روانشناسی

این افراد هرگز نباید با هم ازدواج کنند

آیا شرایط و ویژگی‌های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را می‌دانید؟ چرا بعضی افراد مناسب یکدیگر نیستند؟

 

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی شماست و نقطه عطفی است که می‌تواند باعث هدایت شما به سمت رشد و شکوفایی یا پسرفت و درجا زدن باشد. انتخاب همسر مناسب نیازمند شناخت و کسب آگاهی در زمینه مقوله ازدواج است تا در نهایت بتوانید به عشقی ماندگار دست یابید. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان ویژگی‌های افرادی که نباید با هم ازدواج کنند می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

افرادی که نباید با هم ازدواج کنند

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث تنش و تعارض در زندگی مشترک می‌شود این است که افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، یکدیگر را بر می‌گزینند و ازدواج می‌کنند.

اختلاف سنی زیاد زوجین با یکدیگر

از افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند می‌توان به تفاوت سنی زیاد اشاره کرد. اختلاف سنی زیاد در ازدواج، تضاد در علایق و خواسته‌ها را به دنبال دارد. اگر از همسرتان مسن‌تر باشید، چون تجربه شما بیشتر است به‌طور ناخوادآگاه سعی در نصیحت و راهنمایی همسرتان خواهید کرد. شما می‌دانید نحوه صحیح برخورد با مسائل چگونه است و این موضوع باعث می‌شود با همسرتان مثل یک بچه رفتار کنید و رابطه شما کم کم به سمت روابط والد_فرزندی می‌گراید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب خیانت تنها برقراری رابطه جنسی با دیگری نیست؟ سر بزنید.

همچنین بخوانید:  خانم‌ها این ۳ چیز را هرگز به همسرتان نگویید

 

فاصله طبقاتی و تفاوت‌های اجتماعی از دلایل افرادی که نباید با هم ازدواج کنند

برای ایجاد رابطه خوب و با ثبات، وجود نقاط مشترک ضروری است. بهتر است تا حدودی با همسرتان علایق و خواسته‌های مشابه و باورهای مشترک داشته باشید. این نقاط مشترک باعث تسهیل زندگی زناشویی و کاهش تنش و فشارهای ناشی از تفاوت‌ها می‌شود. این تضادها شامل اختلاف مذهبی،  اقتصادی، اجتماعی و اختلاف فرهنگی است. این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اساسی در زندگی مشترک‌تان باشد. در اوایل زندگی مشترک این موضوع چندان مهم و مسئله‌ساز نیست اما زمانی که رابطه عمیق‌تر می‌شود، تفاوت بنیادین بین شما و همسرتان مشکل‌ ساز خواهد شد.

فاصله جغرافیایی و دور بودن از یکدیگر

از افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند می‌توان به فاصله جغرافیایی زیاد اشاره کرد. فاصله جغرافیایی بین زوجین، امکان ملاقات و آشنایی قبل از ازدواج را محدود می‌کند. ممکن است به دلیل عدم شناخت کافی، زندگی مشترک زوجین دچار مشکل شود زیرا شما نمی‌توانید جزئیات رفتار و اخلاق طرف مقابل را بشناسید. در روابط راه دور هدف عاشق و معشوق دیدن دوباره همدیگر است. پس جنبه‌های مهربانی و صمیمیت که هدف اصلی زندگی مشترک است کمتر دیده می‌شود. فرصت شناخت واقعی وجود ندارد و چون دیدار کوتاه است مشکلات و مسائل حل نشده می‌مانند.

 

دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده از دلایل افرادی که نباید با هم ازدواج کنند

در این نوع از ازدواج اعضای درجه یک از یک خانواده مانند خواهر و برادر یا دو خواهر و دو برادر به‌طور مشابه با اعضای درجه یک خانواده دیگر وصلت کرده یا اعضای درجه یک از یک خانواده با اعضای درجه دو مانند دایی، خاله، عمه و غیره از خانواده دیگر و یا اعضای درجه دو خانواده‌ها با هم ازدواج می‌کنند. این‌ها افراد نامناسب برای ازدواج هستند چرا که ممکن است با ایجاد مشکل برای یک خانواده، آن مشکل به خانواده دیگر نیز سرایت ‌کند.

همچنین بخوانید:  این نشانه‌ها می‌گوید عزت نفس شما پایین است
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا