روانشناسی

با افراد مغرور این‌گونه رفتار کنید

حس‌کردن شادی در لحظه‌های زندگی از مهم‌ترین دستاوردهای ما انسان‌ها است.

 

یکی از چیزهایی که برای رسیدن به حس شادی در زندگی به ما کمک می‌کند، برقراری ارتباط خوشایند با آدم‌های دیگر است. اما آدم‌های مغرور نمی‌گذارند که به چنین نقطه‌ای برسیم، یعنی شادی را از ما و البته خودشان دور می‌کنند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان نکات برخورد با افراد مغرور می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

برای تغییر افراد مغرور تلاش نکنید

آدم‌ها به دلایل مختلفی خود را برتر از دیگران می‌بینند:

  • برخی مشکلات مربوط به عزت‌نفس دارند.
  • عده‌ای در محیط زندگی‌شان به‌اندازه کافی درک و تشویق نشده‌اند.
  • بعضی‌ها هم نیاز شدیدی به تأیید و تمجید دارند.

دلیل خودبرتربینی و غرور هرچه باشد، وظیفه شما این نیست که با مغرورها مقابله کنید و آن‌ها را تغییر بدهید. سعی کنید با نگاهی دلسوزانه از کنارشان بگذرید، یعنی حرص نخورید و بپذیرید که چه ویژگی نامطلوبی دارند.

 

وارد بازی افراد مغرور نشوید

یکی از اصول رفتار با انسان مغرور این است که وارد بازی‌ او نشوید. اگر احساس می‌کند از شما برتر است، زیر بار نروید. لازم نیست با آن‌ها درگیر شوید و بحث کنید. شما از درون و در ذهن خودتان قوی بمانید و نپذیرید که دیگران از شما برتر هستند.

همچنین بخوانید:  عواقب خطرناک بی‌توجهی به زنان

صریح صحبت کنید

به رفتار افراد مغرور زیاد اهمیت ندهید، اما اگر می‌بینید که احساس همه‌چیزدانی آن‌ها آزاردهنده و مخرب است، بیکار ننشینید. وارد گفت‌وگویی رک و بی‌پرده شوید و به آن‌ها یادآوری کنید که هیچ‌کس به تمام رمزورازهای این دنیا واقف نیست و امکان اشتباه برای همه وجود دارد.

به‌تنهایی با فرد مغرور مواجه نشوید

گاهی برخورد با افراد مغرور تنهایی کار ساده‌ای نیست. در این مواقع، سعی کنید به‌کمک شخص سوم یا چند نفر دیگر با مغرورها روبه‌رو شوید. البته احترام را همچنان حفظ کنید و یادتان باشد منظورمان این نیست که در برابر فرد مغرور لشکرکشی کنید. وجود آدم‌های دیگر در مواجهه با مغرورها به شما کمک می‌کند که با قدرت بیشتری با آن‌ها روبه‌رو شوید. این‌طوری استدلال‌هایتان در بحث راحت‌تر به کرسی می‌نشینند.

 

هوای خودتان را داشته باشید

افراد مغرور طوری رفتار می‌کنند که شما در مقابلشان به بدترین نسخه خودتان بدل می‌شوید. نگذارید چنین اتفاقی بیفتد. روش رفتار با افراد مغرور این است که تمرکزتان را بیش از رفتارهای آن‌ها، به واکنش‌ها و احوالات خود معطوف کنید. اگر به این دست مطالب علاقه دارید به مطلب زبان بدن افراد خودشیفته را بشناسید سر بزنید.

وارد بحث‌ و جدل نشوید

اگر بحثی را با فرد مغرور شروع کرده‌اید که آزارتان می‌دهد، بحث را عوض کنید. البته حتی اگر بحث را عوض کنید هم این مغرورها پا پس نمی‌کشند و باز خودبزرگ‌بینانه‌ صحبت می‌کنند.

با این حال، نگذارید که هیچ بحث جدی و چالش‌برانگیزی میان شما دربگیرد. چرا؟ چون افراد مغرور بنا به ویژگی‌های شخصیتی‌شان کوتاه نمی‌آیند و درباره هر موضوعی طوری صحبت می‌کنند که انگار دانای کل هستند. این شما را آزار خواهد داد. پس بیهوده با آن‌ها وارد بحث نشوید.

همچنین بخوانید:  این کارها جذابیت شما را نابود می‌کند

دورشان را خط بکشید

آیا فرد مغرور مدنظر در زندگی‌تان اثرگذار است؟ در تصمیم‌گیری‌ها و پیش‌بردن برنامه‌هایتان به او نیاز دارید یا حضوری اجتناب‌‌ناپذیر دارد؟ اگر پاسخ به این پرسش‌ها منفی است، از او دور شوید.

مگر چقدر فرصت زندگی روی این کره خاکی را داریم که آن را بیهوده به معاشرت با آدم‌های ناخوشایند بگذرانیم؟ دور افراد مغروری که راهشان از مسیر زندگی‌تان نمی‌گذرد خط بکشید.

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا