روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید عزت نفس شما پایین است

نداشتن عزت نفس یا عزت نفس پایین می‌تواند مشکلات زیادی برای افراد به‌وجود بیاورد و عملکردشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مجله روانشناسی و تغذیه ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

افرادی که عزت نفس پایینی دارند، همیشه از نظر احساسی، فیزیکی یا روانشناسی ضعیف هستند و خودباوریشان را از دست داده‌اند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد می‌پردازیم.

نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد

لزوم شناخت نشانه‌های عزت نفس پایین در این است که به شما کمک می‌‌کند وجود این مسئله را در خود شناسایی کرده و جهت از بین بردن و یا کاهش هر یک از نشانه‌ها اقدام کنید.

عذرخواهی زیاد

افرادی که عزت نفس ندارند، بی دلیل و در مواردی که خودشان مقصر نیستند هم عذرخواهی می‌کنند و فکر می‌کنند تقصیر آن‌هاست که مشکلات به‌وجود می‌آیند. در واقع چنین افرادی توانایی محافظت از عزت نفس خود را ندارند.

نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد

ربط دادن امور به شانس و اقبال از نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد

افراد با عزت نفس پایین، قدرت پذیرش مسئولیت کارها را ندارند و فکر می‌کنند همه موفقیت‌ها به شانس و اقبال ربط دارد. این افراد اثرات هوش، شخصیت و تلاش را در خودشان نادیده می‌گیرند و تمام فکرشان درگیر بخت و اقبال است.

همچنین بخوانید:  با این کارها بر استرس خود غلبه کنید

مقایسه مداوم خود با دیگران

عزت نفس پایین باعث می‌شود که شما مدام خودتان را با اطرافیان مقایسه کنید و درگیر رقابت‌های بی مورد و یا احاس افسوس شوید. حتی ممکن است به جای رقابت، دچار افسردگی و ناامیدی شوید و زندگی روزمره‌تان را تحت تاثیر قرار دهید. به جای مقایسه سعی کنید وجود خود را با تمام کاستی‌ها بپذیرید و خود را دوست بدارید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله دوست داشتن خود را مطالعه کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب عاشق شدن در یک نگاه می‌تواند خطرناک باشد! سر بزنید.

اجتناب از جمع

اگر شما هم جزء افرادی هستید که مدادم از جمع فرار می‌کنید و دوست ندارید راجع به موضوع خاصی در جمع صحبت کنید، احتمالا عزت نفس پایینی دارید. این موضوع در افراد باعث می‌شود خودباوری نداشته باشند و از صحبت کردن، هراس داشته باشند.

نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد

چک کردن مداوم گوشی موبایل از نشانه‌ های عزت نفس پایین در افراد

ضعف مهارت‌های اجتماعی و بین فردی، از معاشرت شما با افرادی که در مهمانی حضور دارند جلوگیری می‌کند. شما نمی‌دانید چه اندازه می‌توانید برای اطرافیان خود جذاب باشید و به همین دلیل از صحبت و آشنایی با آن‌ها دوری می‌کنید. به همین دلیل مدام گوشی تان را چک می‌کنید. برای یادگیری مهارت های ارتباطی و انواع آن کلیک کنید.

تظاهر

افرادی که مدام خود را پشت نقاب‌های شخصیتی مختلف قایم می‌کنند و دوست ندارند کسی راجع به عقاید و افکارشان چیزی بداند، پشت حرف‌های دیگران پنهان می‌شوند و همیشه با نظرات بیهوده دیگران موافقت می‌کنند، عزت نفس پایینی دارند. چرا که این افراد شخصیت خود را قبول ندارند و مدام تظاهرمی‌کنند.

همچنین بخوانید:  ۶ گام ساده برای اینکه خود واقعی‌تان را بشناسید

روابط زناشویی عجولانه

این موضوع می‌تواند یکی از نشانه‌های احتمالی عزت نفس پایین در افراد باشد. احتمالا فکر می‌کنید همسرتان از بودن با شما لذتی نمی‌برد یا شما برایش جذاب و خواستنی نیستید. برای همین هم خیلی سریع معاشقه و رابطه زناشویی‌تان را تمام می‌کنید. این به این دلیل است که شما احساس خوبی به خودتان ندارید و در حقیقت خودتان را دوست ندارید.

روابط زناشویی عجولانه

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا