ورزش

خواص روغن خراطین برای افزایش سایز 7 قسمت + نحوه مصرف

خواص روغن خراطین به عنوان یک روغن حجم دهنده، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد علاقمند قرار گرفته است. این موضوع در صورتی است که نیاز به افزایش حجم عضلات در برخی از قسمت‌ها وجود دارد.
با ادامه متن همراه باشید تا طریقه مصرف این روغن برای افزایش حجم و سایز برخی از قسمت‌های بدن را توضیح دهیم.

مجله ورزش و رژیم غذایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

فهرست

طرز تهیه روغن خراطین چگونه است؟

کرمی تقریبا کمیاب به نام ایزنفتیدا، پایه اصلی تهیه روغن خراطین است. استفاده از کرم ایزنفتیدا از زمان‌های قدیم رایج است. حتی در کتاب قانون ابن سینا برای طبابت از روغن این کرم برای افزایش حجم بهره گرفته شده است.

مطالب مرتبط با خواص روغن خراطین

موضوعی که در مورد این روغن بسیار مورد توجه است، این است که از نظر علمی نیز خواص آنرا تاکید کرده‌اند. در واقع خواص روغن این کرم، عملکردی شبیه عملکرد روغن زالو و روغن حلزون دارد اما می‌توان گفت حتی بهتر از آنها عمل می‌کند.

روغن خراطین برگرفته از این کرم، حاوی موادی به نام آلانتوئین است که در بدن ایزنفتیدا وجود دارد. این گونه کرم در کشور هندوستان بیشتر یافت می‌شود و برای جنبه‌های درمانی و دارویی از جمله افزایش حجم سایز اندام‌ها بسیار پرکاربرد است.

معده کرم ایزنفتیدا را پس از تخلیه کردن، با روغن زیتون تخمیر می‌کنند. که البته مقدار دو برابر روغن زیتون نسبت به ایزنفتیدا باید باشد. این نکته را بهتر است مد نظر قرار داد که از روغن‌های پایه دیگر با طبع گرم، برای تهیه این روغن را نیز می‌توان استفاده کرد.

به مدت 60 روز این ترکیب را تقریبا در دمای هوای گرم قرار داده و روزانه آنرا هم می‌زنند. روز پایانی پس از ته‌نشین شدن و رد کردن از صافی، این روغن برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

طبع روغن خراطین چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید برای ترکیبات طبیعی و انواع روغن‌ها در نظر داشت به طبع آنها بر می‌گردد. طبع روغن خراطین گرم است. به همین دلیل می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش التهابات بدنی و تسکین دردهای بدنی باشد.

مواد موجود در روغن خراطین

با تهیه روغن خراطین اصل می‌توان به مواد غنی و سرشار آن دست یافت. موادی همچون پروتئین و آلانتوئین (ماده‌ای مفید برای افزایش حجم) از ارزش بالایی در این روغن برخوردار هستند.

اسیدهای چربی از جمله امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 موجود در روغن خراطین، به مقدار زیادی وجود دارد. ویتامین E و کلاژن از دیگر مواد موجود در این روغن هستند. هر کدام از این مواد نام برده شده شامل خاصیت‌های بسیاری است که طبق نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین خواص روغن خراطین

از مطالبی که تا الان در مورد این روغن، مرور شد، به این نتیجه می‌رسیم مصرف خراطین برای افزایش حجم و سایز اندام‌ها و برخی از قسمت‌های بدن، بسیار موثر است.

برای برخی افراد اتفاق افتاده است که از سایز قسمتی از بدن مثل لب، گونه، سینه و یا سایر اندام‌ها ناراضی هستند و دوست دارند که به صورت طبیعی و بی خطر سایز این قسمت‌ها را تغییر دهند. استفاده از روغن خراطین می‌تواند به عنوان راهی میانبر برای افزایش حجم برخی قسمت‌های بدن همه افراد باشد. این روغن برای موارد زیر بسیار کاربردی و موثر است:

  • بسیار مناسب برای فرم‌دهی
  • افزایش حجم و افزایش سایز
  • مفید برای لیفتینگ و سفت کنندگی
  • درمانی برای گودی زیر چشم
  • بهبود جای جوش و لک‌های پوست

توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از این روغن این نکته را در نظر داشته باشید که برای پیشگیری از بروز عوارض حساسیت‌زای این روغن، مقداری از آن را روی پوست بازو بمالید. در صورت عدم بروز علائم آلرژیکی مانند قرمزی، خارش و سوزش، از آن روی سایر قسمت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

1. افزایش حجم و سایز سینه با روغن خراطین

اکثر خانم‌ها و برخی از آقایان که بدنسازی کار می‌کنند، برای داشتن سینه‌های بزرگ‌تر به راه‌های درمانی مختلف، رجوع می‌کنند. ماساژ سینه با استفاده از روغن خراطین می‌تواند یک روش بسیار عالی برای این منظور باشد.

همچنین بخوانید:  سیکس پک سریع شکم با ۱۶ تمرین تضمینی

این روش برای خانم‌هایی که به صورت ژنتیکی یا تاثیرات هورمونی سینه‌های کوچک دارند، بسیار مناسب است و آنها را به نتیجه مطلوب می‌رساند. به واسطه وجود آلانتوئین در ترکیبات این روغن، گردش خون  افزایش می‌یابد و این تاثیرات چشمگیر را به ارمغان می‌آورد.

نحوه مصرف روغن خراطین برای افزایش سایز سینه

برای استفاده از روغن خراطین به منظور افزایش سایز سینه‌ها بهتر است پس از استحمام و شست‌و‌شو، زمانی که پوست تمیز و منافذ آن باز است، چند قطره روغن خراطین را کف دست ریخته و به آرامی سینه‌ها را ماساژ دهید.

این کار را تا زمانی انجام دهید که روغن جذب پوست می‌شود؛ بین 5 الی 10 دقیقه زمان لازم است تا جذب شود. پس از آن پارچه‌ای آغشته به آب سرد را روی سینه قرار دهید تا کاملا زیر پوست تثبیت شود.

با انجام این روش، روزانه دو مرتبه در طی دو هفته نتیجه‌ای چشم‌گیر بر اثر خواص روغن خراطین را مشاهده خواهید کرد. سینه‌ها خوش فرم و سفت شده و از بروز سرطان سینه نیز جلوگیری می‌شود.

2. خواص روغن خراطین برای آلت تناسلی آقایان

هستند آقایانی که اعتماد به نفس خود را برای داشتن رابطه جنسی با همسر خود از دست داده و به دنبال راه حل برای درمان کوچک بودن آلت تناسلی خود هستند. خواص روغن خراطین به عنوان یکی از موثرترین داروها در طب سنتی برای این امر نام برده شده است و امروزه نیز خواص آن به طور علمی به اثبات رسیده است.

دوره مصرفی دو ماهه از این روغن می‌تواند طول آلت تناسلی آقایان را تا حدود دو سانتی متر افزایش داده و حجم قطر آنرا نیز بزرگتر کند.

نحوه مصرف برای نتیجه بهتر

برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است پس از استحمام یا شست‌وشوی این ناحیه، به مدت 5 الی 10 دقیقه این محل را با روغن خراطین ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

پس از آن با دستمال تمیزی آغشته به آب سرد روی آنرا بپوشانید. تاثیر چشمگیر بر اثر وجود آلانتوئین موجود در ترکیبات این روغن، سبب رسیدن به نتیجه‌ای ایده‌آل برای آقایان خواهد شد.

3. خواص روغن خراطین برای پوست

  • ازبین برنده خطوط اطراف چشم که بر اثر خنده و جمع شدن گونه ایجاد شده‌اند
  • لیفت صورت و فرم دادن به پوست افتاده صورت
  • از بین برنده چین و چروک پیشانی، خط اخم، اطراف لب و خط خنده
  • از بین برنده لک‌های صورت به دلیل داشتن ویتامین E و کلاژن با مصرف مداوم در کمتر از سه ماه
  • بهبود پف و گودی اطراف چشم
  • افزایش گردش خون در سطح پوست و جوانسازی پوست
  • بهبود جای آکنه و جوش
  • کلاژن سازی و از بین بردن چین و چروک‌های عمیق پوست

طریقه مصرف روغن خراطین برای پوست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای روغن خراطین، برای سلامت پوست است. از این روغن برای رسیدن به پوستی سالم و شاداب می‌توان استفاده کرد.
معمولا توصیه می‌شود از این روغن با پایه‌های سبک برای این منظور استفاده شود. بهتر است در ساعات پایانی شب و پس از شستشوی صورت آنرا استفاده کرد. برای این منظور فقط کافی است آن را به کمک یک پد یا با نوک انگشتان به قسمت‌های مختلف پوست بمالید. توصیه می‌کنیم مقدار روغن اضافی را از روی صورت بردارید.

4. خواص روغن خراطین برای مو

استفاده موضعی از برخی مواد طبیعی می‌تواند به درمان بسیاری از مشکلات بپردازد. گزینه‌ای بسیار مناسب و در دسترس برای پیشگیری از ریزش مو و متوقف کردن آن و تقویت موهای سر، روغن خراطین است.

این روغن به میزان قابل توجهی خشکی مو و کف سر را از بین می‌برد و سبب اکسیژن رسانی به پوست سر می‌شود. از سویی دیگر سبب رشد سلولی شده و رشد موهایی سالم را تسریع می‌بخشد.

5. حجیم کردن باسن با استفاده از روغن خراطین

ناهماهنگی بین سایز اندام‌ها و پیش بردن راهکارهایی مثل تغذیه و ورزش ممکن است گاهی نتیجه مطلوب را مهیا نسازد. به همین دلیل افراد به ویژه خانم‌ها به دنبال راهکارهایی سریع و موثر برای رسیدن به این امر هستند. سایز و فرم باسن برای بسیاری از خانم‌ها خیلی مهم است و در زیبایی ظاهری اندام اهمیت بالایی دارد.

راهکاری ساده و سالم برای افزایش حجم باسن و سفت کردن آن وجود دارد که شامل بهره بردن از خواص خراطین است. با هزینه کم و بدون عمل و تزریق ژل می توان به این خواسته دست یافت.

نحوه استفاده روغن خراطین برای افزایش سایز باسن

روغن خراطین بدون عوارض، ظرف مدت دوره 3 الی 4 ماهه باعث تقویت بافت‌های عضلانی باسن خواهد شد. با بالا رفتن خونرسانی به وسیله ماساژ توسط این روغن به مدت 15 دقیقه (تا زمانی که روغن جذب پوست شود) و 2 مرتبه در طول 24 ساعت، سایز باسن افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید:  یوگا چیست؟ فواید یوگا برای سلامتی ذهن و جسم

علاوه بر این موضوع، به مرور زمان باسن خوش فرم و سفت خواهد شد. لازمست قبل از انجام ماساژ باسن، پوست را تمیز شسته تا روغن بهتر جذب شود. بعد از ماساژ نیز دستمالی آغشته به آب خنک را روی این قسمت قرار دهید تا زیر پوست تثبیت شود.

6. روغن خراطین برای افزایش حجم لب و گونه

لب و گونه‌ها نقش به‌سزایی در زیبایی چهره دارند. اکثر افراد به ویژه خانم‌ها لازم می‌دانند تا این عضوها در صورتشان بیشتر جلوه کنند. اما راهکاری ساده و در دسترس لازم است تا بدون تزریق و عمل زیبایی به این خواسته دست یافت.

البته ناگفته نماند بسیاری از خانم‌ها از ترس عوارض احتمالی مثل کبودی، عفونت و التهاب به سمت جراحی و تزریق نمی‌روند. در اینجا خواص روغن خراطین می‌تواند کمک کند تا گونه‌هایی زیبا و لب‌هایی جذاب حاصل شود.

طی مصرف چهل روزه از روغن خراطین، به صورت موثر و دائمی به اندازه‌ای دلخواه و برجسته برای این قسمت صورت، دست خواهید یافت.

از سویی دیگر لب‌های باریک و نازک برای رسیدن به فرم مناسب و برجستگی جذاب، نیازمند تاثیر شگفت انگیز روغن خراطین هستند.

با مصرف روزانه یکبار از روغن خراطین، بعد از گذشت یک ماه، به لب‌هایی حجیم و زیبا دست خواهید یافت. با این کار می‌توانید، به صورتی جذاب دست یافته و بدون نیاز به آرایش روزانه، از زیبایی خود لذت ببرید.

7. خواص روغن خراطین برای افزایش حجم عضلانی ورزشکاران

افرادی که به سراغ ورزش بدنسازی می‌روند، می‌خواهند روی عضلات خود کار کرده و به فرمی ایده‌آل از اندام خود دست یابند. طبق ژنتیک و یا تنظیمات هورمونی بدن بعضی افراد، ممکن است عضلات برخی قسمت‌ها به حجم ایده‌آل نرسند.

بعد از ورزش و به کارگیری عضلات مورد نظر برای افزایش حجم، دوش گرفته و آن قسمت را با روغن خراطین ماساژ دهید.

ماساژ قسمت مورد نظر را تا زمانی که روغن جذب پوست شود ادامه دهید. خاصیت گلیکو لیپوپروتئینی و آنتی اکسیدانی موجود در ترکیبات روغن خراطین، موجب تحریک رشد سلول‌ها می‌شود.

خواص روغن خراطین به عنوان یک روغن عضله ساز، بسیار موثر برای ورزشکاران است. با این روش، دیگر لازم به استفاده بیش از حد از پودرهای شیمیایی و مکمل‌های ورزشی برای عضله سازی نیست. به همین دلیل آسیبی به بدن نرسیده و از بروز مشکلات برای کبد و دستگاه گوارشی جلوگیری می شود.

ماساژ کل بدن با استفاده از روغن خراطین

یکی از بهترین راهکارها برای دریافت خواص روغن خراطین این است که هنگام ماساژ از آن استفاده کنید.
ماساژ دادن خواص بسیاری همچون خونرسانی بهتر و باز شدن عروق را به همراه دارد. این موضوع می‌تواند احساس سبکی بیشتر و رفع خستگی را به همراه داشته باشد.

روغن خراطین در کنار ماساژ کل بدن، به تغذیه بهتر پوست و دو برابر شدن تاثیرات ماساژ کمک می‌کند. برای ماساژ کل بدن بهتر است از روغن خراطین استفاده کرد تا فوایدی همچون زینه‌های زیر را برای بدن به همراه داشته باشد:

  • بهبود گردش خون
  • اکسیژن رسانی بهتر به اندام‌ها
  • حجم گرفتن عضلات
  • دفع راحت سموم زائد از بدن
  • تسکین دردهای مفصلی
  • بهبود درد ناشی از رماتیسم

ممنوعیت‌ها و عوارض روغن خراطین

بعد از مطرح کردن تمام فواید و خواص روغن خراطین، لازم است به عوارض و نکاتی در مورد مصرف آن نیز اشاره کنیم. در واقع هر فرد باید طبق شرایط بدنی خود، موارد احتیاطی که در ادامه بیان خواهیم کرد را در نظر داشته باشد.

بروز حساسیت و جوش

احتمال بروز جوش بر اثر مصرف این روغن روی سطح پوست وجود دارد. این موضوع به دلیل طبع گرمی است که به همراه دارد و اغلب ممکن است با قرمزی و خارش نیز همراه باشند. این جوش‌ها قابل دمان هستند و با قطع مصرف روغن از بین می‌روند.

خارش و سوزش

طبع گرم این روغن گاهی برای برخی از افراد خارش و سوزش را به همراه دارد.

پرهیز از مصرف روغن خراطین روی زخم

این روغن را نباید به هیچ وجه روی قسمت‌هایی که زخم دارند استفاده کرد. در واقع ممکن است التهاب نامطلوبی را برای این موارد به همراه داشته باشد.

پرهیز از مصرف روغن خراطین در اطراف چشم

از آنجایی که برخی از افراد از این روغن برای پوست صورت و اطراف چشم استفاده می‌کنند، باید دقت کنند تا از تماس مستقیم با چشم به شدت خودداری شود.

پرهیز از مصرف خوراکی روغن خراطین

حتی باید از وارد شدن این روغن به دهان نیز پیشگیری کرد و در صورت وارد شدن به دهان، با آب شست و شو داد. این روغن عوارض جدی به همراه ندارد مگر اینکه از آن درست استفاده نشود یا نمونه اصل آن تهیه نشده باشد.

نکات مهم برای خرید روغن خراطین

باید در نظر داشته باشید برای تهیه این روغن از مرغوب و اصل بودن آن مطمئن شوید. برای این منظور می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • رنگ این روغن تقریبا سیاه است؛ باید توجه کنید نوع اصل آن باشد و با رنگ آنرا تیره نکرده باشند.
  • در صورت استفاده از رنگ در این روغن، ممکن است بویی شبیه پفک را داشته باشد.
  • این روغن در صورت اصل بودن، سفت و جامد نیست و باید کاملا شفاف، مایع و تیره باشد.
  • محتویات روغن نباید به شکل دو نوع بافت باشند و باید کاملا یکدست باشد.
  • این روغن بوی گرم و تندی نیز دارد.

مطالب مرتبط با خواص روغن خراطین

نکات پایانی

در این متن در مورد تاثیر روغن خراطین بر افزایش حجم و افزایش سایز توضیحاتی را ارائه کردیم. این روغن می‌تواند به صورت موضعی بدون آسیب، نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. اما بهتر است در مصرف آن جانب احتیاط رعایت شود و در صورت بروز حساسیت از استفاده آن پرهیز شود.

منبع : quickfit.ir
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا