روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید فردی برونگرا هستید!

حتما بارها با این پرسش روبه‌رو شده‌اید که برونگرایی چیست و اصلا آیا خودتان برونگرا هستید یا درونگرا؟

 

آیا عاشق این هستید که با افراد جدید آشنا شوید؟ آیا حضور در یک مراسم اجتماعی بزرگ شما را پر‌انرژی و قبراق می‌کند؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، احتمالا فردی برونگرا هستید. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان ویژگی های افراد برونگرا می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

برونگرایی چیست؟

اگر مثبت نگاه کنیم، برونگرا‌ها اغلب افرادی خوش‌صحبت، اجتماعی، عمل‌گرا، پر‌شور‌و‌شوق، دوستانه و برون‌ریز توصیف می‌شوند. با دیدی بد‌بینانه آن‌ها افرادی توصیف می‌شوند که همیشه به دنبال جلب‌توجه هستند، به‌سادگی دچار حواس پرتی می‌شوند و از تنهایی رنج می‌برند.

ویژگی های افراد برونگرا

این روز‌ها بحث‌های مفصلی درباره تفاوت درونگرا‌ها و برونگرا‌ها درگرفته است. اغلب هم به‌اشتباه فرض بر این است که شما یا برونگرای خالص هستید یا ۱۰۰٪ درونگرا! همراه ما باشید، در ادامه به شما می‌گوییم برونگرایی چیست و افراد برونگرا معمولا چه ویژگی‌هایی دارند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب زنان از چه مردانی خوششان می آید؟ سر بزنید.

 

عاشق حرف زدن بودن از ویژگی های افراد برونگرا

شما فقط از صحبت‌ کردن با دوستان، اقوام و همکاران لذت نمی‌برید بلکه عاشق گفت‌و‌گو با افراد کاملا غریبه هم هستید. شما عاشق این هستید که با افراد جدید آشنا شوید و در جریان جزئیات زندگی آن‌ها قرار بگیرید. درونگرا‌ها پیش از حرف زدن حرف‌های‌شان را مزه می‌کنند. اما صحبت کردن برای برونگراها روشی است برای کشف و سازمان‌دهی افکار و ایده‌ها. به همین دلیل برونگرا‌ها فکر‌نشده و بی‌محابا حرف می‌زنند.

همچنین بخوانید:  چگونه رابطه دوستی را به ازدواج تبدیل کنیم؟

تعاملات اجتماعی به آن‌ها انرژی و انگیزه می‌دهد

بعد از وقت‌گذرانی با دیگران پر‌انرژی و پر‌انگیزه می‌شوید؟ برونگرا‌ها تعاملات اجتماعی را مفرح و نشاط‌آفرین می‌دانند و واقعا از این تعاملات انرژی می‌گیرند. اگر فرد برونگرا مجبور باشد زمان زیادی را تنها سپری کند، احساس بی‌انگیزگی و رخوت می‌کند. برونگرا‌ها بین وقت‌گذرانی با دیگران یا تنها بودن، همیشه در جمع گروه بودن را ترجیح می‌دهند.

 

دوست دارند با مباحثه مشکلات را حل کنند

اگر با مشکلی رو‌به‌رو شوید ترجیح می‌دهید درباره مسئله و راه‌حل‌های مختلف آن با دیگران گفت‌و‌گو کنید. حرف‌ زدن در خصوص مشکلات به شما کمک می‌کند سویه‌های عمیق مسئله را کشف و بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید. بعد از یک روز سخت کاری یا در مدرسه، صحبت کردن درباره آن با دوستان و خانواده به رفع استرس شما کمک می‌کند. درونگرا‌ها برعکس ترجیح می‌دهند بعد از یک روز سخت، تنهایی درباره آن بیندیشند.

گرم و صمیمی بودن از ویژگی های افراد برونگرا

چون برونگرا‌ها به‌شدت عاشق تعامل با دیگران‌ هستند، نزدیک شدن به آن‌ها ساده است و بقیه آن‌ها را جزو افراد دوست داشتنی می‌دانند. در مهمانی‌ها این فرد برونگرا‌ست که به تازه‌واردها خوشامد می‌گوید و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کند. به همین دلیل است که برونگرا‌ها اغلب به‌راحتی با افراد جدید آشنا می‌شوند و دوستان جدید پیدا می‌کنند.

آن‌ها بسیار گشاده‌رو هستند و به‌ راحتی می‌توان با آن‌ها آشنا شد

درونگرا‌ها گاهی سرد و گوشه‌گیر هستند. برونگرا‌ها بر‌خلاف آن‌ها اغلب بسیار گشاده‌رو و صمیمی هستند و دوست دارند افکار و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. به همین دلیل، دیگران معمولا احساس می‌کنند آشنا شدن با برونگراها ساده‌تر است.

همچنین بخوانید:  آیا داشتن رابطه زناشویی در دوران نامزدی صحیح است؟

 

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا