روانشناسی

چطور در نگاه اول دوست‌داشتنی باشیم؟

این یک حقیقت است که همه‌ ما انسان‌ها به اینکه دیگران درباره‌ ما چه فکری می‌کنند، اهمیت می‌دهیم.

 

افراد اغلب در عرض چند ثانیه‌ اول دیدار با ما شروع به فکر و قضاوت درباره‌ شخصیت‌مان می‌کنند و این ارزیابی‌ها و قضاوت‌ها ممکن است روی این تصمیم که ما را استخدام کنند، با ما قرار بگذارند یا دوست شوند تاثیر بگذارد. پس باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، بهترین تاثیر را روی افراد بگذاریم. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به این موضوع می‌پردازیم که چگونه در نگاه اول دوست داشتنی باشیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چگونه در نگاه اول دوست داشتنی باشیم؟

بدیهی است که برای اینکه دوست داشته شویم، اساسا باید انسان‌های خوب، باملاحظه و معقولی باشیم. اما نکاتی ریزتر و ظریف‌تر نیز وجود دارند که رعایت کردن آن‌ها تاثیر بسیار عمیق‌تری را روی دید دیگران نسبت به ما می‌گذارند. در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

گشاده‌رو باشید

شما باید هم چهره‌ای گشاده داشته باشید، هم برخوردی صمیمانه. بوثمن درباره‌ زبان بدن می‌گوید: باید قلب‌تان را مستقیما به سمت شخص مقابل‌تان نشانه‌ بروید. قلب‌تان را با دست‌ها یا بازوهای‌تان نپوشانید. اگر کت پوشیده‌اید، حتما پیش از ملاقات، دکمه‌های آن را باز کنید.

داشتن برخوردی مثبت نیز به همان اندازه اهمیت دارد. بوثمن می‌گوید: هنگامی که با طرف مقابل‌تان سلام و احوال‌پرسی می‌کنید، خودتان نیز باید این حس مثبت را احساس کنید و نسبت به آن آگاه باشید.

همچنین بخوانید:  چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

 

در نگاه اول با برقراری ارتباط چشمی دوست داشتنی باشید

اگر شما نیز در برقرار کردن ارتباط چشمی، احساس راحتی نمی‌کنید و معذب هستید، بوثمن برای اینکه به این کار عادت کنید، روشی پیشنهاد می‌دهد: هنگام تماشای تلویزیون، به رنگ چشم افراد روی صفحه توجه کنید و آن رنگ‌ها را در ذهن‌تان نام ببرید. روز بعد، همین‌ کار را در مورد افرادی که ملاقات می‌کنید، تکرار کنید. فقط حتما گهگاهی ارتباط چشمی را قطع کنید و به جای دیگری نگاه کنید.

بدرخشید

بوثمن توصیه می‌کند: اولین کسی باشید که لبخند می‌زند. با این کار به دیگران این پیام را می‌دهید که فردی صادق و صمیمی هستید. تحقیقات نشان داده است که در موقعیت‌های شاد وقتی کسی را ملاقات می‌کنید، با لبخند زدن باعث می‌شوید که او شما را به خاطر بسپارد. برای اینکه ارتباط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب با آدم‌های حسود چگونه رفتار کنیم؟ سر بزنید.

 

در نگاه اول با سلام کردن دوست داشتنی باشید

چه بگویید «سلام»، «درود» یا هر جور «سلام و علیک» دیگری، باید به‌گونه‌ای به‌نظر برسید که از آشنایی با آن شخص خوشحال شده‌اید. سپس، دست‌تان را دراز کنید و حتما محکم دست بدهید، زیرا تاثیر مثبت‌تری به‌جا می‌گذارد. هنگامی که طرف مقابل‌تان نامش را به شما می‌گوید، سعی کنید چند باری در صحبت‌های‌ خود آن را تکرار کنید.

به جلو خم شوید

نیازی نیست که کاملا به سمت فرد مقابل‌تان خم شوید. بوثمن «تمایلی تقریبا نامحسوس و رو به جلو» را پیشنهاد می‌کند تا نشان دهید که به صحبت‌های طرف مقابل‌ خود علاقه‌مند هستید.

همچنین بخوانید:  افراد باهوش این‌گونه هستند
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا