسی، ضد درد مفاصل، رفع بیماری های روماتیسمی ، مقوی اعصاب ، ضد افسردگی، درمان بی‌خوابی، تقویت دستگاه گردش خون، از بین بردن زردی پوست، مفید برای سلامت قلب و عروق اشاره کرد. عرق طارونه از غلاف‌های گل‌ها و شکوفه‌های نخل تهیه می‌شود. تهیه عرق طارونه به این صورت است که این غلاف‌های طارونه را که بوی مطبوع و خوشایندی دارند را در دیگ جوشانده و بخار آن را پس از سرد کردن از طریق فرآیند تقطیر به مایع تبدیل می‌کنند.
 
در ادامه به بررسی عرق طارونه می‌پردازیم. در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با عرق طارونه است می‌توان به بررسی مواردی مانند خواص عرق طارونه، عرق طارونه برای خواب، خواص عرق طارونه برای اسپرم، خواص عرق طارونه برای زنان، عرق طارونه برای افزایش قد، عرق طارونه برای درمان افسردگی، عرق طارونه برای درمان روماتیسم، عرق طارونه و خواص ضد میکروبی، عرق طارونه و رفع پوست زرد، عرق طارونه برای لاغری، طبع عرق طارونه طریقه مصرف عرق طارونه و در نهایت عوارض عرق طارونه می‌پردازیم.

خواص عرق طارونه

 

خواص عرق طارونه

عرق طارونه دارای ارزش غذایی بالایی بوده و برای سلامت بدن بسیار مقوی و مفید است است.  عرق طارونه منبعی غنی از پروتئین، فیبر، چربی و مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن و روی است. همچنین عرق طارونه حاوی اسید فولیک است. وجود این مواد مغذی در عرق طارونه، این عرق گیاهی را به یک گزینه مناسب برای تامین انرژی بدن تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق طارونه می‌پردازیم.

همچنین بخوانید:  برنامه غذایی بدنسازی؛ بهترین برنامه غذایی برای عضله سازی

 

عرق طارونه برای خواب

عرق طارونه دارای خاصیت خواب آور است. افرادی که مبتلا به اختلالات خواب و بی‌خوابی هستند می‌توانند با مصرف عرق طارونه بر این مشکلات خود غلبه کنند.

 

خواص عرق طارونه برای اسپرم

از دیگر خواص عرق طارونه این است که این مصرف این عرق گیاهی موجب افزایش اسپرم سازی و افزایش هورمون‌های مردانه می‌شود.

 

خواص عرق طارونه برای زنان

متخصصان طب سنتی برای افزایش قدرت باروری مصرف عرق طارونه را توصیه می‌کنند. خانم‌ها بهتر است برای بهره‌مندی از خواص عرق طارونه برای بارداری از این عرق گیاهی بعد از دوران قاعدگی تا پیش از تخمک گذاری استفاده کنند. عرق طارونه موجب تقویت تخمک‌گذاری و همجنین رفع تنبلی تخمدان می شود.

 

عرق طارونه برای افزایش قد

مصرف عرق طارونه در کنار ورزش و مصرف ویتامین‌ها عامل تاثیر گذار و مهمی در رشد و افزایش قد کودکان است. مصرف عرق طارونه می‌تواند برای تقویت و افزایش قد کودکان یک گزیته درمانی مناسب باشد.

 

عرق طارونه برای درمان افسردگی

از جمله خواص عرق طارونه، خواص آرامش بخش است که موجب کاهش استرس و اضطراب می‌شود. عرق طارونه با وجود خواص آرام‌بخش و ضد استرس خود می‌تواند موجب درمان و رفع افسردگی می‌شود.

 

عرق طارونه برای درمان روماتیسم

عرق طارونه دارای خواص ضد التهابی بوده و موجب رفع التهاب مفاصل و درد مفاصل می‌شود. مصرف عرق طارونه می‌تواند موجب درمان بیماری‌های روماتیسم مفصلی شده و موجب کاهش درد مفاصل می‌شود.

 

عرق طارونه و خواص ضد میکروبی

عرق طارونه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. عرق طارونه می‌تواند موجب از بین رفتن باکتری‌هایی از جمله اشرشیاکلی، استافیلو کوکوس، باسیلوس و سالمونلا شود. عرق طارونه در کنار داشتن خواص ضد باکتریایی،  می‌تواند از مواد غذایی به طور موثر نگهداری کند و همچنین به عنوان طعم دهنده طبیعی غذا استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید:  خواص عرق کاسنی ، از سیستم ایمنی تا درمان جوش!

 

عرق طارونه و رفع پوست زرد

یکی از گزینه‌های درمانی برای رفع زردی پوست، مصرف عرق طارونه است. در صورت اجازه پزشک متخصص می‌توانید از عرق طارونه برای رفع و درمان پوست زرد استفاده کنید.

 

طریقه مصرف عرق طارونه

 

طبع عرق طارونه

در پاسخ به این سوال که طبع عرق طارونه گرمه یا سرده باید گفت که متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق دارونه طبیعتی معتدل داشته و بسیار مقوی است.

 

طریقه مصرف عرق طارونه

برای بهره‌مندی و استفاده از خواص و فواید عرق طارونه می‌توان این عرق گیاهی را با بهارنارنج ترکیب کرده و نوش جان کنید. علاوه بر این می‌توان عرق طارونه را با عرق بیدمشک ترکیب کرده و از این محلول ترکیبی استفاده کنید و از خواص آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

برای رفع عطش در فصل گرم تابستان و یا ماه رمضان می‌توانید عرق طارونه را همراه با خاکشیر، آب هندوانه و زعفران مخلوط کنید و از ترکیب حاصل برای رفع تشنگی خود استفاده کنیدزیرا این شربت ترکیبی دارای طعم دلنشینی بوده و می‌تواند تشنگی شما را به خوبی رفع کند. یک را دیگر برای مصرف از عرق طارونه و خواص شان این است که عرق طارونه  را به فرنی، فالوده و یا دسر اضافه کنید. کم خونی و سرگیجه با مصرف  عرق طارونه به خوبی از بین می‌رود.

 

عوارض عرق طارونه

 

عوارض عرق طارونه

عرق طارونه در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که دارد ممکن است عوارض و مضراتی نیز به دنبال داشته باشد. مصرف عرق طارونه به خانم‌های باردار، مادران شیرده، افراد مبتلا به بیماری قلبی، افراد مبتلا به تپش قلب و همچنین افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

 

عرق طارونه برای لاغری

 

عرق طارونه برای لاغری

عرق طارونه منبعی غنی از فیبر بوده و مصرف این عرق گیاهی موجب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری می‌شود. با وجود خواص عرق طارونه برای لاغری، نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده آل برساند؛ بلکه لازم است با یک رژیم لاغری و  رژیم غذایی اصولی و سالم همراه باشد. برای داشتن‌ یک رژیم غذایی اصولی که به شما کمک کند به وزن مناسب برسید.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا