روانشناسی

هرگز این حرف‌ها را به همسر خود نزنید!

وقتی بحث در مورد برقراری یک رابطه پایدار است، بین صحبت کردن و برقراری ارتباط واقعی تفاوت وجود دارد.

مجله ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

در بسیاری از موارد، حتی عاشق‌ترین زوج‌ها اگر مراقب نباشند می‌توانند در نحوه صحبت با یکدیگر دچار خطاهای مهلک شوند. این موضع می‌تواند باعث ایجاد تنش جدی، نارضایتی یا حتی از هم پاشیدن روابطشان گردند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان اشتباهات در روابط عاطفی می‌پردازیم.

اشتباهات در روابط عاطفی

اگر می خواهید مطمئن شوید که خطوط ارتباطی را باز و روابط خود را سالم نگه داشته‌اید، به خواندن ادامه دهید تا آن چه را کارشناسان روابط توصیه می‌کنند هرگز به همسر خود نگویید.

تو همیشه

وقتی شریک زندگی خود را به انجام یک کار خاص متهم می‌کنید. به‌عنوان مثال جوراب خود را روی زمین می‌اندازد. هرگز نسبت به حاشیه پیاده‌رو درست پارک نمی‌کند، نه تنها در اظهارات شما مقصر است، بلکه در رابطه با تغییر آن‌ها هیچ بازخوردی ارائه نمی‌دهد.

زمانی که همسرتان احساس کند همواره مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برایش دشوار است که بخواهد سعی کند کاری متفاوت انجام دهد. کسی که خاطرنشان می‌کند اظهاراتی مانند این موارد ناشی از نیازهایی است که برآورده نمی‌شوند، در صورتی که می‌توان با بیان نیازها، دیگری را بهتر مورد خطاب قرار داد.

همچنین بخوانید:  چرا بعضی افراد همیشه شاد هستند؟

اشتباهات در روابط عاطفی

نمی‌توانم روی تو حساب کنم

مطمئنا زمانی که احساس کنید شریک زندگیتان خود را به در و دیوار می‌زند. گفتن این جمله که نمی‌توانید روی او حساب باز کنید بدان معنی است که یک مشکل اساسی در روابط شما وجود دارد.

استفاده از این کلمات در ارتباط با شریک زندگی خود به معنی این است که شما قادر به دیدن خوبی که به بهبود روابط کمک می‌کند. همچنین راهی برای رفع تعارضات است، نیستید.

نمی‌خواهم در موردش حرف بزنم

در حالی که ممکن است زمانی که در یک وضعیت عاطفی شدید قرار گرفته باشید تنها راه‌حل ترک ارتباط و عدم صحبت در مورد آن باشد. لازم به ذکر است که اگر حاضر نیستید در مورد مشکلات با شریک زندگی خود صحبت کنید، ممکن است این گونه برداشت شود که شما حاضر نیستید مشکلتان برطرف شود.

درخواست سکوت کردن از شریک زندگی خود یا قطع مکالمه او ممکن است این امر را به همسرتان انتقال دهد که او برای شما مهم نیست.

تو را دوست ندارم

ممکن است وسوسه شده باشید تا در گرماگرم یک لحظه این موضوع را به شریک زندگی خود بگویید اما وقتی این جمله گفته شد، بازگشت از آن غیرممکن است.

حتی اگر بعدا به همسرتان بگویید که عصبانی شده‌اید و منظورتان این نبوده است او همیشه شک خواهد داشت. همین امر ارتباط و اعتماد به یک رابطه را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد. اگر واقعا نمی‌خواهید به روابط خود خاتمه دهید، روش های زیادی وجود دارد بدون این که شریک زندگی خود را زیر سوال ببرید. برای اینهک روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این افراد هرگز با شما ازدواج نمی‌کنند سر بزنید.

همچنین بخوانید:  چرا از صحبت کردن در جمع می‌ترسیم؟

اشتباهات در روابط عاطفی

تو یک آدم شلخته هستی

شاید ناامید کننده باشد که متوجه شوید همسرتان هرگز به خود رسیدگی نمی‌کند. اطرافش را مرتب نمی‌کند یا برای پنجمین روز پیاپی همان عرق گیر را پوشیده است. اما صدا زدن او به‌عنوان یک شلخته فقط به احساسات او آسیب می‌رساند و بالطبع به روابط شما لطمه وارد می‌کند.

شما هرگز نباید شکایتی کنید که شامل حمله شخصی به شخصیت فرد مقابلتان باشد. در عوض او پیشنهاد می‌کند که اوضاع را به‌صورت عینی توضیح داده و از منظر شخص اول بودن در مورد چگونگی تاثیرگذاری روی خودتان توضیح دهید.

همسر او همیشه این کار را می‌کند

حتی اگر بین روابط شما و روابط دوستانتان تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. به‌ویژه از نظر کاری که همسرانشان برای آن‌ها انجام می‌دهند هرگز عاقلانه نیست که سعی کنید این مقایسه را در مورد همسرتان انجام دهید.

این جمله باعث می شود فرد احساس کند که دیگر برای همسر خود کافی نیست و در مورد خودش قضاوت می‌کند. او یادآور می‌شود که راه‌های زیادی برای درخواست چیزی از همسرتان وجود دارد و این مورد قطعا یکی از آن‌ها نیست.

تو نباید این احساس را داشته باشی

مهم نیست که چقدر فکر می‌کنید احساس همسرتان اشتباه است اما بی‌احترامی و بی ادبی است که به همسر خود بگویید نباید احساس خاصی داشته باشد. وقتی این حرف را به کسی بگویید او را سرزنش کرده‌اید و باعث می‌شود این قدرت را نادیده بگیرد.

تو نباید این احساس را داشته باشی

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا