رژیم غذایی

علت چاق شدن بعد از ازدواج

علت چاق شدن بعد از ازدواج چرا بیشتر افراد بعد از ازدواج چیست؟ چاق می‌شوند؟ با جاری‌شدنِ خطبه عقد و بله گفتنِ عروس خانم و آقا داماد، هردو متعهد می‌شوند که در سختی و خوشی، بیماری و سلامتی تا همیشه در کنارهم زندگی کنند. اما آیا سوگند می‌خورند که تا آخر عمر همراه هم چاق شوند؟!

خیلی از افراد این سؤال برایشان پیش می‌آید که چرا دچار چاقی بعد از ازدواج می‌شوند؛ چرا بعد از شروع زندگی مشترک، وزنشان اضافه شده و به اصطلاح شکم پهلو آورده‌اند؟! آیا ارتباطی بین چاقی و ازدواج و رابطه جنسی وجود دارد؟ این مطلب همه چیز را برای ما روشن می‌کند!

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چاقی بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج؟

توضیح مطلب شاید خانم‌ها و آقایانی را در اطرافتان دیده باشید که چاقی بعد از ازدواج به سراغشان آمده. این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که بیشتر آن‌ها به سبک زندگیِ عروس خانم و آقای داماد برمی‌گردد.

در حقیقت، مسئله ازدواج به‌تنهایی باعث چاقی کسی نمی‌شود! اما با شروع زندگی مشترک تغییرات بزرگی هم در زندگی افراد ایجاد می‌شود که ممکن است باعث اضافه وزن شود. در ادامه تمام این موارد را برایتان نام می‎‌بریم تا با اطلاع و آگاهی بیشتری برای تناسب اندام خود تلاش کنید.

1. تغییرات هورمونی

ازدواج و رابطه جنسی به‌طور غیرمستقیم بر وزن شما تأثیر می‌گذارد. با بیشتر شدنِ فعالیت جنسی و تغییر در هورمون‌های استروژن، پرولاکتین، تستوسترون و هورمون‌های دیگر سوخت‌وساز بدن هم تغییر می‌کند.

علاوه‌بر تغییر در سوخت‌وساز بدن، ممکن است پس از ازدواج (و در پی تغییر در هورمون‌های جنسی) دچار عدم تعادل هورمونی شوید که نتیجه‌اش چیزی جز ذخیره چربی و افزایش سایز شکم و کمر نیست!

چاقی بعد از ازدواج

2. مصادف‌شدن 30 سالگی با ازدواج

اگر شما خانم یا آقایی هستید که در اواخر دهه 20 سالگی خود ازدواج کرده‌اید، به احتمال زیاد چاقی بعد از ازدواج به سراغتان خواهد آمد.

همچنین بخوانید:  کوچک کردن شکم با روشی بی نظیر و باور نکردنی

شاید دلیل این افزایش وزن را به ازدواج مربوط بدانید؛ اما این‌طور نیست. بلکه دلیل این چاقی بعد از ازدواج این است که شما به دهه 30 سالگی خود وارد شده‌اید و با افزایش سن سوخت‌وساز بدنتان کندتر و آهسته‌تر می‌شود. نتیجه کند شدنِ سوخت‌وساز بدن، چاق شدن و افزایش وزن است.

3. روحیه شادتر یا استرسی‌تر

مواردی که تا به اینجا برای چاقی بعد از ازدواج بررسی کرده‌ایم، همه به‌طور غیرمستقیم به ازدواج مربوط بودند؛ اما این مورد دقیقا به ازدواج مربوط است!

پس از شروع زندگیِ مشترکتان روحیه زندگانی را با همسرتان به اشتراک می‌گذارید. اگر این یک ازدواج شاد یا غمگین باشد، شما هم شاد یا غمگین خواهید بود.

در اکثر مردم، استرس و اضطراب باعث می‌شود به پرخوری عصبی رو بیاورند. گاهی که دچار استرس و هیجان‌های منفیِ زیادی در زندگی مشترک می‌شوید، ممکن است که شروع به پرخوری عصبی کنید.

در نتیجه ما خانم یا آقایی را می‌بینیم که دچار چاقی بعد از ازدواج است. فکر می‌کنیم: «اوه، چرا بعد از عروسی‌اش این‌قدر چاق شده؟» درحالی‌که شاید او فقط غمگین و مضطرب باشد و به پرخوری پناه آورده!

اما همین‌طورکه یک ازدواج غمگین باعث برهم خوردنِ نظم تغذیه‌ای می‌شود. یک زندگی مشترک شاد هم ممکن است باعث چاقی بعد از ازدواج شود. عروس و داماد خوشحال و عاشق هستند و با خیال راحت مدام برای خود جشن می‌گیرند و خود را به شیرینی و شام دعوت می‌کنند!

4. چاقیِ خانم یا آقا

اگر یکی از طرفین دچار اضافه وزن باشد، احتمال این‌که آن شخص روی دیگری تأثیر بگذارد بسیار بیشتر از این است که همسر لاغر تأثیرگذار باشد!

خیلی اوقات خانم یا آقایی که دچار اضافه وزن و چاقی بعد از ازدواج می‌شود به این دلیل است که همسرش دچار اضافه وزن است. او هم در کنار همسر خود ناخودآگاه عادت‌های تغذیه‌ای او را پیدا می‌کند و چاق می‌شود.

نکته اخلاقی: همسری انتخاب کنید که اهل فیتنس و سالم‌خوری باشد!

چاقی بعد از ازدواج

5. انتخاب غذاهای پرکالری

چاقی بعد از ازدواج خیلی اوقات تقصیر خانواده و دوستان است! آن‌ها مدام عروس و داماد را به مهمانی و جشن دعوت می‌کنند. برایشان غذاهای خوشمزه و البته پرکالری تهیه می‌کنند. 

حواستان باشد فقط به این دلیل که به مهمانی و رستوران دعوت شده‌اید، لازم نیست مقدار زیادی غذای چرب یا نوشابه میل کنید. فقط به اندازه‌ لازم غذا غذاهای سالم و کم‌چرب را انتخاب کنید. 

همچنین بخوانید:  خواص قهوه و طرز تهیه انواع قهوه!

6. بی‌توجهی به رژیم غذایی (و یا ترک رژیم و عادات قبلی)

بی‌توجهی به برنامه غذایی و یا رها کردنِ ورزش پس از ازدواج، قطعا چاقتان می‌کند. با شروع زندگی مشترک همه دچار مشغله‌های زندگی مشترک می‌شوند. گاهی آن‌قدر این مشغله‌ها زیاد است که جایی برای ورزش و پایبندی به سبک غذایی سالم نیست.

اما شما برای پیشگیری از چاقی بعد از ازدواج باید همیشه حواستان به سلامتی خود باشد. ورزش را کنار نگذارید و به رژیم غذایی سالم‌خوری ادامه دهید. حتی اگر بسیار سرتان شلوغ باشد.

7. بارداری

چاقی بعد از ازدواج در خانم‌ها فقط به دلیل ازدواج نیست. بلکه به دلیل مادر شدن است! بارداری و بچه‌دار شدن، باعث اضافه وزن مادر می‌شود.

اگر خانمی هستید که منتظر مادر شدن و به دنیا آمدنِ فرشته کوچولو است، از چاق شدن اصلا نترسید. بلکه از بارداری خود لذت ببرید. پس از زایمان کارشناسان ماورای سلامت به شما کمک می‌کنند تا به تناسب اندام دلخواهتان برسید.

چه کار کنیم بعد از ازدواج چاق نشویم؟

عوامل و دلایل چاقی بعد از ازدواج را برایتان نام بردیم، برای پیشگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام حتی با مشغله‌های زندگی مشترک باید حواستان کاملا به این موارد جمع باشد تا هیچ‌کدام باعث چاقی شما نشود.

اما اگر هم از قبل دچار اضافه وزن شده‌اید و به دنبال تناسب اندام هستید پس ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید. برای شما خبرهای خوبی داریم.

راهکار‌هایی برای درمان چاقی بعد از ازدواج 

اگر زوج شاد و خوشبختی هستید پس از یکدیگر مراقبت کنید. همان‌قدر که به احساسات همسر خود اهمیت می‌دهید باید به سلامتی او هم اهمیت دهید و باهم برای سلامتی و اندام خوب تلاش کنید.

چاقی بعد از ازدواج

1. باهم شروع کنید

تصمیم بگیرید که رژیم سالم‌خوری را رعایت کنید و به این تصمیم پایبند باشید. بعد از ازدواج زن و شوهر مثل یک تیم هستند که برای اهداف مشترک تلاش می‌کنند.

یکی از این اهداف می‌تواند تناسب اندام و تناسب وزن باشد. به همدیگر روحیه و امیدواری دهید و با اشتیاق زیاد همدیگر را همراهی کنید. همراه بودن در هر کاری، حتی رژیم گرفتن، آن را آسان‌ و دلپذیر می‌کند.

اگر قصد دریافت برنامه غذایی کاهش وزن دارید شماره خود را در این باکس وارد کنید تا کارشناسان ماورای سلامت بعد از مشاوره رایگان، برنامه غذایی برایتان طراحی کنند.

2. باهم ورزش کنید

ورزش کردن می‌تواند از یک پیاده‌روی عصرگاهی آغاز شود و کم کم به ورزش‌های بیشتری برسد. می‌توانید باهم به کوه‌نوردی، والیبال بازی کردن یا دویدن و دوچرخه سواری بروید.

حتی می‌توانید باهم در خانه بدنسازی کار کنید و از این تلاش دونفره برای سلامتی لذت ببرید. اگر برنامه ورزش در خانه می‌خواهید، حتما می‌توانید روی تخصص تیم ماورای سلامت حساب کنید!

 

منبع : fitamin.ir
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا