روانشناسی

هرگز اینگونه با همسر خود شوخی نکنید!

شوخ‌طبعی در تقویت رابطه زوجین نقش دارد. مطالعات چند دهه اخیر نشان می‌دهد که زنان جذب مردان شوخ‌طبع می‌شوند.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی برای شما در نظر گرفته ایم.

شوخی با همسر در رابطه عاطفی

شوخی با همسر در رابطه عاطفی ابزاری قدرتمند برای نزدیک کردن افراد به یکدیگر و کاهش تنش‌ها است. در بسیاری از موارد اگر شوخی با حفظ احترام به‌طرف مقابل صورت بگیرد می‌تواند روابط بین زوجین را گرم و صمیمی کند. با این مطلب از مجله ماورای سلامت همراه باشید.

شوخی با همسر در رابطه عاطفی

این ویژگی اغلب به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین خصوصیت‌های یک شریک عاطفی مورد اشاره قرار گرفته است. اما آقایان باید به این نکته توجه داشته باشند که در هر موضوعی نمی‌توان با زنان شوخی کرد.

شوخی مجوزی برای بی احترامی نیست

اگرچه شوخی کردن تاثیر زیادی در انعطاف‌پذیری، کاهش استرس، اضطراب و افزایش صمیمت بین زوجین دارد اما لازم است در شوخی کردن با همسرتان به چند نکته مهم توجه داشته باشید. ظرفیت و جنبه طرف مقابل‌تان را بسنجید. تحت هیچ شرایطی به بهانه شوخی به همسرتان بی‌احترامی نکنید. هیچ‌وقت به شوخی هم که شده همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها می‌گوید، رابطه عاطفی را تمام کنید سر بزنید.

همچنین بخوانید:  افسردگی را با ۴ روش سریع نابود کنید

شوخی با همسر در رابطه عاطفی

خط قرمزهای طرف مقابلتان را بشناسی

این است که خط قرمزهای همسرتان را بشناسید. از آنجا که رابطه زوجین نزدیک‌ترین و صمیمانه‌ترین رابطه بین افراد است، شوخی بین همسران خیلی رواج دارد و توصیه هم می‌شود خنده و شوخی در خیلی از موارد می‌تواند تنش‌ها و اختلافات را حل‌وفصل کند. اما گاهی بعضی شوخی‌ها منجر به ناراحتی طرف مقابل می‌شود. دلیل ناراحتی‌ از بعضی شوخی‌ها، عدم آگاهی و توجه نداشتن همسر به خط قرمزهای طرف مقابل است. اگر فرد، طرف مقابل را خوب بشناسد هرگز با مواردی که همسرش روی آن‌ها حساس است، شوخی نمی‌کند.

در برابر شوخی‌های ناراحت‌کننده عکس‌العمل نشان دهید

متاسفانه برخی افراد در شوخی با همسرشان توهین و بی‌احترامی می‌کنند یا بدون درنظر گرفتن خط قرمزها و حساسیت‌های طرف مقابلشان مطلبی را برای خندیدن و شادکردن فضا بیان می‌کنند و با این کار باعث رنجش‌خاطر همسرشان می‌شوند. درصورتی‌که شوخی‌های نامناسب همسرتان باعث آزرده‌خاطر شدن شما می‌شود، بهتر است همسرتان را آگاه کنید یا حتی اگر یک‌بار شوخی اتفاق افتاد و منجر به ناراحتی شما شد، همان لحظه تذکر دهید.

راه شناخت تفاوت فرهنگی در شوخی کردن

باید گفت که نوع واکنش افراد نسبت به موقعیت‌های مختلف ازجمله شوخی به تربیت، ویژگی‌های شخصیتی و ساختار فکری افراد مربوط می‌شود و لازمه شناخت این تفاوت‌ها، مشاوره قبل از ازدواج است که از اهمیت زیادی برخوردار است. این شناخت به شما این توانایی را می‌دهد که در موقعیت‌های مختلف بتوانید پیش‌بینی درستی از رفتار همسرتان داشته باشید.

همه چیز را به شوخی برگزار نکنید

فرض کنید یک فرد بسیار جدی با شخصی ازدواج کند که بسیار شوخ‌طبع و بذله‌گو است تا جایی که در مسائل مهم زندگی هم جدیت ندارد. این دو شخصیت متضاد در ابتدای امر برای یکدیگر جذاب‌ هستند اما به‌مرور زمان این تفاوت‌های آشکار باعث ایجاد مشکلات در زندگی می‌شود. درواقع، فرد جدی می‌خواهد توجه همسرش را بر مسائل زندگی متمرکز کند اما همسرش می‌خواهد او سخت‌گیر نباشد و همه‌چیز را این‌قدر جدی نگیرد. اختلاف عقیده در این زمینه مشکل‌ساز می‌شود، مگر اینکه هر دو طرف از جدیت یا شوخ طبعی خود دست بردارند و به تعادل برسند.

همچنین بخوانید:  این نشانه‌ها به شما می‌گویند که افسرده هستید

شوخی با همسر در رابطه عاطفی

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا