روانشناسی

افراد باهوش این‌گونه هستند

افراد باهوش ذکاوت خودشان را به رخ دیگران نمی‌کشند، چون هوش زیادشان به‌نظرشان طبیعی می‌آید و تنها تلاش‌شان این است که بدون جلب‌توجه، آزادانه زندگی کنند.

 

افراد باهوش در حالت عادی کاملا متوسط و معمولی به‌نظر می‌رسند تا اینکه ناگهان روزی شما را با جرقه‌ای از هوش خود حیرت‌زده می‌کنند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان ویژگی های افراد باهوش می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ویژگی های افراد باهوش

افراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم بوده و همیشه مورد احترام قرار می‌گیرند. این افراد غالبا افراد موفقی در زندگی هستند. اما افراد باهوش چگونه هستند؟ با ما همراه باشید.

شب‌زنده‌دار هستند

تحقیقات نشان داده است افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و به کارهایشان می‌رسند و در واقع شب‌ها بیشترین میزان کار مفید را دارند، در مقایسه با افراد سحرخیز آی‌کیوی بالاتری دارند. البته باید گفت که فقط بیدار ماندن تا نیمه‌های شب شما را آدم باهوشی نمی‌کند. این افراد برایشان راحت‌تر است که شب‌ها بیدار بمانند و مشغول وبگردی، مطالعه و یادگیری مطالب جدید باشند.

 

ساکت‌ بودن از ویژگی های افراد باهوش

از جمله ویژگی افراد باهوش ساکت بودن آن‌هاست. همه فکر می‌کنند آدم‌های ساکت درون‌گرا هستند و به لحاظ روابط اجتماعی ضعیف عمل می‌کنند. این مسئله همیشه صحیح نیست. نمی‌توان گفت که همه آدم‌های ساکت باهوش‌اند، اما افراد باهوش سعی می‌کنند اگر موقعیتش فراهم باشد گوشه‌ای ساکت بنشینند. این افراد به حرف‌هایی که زده شده گوش می‌دهند، فکر می‌کنند و خود را برای پاسخ آماده می‌کنند و همیشه سکوت را به گفت‌وگوهای بی‌هدف ترجیح می‌دهند.

همچنین بخوانید:  این حرف‌ها را هرگز به مردان نگویید

از مشکلاتشان فرار نمی‌کنند

فرد باهوش اجازه نمی‌دهد مشکلات فراوانی که در زندگی‌اش وجود دارند او را شکست بدهند. او پیش از اینکه مشکلاتش از کنترل خارج شوند، آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کند و یکی‌یکی به سراغشان می‌رود. اگر شما هم به‌راحتی با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌های زندگی را با آغوش باز می‌پذیرید، به‌نظر می‌رسد آدم خیلی باهوشی هستید.

 

دوستان‌ باهوش و خلاقی دارند

دوستانی که در کنار خود دارید همیشه نشان‌دهنده بخشی از شخصیت شما هستند. افرادی که هوش استثنایی دارند دوستانشان را هم از بین افراد خلاق، باهوش و فرهیخته انتخاب می‌کنند. البته همیشه استثناهایی هم هست، اما اگر ۸۰درصد از آدم‌های زندگی‌تان آدم‌های باهوش و جالبی هستند، احتمالا شما هم جزو افراد باهوش هستید. برای اینکه رفتار بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب چرا دیگران را سرزنش می‌کنیم؟ سر بزنید.

برای کامل‌شدن تلاش می‌کنند

افراد باهوش همیشه دنبال تکامل هستند، به همین دلیل هر بار با آن‌ها ملاقات می‌کنید متوجه تغییرات و پیشرفت‌های‌ کوچک آن‌ها می‌شوید. این ذهنیت کمال‌گرا در تمام جنبه‌های زندگی افراد باهوش خود را نشان می‌دهد، در ظاهرشان که سعی می‌کنند همیشه در بهترین حالت خود باشند و تلاش برای اینکه فن بیان خوبی داشته باشند.

انتقاد کردن از خود از ویژگی های افراد باهوش

افراد باهوش از خودشان انتقاد می‌کنند. همه ما همه‌جا افرادی خودشیفته را می‌بینیم که مرتب دروغ می‌گویند. با این وضع اگر فردی را ببینیم که انتقادپذیر است و مرتب خودش را نقد می‌کند، نفس راحتی می‌کشیم. همین‌که فردی به دنبال فخرفروشی و تحت‌تاثیر قراردادن دیگران نیست و پیوسته دنبال عیب‌های خود و اصلاح آن‌هاست، هوش او را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید:  چه کنیم در غروب جمعه دلمان نگیرد؟

پیوسته مشغول انجام کارهای مختلف هستند

یک شاخص خوب برای شناختن افراد باهوش این است که همیشه هم‌زمان مشغول انجام چند پروژه و فعالیت هستند. بسیاری از افراد دوست دارند شغلی داشته باشند، اما افراد باهوش در پی پرکردن وقت آزادشان با فعالیت‌های مفیدی هستند که آن‌ها را در مسیر پیشرفت و یادگیری قرار می‌دهند.

تصور نمی‌کنند که خیلی باهوش‌ هستند

افرادی که هوش و شایستگی کمی دارند معمولا در بیان توانایی‌های خود مبالغه می‌کنند. در حالی که افراد باهوش توانایی‌های خود را دست‌کم می‌گیرند. دلیلش این است که شما هرچقدر باهوش باشید، متوجه می‌شوید فاصله شما با کمال چقدر است و هیچ‌گاه از سطح رشد و پیشرفت خود احساس رضایت نمی‌کنید.

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا