روانشناسی

۶ گام ساده برای اینکه خود واقعی‌تان را بشناسید

کشف خود واقعی مهم‌ترین مهارتی است که می‌توانید داشته باشید. وقتی بدانید چه کسی هستید، می‌دانید به جای اینکه از دیگران اجازه بگیرید، باید چه کار کنید.

 

این شناخت از خود به شما این امکان را می‌دهد که از سرخوردگی‌های ناشی از وقت‌گذاشتن برای کار‌های اشتباه پرهیز کنید. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان رازهای شناخت و کشف خود می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

رازهای شناخت و کشف خود

زندگی باید مملو از آزمون و خطا باشد، ولی این شناخت به شما اجازه می‌دهد بهترین مناطق را برای آزمایش پیدا کنید. در ادامه این مطلب شش قدمی که برای شناخت خود واقعی‌تان باید بردارید آورده شده است.

ساکت بودن از رازهای شناخت و کشف خود

تا زمانی که برای سکوت وقت نگذارید، نمی‌توانید و نخواهید توانست خودتان را کشف کنید. سکوت این فرصت را به شما می‌دهد تا چیز‌های زیادی را کشف کنید بسیاری از مردم خود را نمی‌شناسند، زیرا هر نوع سکوتی آن‌ها را می‌ترساند، اما تا زمانی که تنها نشوید و خودتان را ارزیابی نکنید و کاملا با خودتان صادق نباشید نمی‌توانید خودتان را کشف کنید. در واقع در سکوت قادر خواهید بود همه جنبه‌های زندگی خود را (خوب و بد) ببینید. پس زمانی را به سکوت و تفکر اختصاص دهید و خود واقعی خود را کشف کنید.

همچنین بخوانید:  چهره شما شخصیت‌تان را افشا می‌کند!

درک کنید که واقعا چه کسی هستید، نه اینکه چه کسی می‌خواهید باشید

همه ما ممکن است تصور مشخصی از آنچه به‌شدت می‌خواهیم باشیم در ذهنمان داشته باشیم، اما ممکن است آن تصور همان چیزی نباشد که برای آن طراحی شده‌ایم. وقتی بدانید کی هستید، سرانجام خواهید دید که مستعد انجام چه کارهایی هستید و اگرچه نکات زیادی در طول سفر(شناخت خود) وجود دارد که به شما در کشف خودتان کمک می‌کند، اما بهترین راه برای شروع، شرکت در آزمون‌های شخصیت است.

 

آنچه را که در آن خوب هستید (یا در آن خوب نیستید) را پیدا کنید

این ممکن است سخت‌ترین مرحله در مسیر کشف اینکه شما واقعا چه کسی هستید باشد، اما یک مرحله بسیار ضروری است. مطمئنا برای یافتن آنچه در آن مهارت دارید، آزمون و خطا نیاز است و ممکن است این مرحله کمی هم طول بکشد.

هنگامی که زمان زیادی را صرف کاری کرده‌اید و تلاش‌های شما بازدهی ندارد، از آن کار دست بردارید. زمان کافی چیست؟ ما نمی‌توانیم زمان ثابتی را برای تمام کار‌ها و تمام اشخاص مشخص کنیم فقط خود شما می‌توانید درباره آن تصمیم بگیرید. این را هم بدانید که وقتی به‌درستی و در زمان مناسب بعد از تلاش کافی کاری را رها می‌کنید، نباید نا ‌امید شوید. برای اینکه حال بهتری داشته باشید به مطلب آیا همیشه باید حالمان خوب باشد؟ سر بزنید.

آنچه را که به آن علاقه دارید پیدا کنید از رازهای شناخت و کشف خود

دنبال‌کردن شور و شوق از هر نوع چیز خوبی است و شما باید به آن توجه کنید، زیرا حوزه‌ای از زندگی را نشان می‌دهد که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید. خیلی خوب است که ما برای ادامه کاری اشتیاق داشته باشیم یا مشتاق صحبت درباره زندگی باشیم. با تمرکز بیشتر بر اشتیاق، خود را به روش‌های بهتری درک خواهید کرد و شاهد تاثیر آن را در زندگی‌تان خواهید بود. اشتیاق باعث تلاش مستمر می‌شود که به کشف عمیق‌تری از خود واقعی شما منجر می‌شود.

همچنین بخوانید:  این اختلالات شخصیتی را جدی بگیرید!

بازخورد بخواهید

اگر خودتان را نمی‌شناسید، شنیدن آنچه دیگران درباره شما می‌گویند یک تمرین مفید است. دو سوال ساده از آن‌ها بپرسید: «به نظر شما برای پیشرفت به چه نقاط قوتی نیاز دارم؟» و «به نظر شما باید روی چه ضعفی کار کنم؟» مطمئنا نظر آن‌ها کامل نخواهد بود، اما بازخوردی که می‌گیرید احتمالا نشان‌دهنده نکاتی است که شما باید حداقل یک بار دیگر به آن‌ها توجه کنید.

روابط خود را ارزیابی کنید

جنبه بزرگی از کشف خود را می‌توانید در روابط خود پیدا کنید. وقتی متوجه می‌شوید تا زمانی که خودتان را نشناسید هرگز شخص دیگری را نمی‌شناسید، اهمیت شناختن خود بیش از پیش آشکار می‌شود. این حقیقت به ویژه درباره رهبران تجاری صادق است، زیرا اگر افراد تیم خود را نشناسند، به‌عنوان یک رهبر از دست خواهند رفت، اما این قانون درباره هر رابطه‌ دیگری در زندگی شما نیز صدق می‌کند.

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا