ورزش

بادی پامپ چیست؟

بادی پامپ چیست؟

این ورزش یک ورزش قدرتی متعلق به شرکت لس‌میلز است. در این ورزش که حدود ۵۵ دقیقه به طول می‌انجامد، با یک هالتر و چند قطعه موسیقی، عضلات تمامی بدن افراد درگیر می‌شود. در این رشته حتما نیاز به حضور یک مربی است که حرکات ثابت، از قبل برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با موسیقی را، در جلوی صف و رو به شاگردان تکرار کند.

مجله ورزشی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

تمرین های بادی پامپ

تمرین‌های این رشته ورزشی به بخش‌های مختلف بدن تقسیم می‌شود. سرشانه، جلو بازو، اسکات، لانج و تمرین‌های مختلف شکمی، همگی قطعه موسیقی هیجان‌انگیز مخصوص به خودشان را دارند. این قطعات موسیقی کاملا با تمرین‌های تکرار‌شونده این رشته هماهنگ و هم‌ریتم یکدیگر هستند و به همین علت این ورزش بدون موسیقی معنایی ندارد و اگر در جایی همچین چیزی را دیدید، قطعا اسم آن ورزش، بادی پامپ نیست!

بادی پامپ و لاغری

بادی پامپ و لاغری

 در این رشته همه چیز درباره تکرار است. حرکات تکرار شونده این ورزش و هماهنگ آن با موسیقی، چنان شما را به وجد می‌آورد که عطش و هیجان برای ادامه آن پیدا می‌کنید. بادی پامپ گزینه بسیار مناسبی برای افراد در رژیم لاغری به شمار می‌رود. به علت بالا بودن شدت تمرین،  به طور متوسط شما می‌توانید در ۵۵ دقیقه ۵۴۰ کالری بسوزانید.

البته این رشته برای افراد لاغر نیز می‌تواند مفید واقع شود. کافی است در حین ورزش و بلافاصله پس از اتمام آن، از مکمل‌های ورزشی و موادغذایی سالم و مفید استفاده کنند تا علاوه بر جبران کالری سوخته شده، کالری اضافه‌تری برای چاق شدن به دست بیاورند و تعادل انرژی مثبت برای بدن‌شان را برقرار نمایند.

همچنین بخوانید:  شوک دادن به عضلات با تمرینات چالشی

عوارض بادی پامپ

بادی پامپ مانند هر ورزش دیگری ریسک‌ها و خطرات خاص خودش را دارد. برای مثال اگر تا به حال ورزش نکرده‌اید و یک باره در کلاس‌های این رشته ثبت نام کنید و با هالتر و وزنه‌های سنگین شروع کنید، قطعا خود را در معرض آسیب‌دیدگی و خطر قرار داده‌اید.

فرقی ندارد که ورزشکار حرفه‌ای باشید و یا مبتدی، در شروع کلاس‌های پامپ بهتر است تا جا افتادن و یاد گرفتن حرکات ورزشی، و برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود، یک هالتر سبک و بدون وزنه اضافی را انتخاب کنید.

بدیهی است که اگر آسیب‌دیدگی‌های قدیمی برای ناحیه‌های زانو، دست یا کمر دارید، قبل از شروع این ورزش حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض بادی پامپ

بادی پامپ در بارداری

فراموش نکنید که ایمنی باید مهم‌ترین اولویت شما باشد. قبل از شروع هر نوع ورزشی در دوره بارداری بهتر است که با پزشک متخصص زنان و یا مامای خود که پیش‌زمینه پزشکی شما را بهتر از هر کس دیگری می‌دانند، مشورت کنید و نظر او را جویا شوید. اگر نظر آنها مثبت بود، حتما قبل از کلاس نیز با مربی درباره شرایط ویژه خود صحبت کنید تا شاید او نیز ملاحضاتی را برای انجام برخی حرکات در بادی پامپ برای شما در نظر بگیرد.

سایر اطلاعات درباره بادی پامپ

بسیاری با سوالات این چنینی مواجه هستند که ورزش بادی پامپ بانوان چیست؟ آیا بادی پامپ یا فیتنس، بادی پامپ و بدنسازی، بادی پامپ یا تی آر ایکس با یکدیگر فرق دارند؟ یا کدام‌ یک از این رشته‌های ورزشی برای من مناسب‌تر است؟

همچنین بخوانید:  ورزش سفت کردن سینه در منزل با 7 حرکت فوق‌العاده

در وهله اول باید بدانید که این رشته ورزشی برای جنسیت‌های مختلف، متفاوت نیست و تمرین‌های این رشته ورزشی برای هر دو جنس یکسان است. تنها ممکن است در میزان وزنه‌ای که هر فرد بستگی به قدرت شخصی خود به هالتر اضافه می‌کند، متفاوت باشد.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید این است که ورزش بادی پامپ نام دیگری ندارد. کراس فیت، فیتنس، بدن‌سازی و یا تی‌ آر ایکس هر کدام رشته‌های ورزشی جداگانه‌ای هستند که هر فرد بنا به قدرت، سلیقه و چربی سوزی و نیاز بدن خود آن را انتنخاب می‌کند. بنابراین اگر تی آر ایکس برای دوست شما مفید بوده است لزوما این اتفاق ممکن است برای شما نیز صدق نکند. پس قبل از شروع هر ورزشی حتما در مورد آن تحقیق کنید و سپس آن را شروع کنید!

نکته نهایی انتخاب مربی است. باشگاه بادیپامپ در تهران مانند هر رشته ورزشی دیگری، زیاد است اما سعی کنید که با تحقیق درباره پیشینه مربی این رشته، اطلاعات کاملی از او به دست بیاورید زیرا یک مربی همانقدر که می‌هواند باعث موفقیت شما در آن رشته ورزشی بشود، در صورت نداشتن دانش کافی می‌تواند شما را در معرض آسیب‌دیدگی نیز قرار دهد.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا