رژیم غذایی

رژیم پروتئین 14 روزه برای لاغری + برنامه غذایی رژیم پروتئینی

با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رژیم پروتئین برای لاغری سریع اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد که در کاهش وزن تان مفید خواهد بود.

اگر به دنبال یک رژیم پروتئین 14 روزه هستید و دوست ندارید در زمان رژیم گرفتن سختی زیادی را تحمل کنید از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. یک ورزشکار تمایل دارد علاوه بر کاهش وزن به حفظ عضله های بدن خود هم کمک کند. بنابراین استفاده از کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی برای تأمین انرژی یک موضوع اساسی است. با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رژیم پروتئین برای لاغری سریع اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد که در کاهش وزن تان مفید خواهد بود. 

رژیم پروتئین 14 روزه

رژیم پروتئین چیست؟ 

قبل از هر چیزی باید بگوییم که در رژیم پروتئین یک هفته ای تا ۱۴ روزه باید شرایط خاصی را متحمل شوید و این رژیم با توجه به بدن شما می تواند از ۷ تا ۱۴ روز طول بکشد. بعضی از رژیم های پروتئینی به اسم پزشکانی که آن ها را طراحی کردند شناخته می شوند به طور مثال مطرح ترین رژیم پروتئین به اسم دکتر اتکینز شهرت پیدا کرده که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می کنیم. به طور کلی تمرکز تمام رژیم های غذایی در این روش همانطور که از اسمشان هم هویداست استفاده از پروتئین است. بنابراین با رژیم غذایی پروتئینی برای لاغری باید میان مصرف پروتئین گیاهی و حیوانی تعادل برقرار شود.

مصرف دیگر در این رژیم می بایست کربوهیدرات را کاهش بدهید.در چنین صورتی این رژیم شباهت های زیادی با رژیم کتوژنیک دارد. البته نباید هر دوی این ها را با هم برابر بدانیم به این دلیل که مصرف پروتئین در این رژیم به مراتب بیشتر از رژیم غذایی کتوژنیک است. 

برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای میتوانید به مقاله نوشته شده ماورای سلامت با عنوان  رژیم غذایی مدیترانه ای   مراجعه نمایید.

 

چگونه با رژیم پروتئین برای لاغری سریع به کاهش وزن برسیم 

رژیم پروتئین برای لاغر در درجه اول نیازمند این است که کربوهیدرات را برای تأمین انرژی به حداقل برساند. بنابراین در صورتیکه کربوهیدرات در رژیم غذایی حذف شود رساندن انرژی به بدن وظیفه چربی هاست. از این رو بدن با سوزاندن چربی می تواند انرژی لازم خودش را فراهم کند. در مرحله آخر و در صورت حذف یا بهتر است بگوییم کم شدن میزان کربوهیدرات در بدن چربی از پروتئین به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.پروازه روشن است که در صورت وجود کربوهیدرات ها بدن از چربی ها برای تأمین انرژی به سراغ پروتئین ها نمی رود. از این رو پروتئین دریافتی بدن برای عضله سازی استفاده می شود.

همچنین بخوانید:  رژیم بدون گلوتن چیست و مضرات آن کدام است؟!

توصیه می کنیم که این رژیم را بدون هم شورتش رو نکنید و اجازه بدهید که بدنتان به شرایط جدید عادت پیدا کنم. یعنی حدود یک هفته تا ده روز به تدریج میزان مصرف کربوهیدرات را کم کنید و به افزایش مقدار مصرف پروتئین بیافزایید. با توجه به این روش بدن کم کم به شرایط جدید عادت خواهد کرد. داشتن یک برنامه ورزشی متعادل و منظم، به همراه یک رژیم غذایی پروتئینی عالی منجر می شود که کاهش وزن شما سریعتر اتفاق بیفتد پس از من در این خصوص با یک متخصص تغذیه و یا پزشک مشورت کنید. 

رژیم سیب می تواند به شما کمک کنند تا در طی پنج روز حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. برای مطالعه درباره این رژیم به مقاله  رژیم سیب  مراجعه نمایید.

رژیم پروتئین برای لاغری سریع

در رژیم پروتئین ۱۴ روزه چه مواد غذایی بخوریم 

در اینجا لیستی از مواد غذایی پروتئین دار را مشاهده می کنید که مجاز هستید در زمان رژیم لاغری پروتئین و سبزیجات از آن استفاده کنید که عبارتند از: 

 

 
  • انواع حبوبات
  • سویا
  • خشکبار
  • لبنیات کم چرب
  • انواع دمنوش ها و چای سبز
  • انواع گوشت قرمز مانند گوشت گاو
  • انواع گوشت های سفید، مانند گوشت پرندگان و گوشت ماهی
  • تخم مرغ که به خاطر وجود کلسترول مثبت برای بدن بسیار مفید است

 

خوب است بدانید که برخی از پروتئین های گیاهی مثل حبوبات سرشار از کربوهیدرات اند بنابراین اگر در رژیم پروتئینی شما مصرف کربوهیدرات ها بایستی که به حداقل برسد و محدود شود نباید از حبوبات مثل سویا استفاده کنید. 

برای افرادی که وزن شان ۱۰۰ کیلو به بالا هست، میتوانند از رژیم لاغری 20 کیلویی استفاده کنند برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رژیم پروتئین یک هفته ای

نمونه رایگان برنامه غذایی در رژیم پروتئین ۱۴ روزه 

شنبه
صبحانه یک عدد نان تست به همراه یک چهارم فنجان زغال اخته و ۱۰ عدد گردو  
میان‌وعده یک خیار کوچک به همراه چهار قاشق غذاخوری لوبیا  
ناهار گردو انگور به همراه ساندویچ سالاد مرغ  
میان‌وعده  شکلات بادام زمینی به همراه یک عدد سیب 
شام پیتزای گوشت به همراه دو فنجان سبزیجات مخلوط 
یک شنبه
صبحانه یک وافل همراه با خامه پرتقالی به همراه 
میان‌وعده شیک وانیل فرانسوی
ناهار مرغ به همراه نصف لیوان برنج و سبزیجات 
میان‌وعده یک نان گندم با بشقابی از پنیر خامه ای 
شام به همراه جوانه گندم، گوجه خیار و سالاد آووکادو 
همچنین بخوانید:  از خواص و مضرات عرق خارخاسک چه می دانید؟!
دوشنبه
صبحانه بیک به همراه تخم مرغ، نان گندم گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای 
میان‌وعده ۲۸ گرم پنیر چدار و یک عدد سیب
ناهار دو فنجان سبزیجات به همراه لازانیا با گوشت. ۵ عدد گوجه گیلاسی همراه با نصف فنجان هویج رنده شده و خیار خرد شده، با ۲ قاشق غذاخوری خامه 
میان‌وعده شکلات مغزدار 
شام دو فنجان گل کلم بخار پز و کلم بروکلی به همراه نصف پیمانه برنج قهوه ای و چیپس میگو 
سه شنبه
صبحانه پروتئین شکلات شیر یک عدد کلوچه به همراه یک موضوع کوچک
میان‌وعده شکلات و شیک شیر 
ناهار سالاد گل کلم، ماکارونی، ۱۴۱ گرم همبرگر با ۲ قاشق غذاخوری به همراه پیاز و نان گندم کامل 
میان‌وعده ۱۱ گرم ماست یونانی به همراه نصف فنجان توت فرنگی
شام ۱۷۰ گرم سینه مرغ با ادویه و ۲ قاشق غذاخوری سیر. کدوی پخته شده و دو فنجان سبزیجات با نصف فنجان نخود به همراه دو قاشق غذاخوری پنیر و چند گوجه گیلاسی
پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده ماورای سلامتمراجعه نمایید.
 
 
 
رژیم پروتئین برای لاغری
 
 
چهار شنبه
صبحانه سوسیس املت نصف فنجان خربزه 
میان‌وعده شیک شکلات تلخ 
ناهار خوراک مرغ به همراه فلفل دلمه ای و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان در کنار سبزیجات
میان‌وعده ۴ قاشق غذاخوری لوبیا به همراه ۱۵ در چیپس ذرت 
شام ۱۷۰ گرم استیک به همراه سس و یک عدد سیب زمینی متوسط در کنار گوجه فرنگی و کلم و هویج خرد شده
پنج شنبه
صبحانه پودر پروتئین به همراه نصف فنجان جو دوسر و زغال اخته
میان‌وعده گوجه فرنگی به همراه پنیر 
ناهار ماکارونی با ۹۰ گرم سوسیس او گوجه فرنگی به همراه سالاد کرفس تو رو 
میان‌وعده شکلات تلخ به همراه بادام و شکلات نارگیلی 
شام یک چهارم پیمانه برنج قهوه ای و نصف فنجان نخود سبز 
جمعه
صبحانه املت با پنیر 
میان‌وعده شیک شکلات با خامه 
ناهار مرغ کبابی با سالاد اسفناج به همراه برش از کیک گیلاس 
میان‌وعده نخود با روغن زیتون به همراه گوجه فرنگی و لیمو 
شام کباب گوشت به همراه نان گندم و سالاد کلم
 
رژیم غذایی پروتئینی برای لاغری
 

نتیجه گیری 

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم امیدواریم که با رعایت مواردی که در رژیم پروتئین ۱۴ روزه برای لاغری سریع گفته شد به وزن و تناسب اندام دلخواه تان برسید. بهتر است برای انجام هر رژیم غذایی حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید تا متناسب با نوع بدن شما برنامه غذایی ارائه گردد. 
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا