زیبایی

پوست و زیبایی BB Cream

دیر زمانی نیست که BB Cream به بازارهای لوازم آرایشی در اروپا و آمریکا معرفی شده است، ولی در همین مدت کوتاه تبدیل به یکی از پرفروش ترین لوازم آرایشی گردیده است. از این رو، در این مقاله به معرفی این محصول می پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تاریخچه:

اولین بار در سال ۱۹۶۰ یک خانم پزشک آلمانی برای حفاظت پوست بیمارانش پس از اعمال کوچک جراحی پوست و پیلینگ، فرمول BB Cream را ابداع نمود. به علت محبوبیت عمل پیلینگ و روشن سازی پوست در میان سلبریتی های شرقی به خصوص کره ای ها، این افراد شروع به استفاده از این کرم پس از پیلینگ نمودند، ولی طولی نکشید که به علت رضایت از این محصول، BB Cream ابتدا توسط خانم های کره ای و سپس توسط سایر زنان آسیای شرقی مورد استفاده وسیع قرار گرفت. این محصول پس از کره به ژاپن، چین، آسیای جنوب شرقی و سپس به اروپا و آمریکا رسید. نمونه های اولیه BB Cream در سال ۲۰۱۲ وارد بازار اروپا و آمریکا گردید.

 

موارد مصرف BB Cream:

به طور خلاصه می توان گفت که BB Cream یک کرم آرایشی همه کاره (all-in-one makeup) می باشد. یک نمونه خوب از یک برند معتبر می تواند به عنوان کرم Base عمل کرده تا حدی منافذ و ناهمواری های پوست را بپوشاند، مانند یک مرطوب کننده عمل کند، با داشتن SPF مناسب از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش حفاظت نموده و بالاخره به علت رنگی بودن تا حدی رنگ پوست صورت را یک دست نماید. خاصیت همه کاره بودن این کرم باعث صرفه جویی در وقت افراد، افزایش اقبال عمومی و همه گیر شدن این کرم گردیده است.

محدودیت های BB Cream:

با وجود مزایایی که برای BB Cream ذکر گردید، باید توجه داشت که این کرم برای موارد مصرف روزمره و سریع بیشتر کاربرد دارد و نباید از آن بیش از حد توقع داشت. اولا ماندگاری BB Cream از کرم های فونداسیون (foundation) کمتر است و اثر آن در طول روز از بین می رود، پس نیاز به تجدید دارد. خاصیت ضدآفتاب این کرم نیز برای یک روز معمولی کاری که فرد بیشتر در اتومبیل یا محل کار سرپوشیده است کافی می باشد، ولی مثلا برای نیم ساعت پیاده وری در آفتاب بهتر است به طور جداگانه از یک کرم ضدآفتاب برای حفاظت از پوست استفاده گردد. BB Cream همچنین انتخاب مناسبی برای افرادی که پوست بسیار ناصاف دارند و می خواهند ناهمواری های پوست (مثلا جای اسکار آکنه) را بپوشانند نمی باشد. یک مشکل دیگر BB Cream محدودیت تنوع رنگ آن است. BB Cream ها معمولا فقط در چند رنگ کلی عرضه می شوند و پرده های مختلف رنگ پوست (different shades) را پوشش نمی دهند. از این رو برخی از افراد از رنگ این کرم ها راضی نیستند. افرادی که پوست بسیار چرب دارند نیز ممکن است از مصرف همه انواع BB Cream راضی نباشند، زیرا بیشتر این کرم ها قدرت جذب چربی اضافی پوست را ندارند. باید توجه داشت که برخی از برندها برای حل این محدودیت ها چاره اندیشیده و کرمهای مخصوص پوست های چرب را که فاقد چربی (oil-free) بوده و یا دارای خواص محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش و دارای SPF مناسب می باشند، تولید نموده اند.

همچنین بخوانید:  آموزش خط چشم سیرن: ترند این روزها برای زنان اغواگر و مناسب انواع چشم ها

 

BB Cream یا Foundation:

این سوالی است که بیشتر افراد از متخصصان گریم و میکاپ می پرسند که کدام یک از این محصولات بهتر است: BB Cream یا Foundation؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر کدام برای شما بهتر کار می کند، آن را استفاده نمایید. اگر قصد رفتن به مهمانی را دارید و یا می خواهید در مراسم مهمی شرکت کنید که نیاز به آرایش کامل دارید، بهتر است از کرم فونداسیون (Foundation) استفاده کنید. مزیت استفاده از Foundation این است که اولا برای مدت طولانی اثرش بر روی پوست باقی می ماند (بعضی برندها فونداسیون کرم هایی با اثر ۲۴ ساعته تولید کرده اند)، ثانیا پوشش (coverage) بسیار بهتری به ناهمواری های پوست می دهند، ثالثا سایر مواد آرایشی مانند کرم پودر بهتر روی کرم فونداسیون می نشینند و نهایتا این کرم ها در پرده های رنگی (shades) متنوع تری عرضه می شوند. به همین دلیل است که متخصصان آرایش معمولا برای میکاپ افراد از BB Cream ها استفاده نمی کنند. همچنین اگر پوست شما در اثر آکنه و یا عوامل دیگر دارای ناهمواری فراوان و یا اسکارمی باشد، بهتر است از کرم فونداسیون استفاده نمایید. در مقابل، اگر می خواهید در زمانی کوتاه و با استفاده از یک نوع کرم آرایش نمایید، BB Cream بهترین انتخاب برای شما می باشد. BB Cream پوست شما را مرطوب می کند، از آن در برابر نور آفتاب محافظت می کند، منافذ و ناهمواری های کوچک را می پوشاند و رنگ پوست را یکدست می نماید. مزیت دیگر BB Cream این است که برای مصرف آن معمولا نیاز به sponge pad یا brush ندارید و می توانید آن را به راحتی با نوک انگشتان بر روی پوست بگسترانید و احتمال خراب شدن آرایش نیز با BB Cream بسیار پایین می باشد، در حالی که کرم فونداسیون بهتر است توسط sponge pad یا brush بر روی پوست پخش گردد و به هر حال گاهی آرایش با این کرم ها در حدی که فرد انتظار دارد، عالی از آب در نمی آید.

همچنین بخوانید:  پاییز امسال باید این ۵ لباس را داشته باشید

به طور خلاصه می توان گفت که BB Cream می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه برای بسیاری از افراد برای آرایش روزانه گردد.

منبع : seebmagazine.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا