روانشناسی

چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟

برای آدم‌ها خیلی راحت است خود را متقاعد کنند که لازم نیست بقیه دوستشان داشته باشند.

 

واقعیت مشکلی که وجود دارد این است که حتی درونگراترین افراد هم به حداقل یک نفر نیاز دارند که دوستشان داشته باشد، اگر نه در این دنیای بزرگ تنها می‌مانند. اگر شما آن فرد تنهایی هستید که به جمع‌های ناهار بین ساعت‌های کاری دعوتتان نمی‌کنند یا اگر به برنامه جمعه‌شب‌ها دعوت نمی‌شوید، احتمالا لازم است کاری با فکر انجام دهید تا وضع‌تان تغییر کند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان ویژگی‌ های افراد دوست داشتنی بپردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

عقل کل نباشید

از هر فرصت و مکالمه‌ای برای اینکه دیگران شما را عقل کل فرض کنند، استفاده نکنید. سعی کنید به صحبت‌های بقیه گوش دهید و سوال‌های مناسب بپرسید. دیگران باید بتوانند از طریق حرف زدن با شما احساس خوبی درباره‌ خودشان پیدا کنند. پس از مدتی مردم برای مشورت گرفتن و صحبت کردن به سمت‌تان خواهند آمد.

 

در کار دیگران دخالت نکنید

یکی از ویژگی‌ های افراد دوست داشتنی این است که در کار دیگران دخالت نمی‌کنند. نه تنها نباید آدم افاده‌ای و مغروری باشید بلکه باید تا نظرتان را در مورد مسئله‌ای نخواسته‌اند سکوت پیشه کنید. حتما برای خودتان هم آزاردهنده است که در دفتر کارتان کسی گوش بایستد و بدون اینکه از او بخواهید نظراتش را بیان کند. شما خودتان متوجه خواهید شد چه زمانی به نظرات‌تان احتیاج دارند، بنابراین بهتر است غیر از مواقع نیاز خود را زیاد آفتابی نکنید.

همچنین بخوانید:  چگونه می‌توانم دختری را عاشق خودم کنم؟

از کسی کینه به دل نگیرید

بعد از بحث و جدل، کینه‌ها و بدی‌ها را از دل‌تان دور کنید، بخصوص زمانی که مشاجره بر سر موضوع بی‌اهمیتی بوده است. باید در طی زمان یاد بگیرید که انسان بزرگی باشید و دل‌تان را بزرگ‌تر کنید. این باعث می‌شود دیگران شما را بیشتر تحسین کنند. البته قرار نیست ساده‌لوح و ضعیف باشید و همه بدی‌های دیگران را ببخشید.

صبور باشید

به اطرافیان‌تان فرصت دهید تا رشد کنند و به آن‌ها فضای اشتباه کردن بدهید. می‌دانید که همه چیز در زندگی دارای یک منحنی یادگیری است و شما باید به آدم‌های اطرافتان فرصت این رشد و یادگیری درونی را بدهید. این شما را قابل اعتمادتر و به تبع آن دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

دیگران را تحسین کنید

اینکه به خصلت‌ها و ویژگی‌های خوب دیگران توجه کنید نشان می‌دهد شما فرد خودمحوری نیستید. اگر به اطرافیان‌تان توجه نشان دهید نه تنها شما را دوست خواهند داشت بلکه وقتی شما را می‌بینند از ته دل لبخند می‌زنند و از دیدنتان خوشحال‌ می‌شوند. همه‌ ما وقتی کسی تحسین‌مان می‌کند یا چیز خوبی در موردمان می‌گوید، حرف او در خاطرمان می‌ماند و باعث می‌شود ناخودآگاه او را بیشتر دوست داشته باشیم. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب در یک چشم به هم زدن حالتان را خوب کنید سر بزنید.

 

بیشتر روی نقاط قوت دیگران تمرکز کنید

گاهی اوقات بسیار سخت است که با افرادی کار کنید که شخصیت‌شان کاملا با شما متفاوت است. باید بتوانید برای بهبود روابط‌تان نقاط قوت آن‌ها را ببینید، روی آن‌ها تمرکز کنید و از آن‌ها فرصتی برای بهتر شدن روابط بسازید. برای اینکه دوست‌تان داشته باشند باید بتوانید روی ویژگی‌های خوبی که از اطرافیان‌تان می‌بینید سرمایه‌گذاری کنید تا آن‌ها هم قدرتان را بیشتر بدانند.

همچنین بخوانید:  این کارها عزت نفس شما را نابود می‌کند!

زود قضاوت نکنید

هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از فردی نیست که اطلاعات درستی راجع به اتفاقات پیش‌آمده ندارد و با بی‌عدالتی تمام دیگران را قضاوت می‌کند. شما باید برای نتیجه‌گیری در مورد یک موضوع، تمام جزئیات را بدانید و پیشامدها را دقیقا بسنجید تا بتوانید قضاوت عادلانه و غیرجانبدارانه‌ای داشته باشید. این رفتار احترام و تحسین دیگران را برمی‌انگیزد.

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا