روانشناسی

سوالات مهمی که مادر داماد در خواستگاری باید بپرسد

سوالات مادر داماد آنقدر مهم هستند که بهتر است از قبل خودتان را برایشان آماده کرده باشید.

 

رابطه مادر شوهر و عروس از داستان‌های قدیمی تا به امروز بر سر زبان‌ها بوده است. پس شاید سوالات مادر داماد از عروس در روز خواستگاری نگرانی‌هایی ایجاد کند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان سوالات مادر شوهر از عروس در روز خواستگاری می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

سوالات مادر شوهر از عروس در روز خواستگاری

در ادامه این مطلب به بررسی سوالاتی که ممکن است مادر داماد در جلسه خواستگاری از دختر بپرسد خواهیم پرداخت.

چرا می‌خواهی ازدواج کنی از سوالات مادر شوهر از عروس در روز خواستگاری

یکی از سوالات مادر داماد از شما، دلایل ازدواج‌تان است. بگذارید کمی عقب‌تر بیاییم. او از شما خواهد پرسید که چرا پسر او را انتخاب کرده‌اید. پس از پاسخ صادقانه‌ای که به او خواهید داد، در رابطه با دلیل شما برای ازدواج سوال خواهد کرد. در رابطه با دلیل ازدواجتان با او صحبت کنید، بگویید که چرا قصد ازدواج دارید. ارتباط کلامی شما در رابطه با موضوعات مهمی از این قبیل رابطه‌ بین شما را قوی‌تر می‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب یک همسر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ سر بزنید.

همچنین بخوانید:  چرا بعضی پسران مجرد با زنان مطلقه ازدواج می‌کنند؟

صحبت در رابطه با مادر شدن

مادر داماد برای این که خود را کانون احساسات قرار دهد، ممکن است از شما در رابطه با بچه‌دار شدن سوال بپرسد. اینکه اصلا برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن دارید یا خیر. صحبت در  این رابطه به او حس برتری می‌دهد چرا که خودش هم یک مادر است. در این رابطه با او احساس واقعیتان را بگویید. اگر دیدتان نسبت به بچه‌دار شدن مثبت است به راحتی بگویید. در این رابطه با شور و شوق با او صحبت کنید. اگر هم جوابتان منفی است بگویید که فعلا به این موضوع فکر نمی‌کنید. سپس سعی کنید دلایل منطقی خود را در این رابطه برای او بیان نمایید. در این صورت او با شما احساس نزدیکی و محرم بودن می‌کند.

 

سوالات خانوادگی از سوالات مادر شوهر از عروس در روز خواستگاری

مسائل خانوادگی نیز از موضوعات مورد علاقه اوست. او ممکن است در رابطه با آداب و رسوم خانواده‌ شما سوالاتی بپرسد. حتی احتمال دارد در رابطه با میزان رفت و آمدهای خانوادگی شما سوال بکند. با او راحت باشید و در رابطه با موضوعاتی که به میان می‌کشد مصاحبت کنید. مادر داماد درباره اینکه برای خانواده تا چه میزان اهمیت قائل هستید سوال می‌پرسد. شما نیز واقعیت را به او بگویید. حقیقت این است سوالات مادر داماد برای سنجش میزان پایبندی شما به زندگی مشترک است. یادتان نرود در رابطه با اصالت خود به هیچکس دروغ نگویید. چرا که خانواده جزو انتخاب‌های شما نبوده که بخواهد باعث سرافکندگی یا سربلندی شما شود.

سایر سوالات خواستگاری که ممکن است پرسیده شود

در جلسه‌ خواستگاری سوالات مادر داماد از دختر بسیار زیاد است و نمی‌توان این سوالات را به‌طور کامل دسته‌بندی کرد. او در رابطه با تعلقات خاطر و این که چه چیزی به شما لذت می‌دهد، سوالاتی خواهد پرسید. در رابطه با این که توقعات و انتظارات شما از زندگی مشترک چیست، توقعات شما از همسرتان چیست، روابط اجتماعی شما چه افرادی را شامل می‌شود، آیا محدود به خانواده و اقوام است یا جامعه‌ دوستان را هم شامل می‌شود و همچنین در رابطه با توانایی خانه‌داری شما سوالاتی خواهد پرسید.

همچنین بخوانید:  ازدواج با دختر بزرگ تر از پسر خوب است یا بد؟

 

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا