زیبایی

روش صحیح رژ زدن لب های ترک خورده و ناهموار: حرفه ای رژ بزنید!

رژ زدن لب های ترک خورده: لب های ترک خورده مشکلات افراد را در فصل زمستان بیشتر می کند. اما گاهی اوقات دلیل ترک خوردن لب های شما آب و هوا نیست، بلکه روتین آرایش شماست!

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

بله، بسیاری از افراد از ترک خوردن لب پس از زدن رژ لب شکایت دارند. این اغلب می تواند به دلیل مراقبت ضعیف از لب و رژ لب بی کیفیت باشد. جدای از این، گاهی افراد به دلیل زدن رژ لب مات دچار مشکل ترک لب نیز می شوند.

 

گاهی اوقات این مشکل آنقدر زیاد می شود که به همین دلیل لب های شما شروع به درد می کنند و خونریزی می کند. مدت زیادی طول می کشد تا چنین لب هایی خوب و عادی شوند؛ اما پس از بهبودی، به محض اینکه دوباره رژ لب بزنید، لب هایتان دوباره ترک می خورد.

 

 

به همین دلیل ما در مجله ماورای سلامت در این بخش از مد و زیبایی، نکاتی از این دست را به شما می گوییم که با کمک آنها می توانید از ترک خوردن لب های ناشی از زدن رژ لب جلوگیری کنید.

رژ زدن لب های ترک خورده و ناهموار

1. حتما کیفیت رژ لب را بررسی کنید

اینکه رژ لب چه کیفیتی دارد و از چه چیزی ساخته شده است بر سلامت لب های شما تاثیر می گذارد. در واقع، هر رژلبی دارای برخی مواد اصلی مانند موم، روغن و رنگدانه است. اما نسبت این مواد به یک رژ لب مات یا یک رژ لب براق تغییر می کند. رژ لب مات موم، رنگ و روغن کمتری دارد که باعث تیره‌تر و ماندگاری بیشتر آن می‌شود. به همین ترتیب، رژ لب با روغن کمتر نیز لب های شما را خشک کرده و ترک های روی آن ها را افزایش می دهد. در چنین شرایطی هر وقت رژ لب خریدید، مراقب همه این موارد باشید.

همچنین بخوانید:  با روغن‌تراپی از داشتن موهای زیبا لذت ببرید

 

2. قبل از زدن رژ، لب های خود را لایه برداری کنید

رژ زدن لب های ترک خورده: رژ لب مات به راحتی در هر لکه زبری روی لب شما می نشیند و از داخل به پوست لب آسیب می رساند. به همین دلیل مهم است که قبل از زدن هر رژ لب، لب های خود را لایه برداری کنید. یک اسکراب لب ملایم روی انگشت خود بردارید و یک روز در میان لب های خود را لایه برداری کنید. به مرور پوست لب های شما سالم می شود و هر چیزی را روی لب بمالید، لب هایتان ترک نمی خورد.

3. قبل از زدن رژ لب از بالم لب و پرایمر لب استفاده کنید

قبل از زدن رژ لب حتما از بالم لب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پوست لب‌هایمان مرطوب بماند و وقتی رژ لب را روی آن می‌زنیم، لب‌هایمان ترک نمی‌خورد و لب‌هایمان هم براق می‌مانند. بعد از بالم لب استفاده از پرایمر لب کار را آسان تر و نتیجه را تکمیل می کند.

4. مرطوب کننده بزنید

پوست لب حساس ترین است و از این رو استفاده از مرطوب کننده روی آن برای حفظ سلامت آن بسیار مهم است. بنابراین به محض اینکه فرصت پیدا کردید به مرطوب کردن لب های خود ادامه دهید. جدا از این، پس از لایه برداری لب، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده می کنید. علاوه بر این، می توانید روغن های طبیعی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل را روی لب های خود بمالید. با این حال، از بالم لب با موادی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین که در واقع می توانند لب های شما را خشک کنند، اجتناب کنید. این مواد شیمیایی رطوبت را از پوست خارج کرده و باعث خشکی لب ها می شود.

همچنین بخوانید:  غلتک های صورت برای چیست و چگونه استفاده می شود؟

5. از خط لب استفاده کنید

 

رژ زدن لب های ترک خورده: قبل از زدن رژ لب مات، خط لب را روی لب های خود بزنید. آستر مانع دیگری بر روی لب های شما ایجاد می کند تا رژ لب گیر نکند. به این ترتیب خط لب از ایجاد خطوط مات در اطراف دهان جلوگیری می کند. همچنین خط لب به ماندگاری بیشتر رژ لب شما کمک می کند.

جدای از این، از زدن رژ لب روزانه خودداری کنید. این می تواند به پوست لب شما آسیب برساند. همچنین سعی کنید رژ لب را برای مدت طولانی روی لب های خود نگه ندارید. به محض رسیدن به خانه آن را بشویید و لب های خود را مرطوب کنید.

منبع : goftani.net
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا