رژیم غذایی

از خواص عرق دارچین و مضرات آن چه می دانید؟!

دارچین یک ادویه پرکابرد و پرخاصیت است و بسیار محبوب است. عرق این ادویه یک عرق گیاهی پرخاصیت برای بدن است که مانند عرق نعناع می‌تواند مشکلات مربوط به روده و معده را درمان کند. عرق دارچین خواص درمانی فراوانی مانند درمان آکنه، دیابت، آلزایمر، فشار خون، اضافه وزن و مشکلات قاعدگی را دارد.
 

 با مجله تغذیه ماورای سلامت  این مبحث را عمیق تر خواهید آموخت.

استفاده از دارچین، دمنوش دارچین و عرق دارچین از دیرباز مورد توجه طب نوین و سنتی بوده است. در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با عرق دارچین است به بررسی مواردی ازجمله خواص عرق دارچین در طب سنتی، عرق دارچین برای سلامت پوست، عرق دارچین برای سلامت قلب، عرق دارچین برای دیابت، عرق دارچین برای درمان آلزایمر، عرق دارچین برای تسکین درد قاعدگی، عرق دارچین برای درمان سرماخوردگی، عرق دارچین برای رفع سوءهاضمه و بی اشتهایی، عرق دارچین برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک، عرق دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عرق دارچین برای آرتروز، عرق دارچین برای برفک دهان، عرق دارچین برای لاغری و درنهایت به بررسی عوارض دارچین می‌پردازیم.

 

خواص عرق دارچین در طب سنتی

 

خواص عرق دارچین در طب سنتی

طبع عرق دارچین از نظر طب سنتی گرم و خشک است. در قرون وسطی از عرق دارچین و عصاره دارچین برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می‌کردند. عرق دارچین هم مانند عرق کاسنی و سایر عرقیجات گیاهی یک ماده با خاصیت لاغر کنندگی است. عرق دارچین خواص فراوانی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

عرق دارچین برای سلامت پوست

از جمله خواص عرق دارچین می‌توان بهراین مورد اشاره کرد که عرق دارچین جریان خون را تسهیل می‌بخشد. وجود جریان خون مناسب موجب اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌های بدن از جمله پوست می‌شود. از عرق دارچین و ادویه دارچین که دارای خواص ضد التهابی است می‌توانی در تهیه ماسک‌های خانگی استفاده کرد.

همچنین بخوانید:  از خواص بلوبری برای کرونا چه می دانید؟! مضرات بلوبری چیست ؟

 

عرق داچین برای سلامت قلب

عرق دارچین منبعی غنی از کلسیم و فیبر بوده که آن‌ها از بدن در برابر بیماری‌های قلب محافظت می‌کنند. افرادی که دارای مشکل قلبی یا فشار خون هستند می‌توانند از عرق دارچین یا از ادویه دارچین در غذاهای مختلف استفاده کنند.

 

عرق دارچین برای دیابت

دارچین به عنوان یک ادویه قوی و ضد دیابت شناخته می‌شود که می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند و از همین رو دارچین یک گزینه موثر و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است. افراد مبتلا به دیابت نوع دو می‌توانند با استفاده از عرق دارچین و یا دمنوش لاغری دارچین به طور روزانه موجب کنترل سطح قند خون خود شوند.

 

عرق دارچین برای درمان آلزایمر

کمک به افزایش فعالیت مغز ازجمع خواص عصاره دارچین و عرق دارچین است. برای تقویت حافظه می‌توان از عرق گیاهی دارچین استفاده کرد. عرق دارچین همچنین می‌تواند موجب کاهش فشار‌های عصبی شود. بنابراین برای کمک به فعالیت مغز و درمان مغز عرق دارچین یک گزینه موثر و مفید است.

 

عرق دارچین برای تسکین درد قاعدگی

ادویه دارچین و عرق دارچین همانند ادویه‌هایی مانند هل و زنجبیل و دمنوش‌ها و عرقیجات گیاهی دیگر می‌تواند برای تسکین درد‌های شکمی ناشی از قاعدگی خانم‌ها موثر و مفید باشد.

 

عرق دارچین برای درمان سرماخوردگی

عرق دارچین دارای خواص ضدالتهابی است. دارچین و عرق دارچین می‌توانند موجب تسکین گرفتگی عضلات و درد ناشی از این گرفتگی عضلات شود. برای درمان سرفه، گلودرد و یا سردرد ناشی از سرماخوردگی یا عفونت استفاده از عرق گیاهی عرق دارچین گزینه موثر و کمک کننده‌ای است.

 

عرق دارچین برای رفع سوء هاضمه و بی اشتهایی

عرق گیاهی عرق دارچین می‌توتند همانند عرق نعناع می‌تواند نفخ، بی‌اشتهایی و مشکلات دستگاه گوارش را رفع و درمان کند. عرق دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ بسیار مفید است.

 

عرق دارچین برای درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

سندرم پلی‌کیستیک ناشی از اختلالات هورمونی است که موجب بروز کیست‌های کوچک در لبه خارجی تخمدان و در نتیجه بزرگ شدن آن می‌شود. مصرف عرق گیاهی عرق دارچین همراه با عسل می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای درمان سندروم پلی‌کیستیک باشد.

همچنین بخوانید:  رژیم مایر چیست و چگونه کار می کند؟

 

عرق دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق دارچین دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است.همجنین عرق گیاهی عرق دارچین منبعی غنی از پلی فنل‌های آنتی اکسیدانی و پروآنتوسیانیدین‌ها بوده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر مشکلات قلبی و اختلالات تنفسی می‌شود.

 

عرق دارچین برای آرتروز

عرق دارچین با داشتن خاصیت ضد التهابی که دارد برای افرادی که از درد مفاصل و آرتروز رنج می‌برند یک داروی گیاهی بسیار موثر و مفید است. همجنین هرق دارچیم می‌تواند موجب  بهبود جریان گردش خون شده که این موضوع نیز برای افرادی که به بیماری آرتروز مبتلا هستند بسیار حائز اهمیت است.

 

عرق دارچین برای برفک دهان

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده یک درمان فوق‌العاده و بی نظیر برای درمان قارچ کاندیدا آلبیکنز عرق دارچین است. عرق دارچین می‌تواند برفک دهان نوزادان را درمان کند. توجه داشته باشید که برای نوزادان تجویز عرق دارچین باید با تجویز مزشک مصرف شود.

 

عوارض عرق دارچین

 

عوارض عرق دارچبن

عرق دارچین در کنار خواص و فواید فوق‌العاده‌ای که برای سلامتی دارد در صورت زیاده‌روی در مصرف آن می‌توانند عوارض جانبی و مضراتی را نیز به دنبال داشته باشد. طبیعت عرق دارچین گرم است و مصرف آن توسط افرادی که طبع گرم دارند ممکن است موجب بروز مشکلات و علائمی مانند خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو شود. استفاده از عرق دارچین به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود زیرا موجب زایمان زودرس می‌شود. عرق دارچین با کم کردن غلظت خون می‌تواند به گردش خون کمک کند اما زیاده روی در مصرف عرق دارچین موجب بروز به مشکلاتی در سیستم گردش خون می‌شود.

افرادی‌ که از داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین استفاده می‌کنند باید در مصرف عرق دارچین احتیاط کنند. زیاده روی و افراط در مثرف عرق دارچین موجب بروز مشکلاتی مانند بالا رفتن تپش قلب،‌ کم خوابی، بی‌خوابی، افسردگی، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم، ترک یا پوست پوست شدن لب و گوشه ی دهان و سوزش معده می‌شود. مصرف عرق دارچین در مادران شیرده موجب بروز مشکلات معده نوزادان می‌شود. درد معده، اسهال یا استفراغ نشانه‌ی حساسیت سیستم گوارشی کودک به عرق دارچین است. به همین علت مصرف عرق دارچین توسط مادران شیرده باید محدود باشد.

 

عرق دارچین برای لاغری

 

عرق دارچین برای لاغری

یکی از گزینه‌های مناسب برای کاهش وزن و لاغری عرق دارچین است‌. استفاده از عرق دارچین به صورت روزانه می‌تواند موجب افزلیش برای سوخت ساز بدن و در نتیجه تسریع سوختن چربی‌های اضافه بدن شود.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا