دمنوش

۱۰ نوع چای با خاصیت شگفت آور

 درباره خاصیت چای سیاه و سبز اطلاع رسانی زیادی انجام شده است اما چای های گیاهی دیگری نیز وجود دارد که ما از خواص آن اطلاعی نداریم.

در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به چند نوع چای گیاهی و خواص آن اشاره می کنیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

برگ های تمشک قرمز :

اگرچه این چای بیشتر در دوران حاملگی مصرف می شود، اما مصرف آن برای افراد دیگر نیز مفید است. برگ های آن حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی متنوع است که به آسانی در آب گرم آزاد می شود. برگ های آن خاصیت خنک کننده و تصفیه کننده دارد.

رزهیپ :

 

گیاهی غنی از بیوفلاوانوئیدز و منبع مناسب ویتامین C است. این چای انتخاب خوبی برای مقابله با سرماخوردگی و ناراحتی های التهابی است.

نعناع :

نعناع حاوی ویتامین های B2،A،C و ماده معدنی زیادی است و برای ناراحتی های تنفسی و گوارشی مفید است.

یونجه :

این چای علاوه بر این که سرشار از ماده مغذی است، با ناراحتی های التهابی نیز مقابله می کند.

برگ قره قاط :

از آن جا که طعم تلخی دارد به ماده شیرین کننده ای مانند عسل نیاز دارد. برگ های آن حاوی آنتی اکسیدان های متعدد است و برای کلیه و مجرای ادراری مفید است.

فلفل قرمز :

منبع عالی کاروتن است و درمان قوی تب و اختلالات گردش خون محسوب می شود. مصرف آن را با یک هشتم قاشق مرباخوری شروع کنید و کم کم بر میزان آن بیفزایید.

همچنین بخوانید:  جینسینگ یک آداپتوژن مفید

بابونه:

در صورتی که با آب جوش دم شود تقویت کننده قوی سیستم گوارش به حساب می آید. در صورت استفاده از آب سرد برای تهیه آن، خاصیت مسکن قوی دارد. این گیاه برای کنترل بیماری های دیابت و دردهای ماهانه مفید است.

زنجبیل :

زنجبیل نیز مانند فلفل قرمز طعم تندی دارد. مصرف آن به افرادی که تب خال یا زخم معده دارند توصیه نمی شود. زنجبیل منبع عالی ماده معدنی لازم و ویتامین است و برای درمان بیماری های متعدد از جمله ناراحتی های گوارشی، نامنظم بودن عادت ماهانه، اختلالات و ناراحتی های دفع روده ای مفید است.

چای برگ ژینکو :

در بسیاری از اقوام، مصرف برگ این درخت از هزاران سال پیش رایج بوده است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که این چای عملکرد گردش خون را بهبود می بخشد و کلسترول را کاهش می دهد. به تازگی نیز مشخص شده است که این گیاه از بدن در برابر اشعه محافظت می کند.

رزماری :

علاوه بر این که منبع عالی ویتامین E است، چای آن نسبت به بقیه گیاهان ذکر شده در برطرف کردن بیماری ها مفید است. دم کرده رزماری عملکرد کلیه و کبد را بهبود می بخشد و انواع سردردها را نیز برطرف می کند.

 

منبع : fa.parsiteb.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا