زیبایی

با این مواد طبیعی جوش کمر خود را از بین ببرید

جوش یا آکنه یک عارضه‌ی پوستی است که صرف‌نظر از اینکه کجا بروز می‌کند، آزاردهنده است. این عارضه می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد.

مجله زیبایی و تناسب اندام ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

اگر شما هم فکر می‌کنید جوش‌ها تنها روی نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شوند، سخت در اشتباهید. جوش‌ها ممکن است در تمام نواحی بدن به وجود بیایند و این یقینا برای شما ناراحت‌کننده است. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به موضوع از بین بردن جوش کمر با مواد طبیعی می‌پردازیم.

از بین بردن جوش کمر با مواد طبیعی

درمان جوش کمر با سرکه سیب

سرکه سیب به علت داشتن اسید لاکتیک و اسید مالیک بالا، یک راه درمانی اثرگذار و طبیعی برای از بین‌بردن آکنه‌های شانه و کمر به‌شمار می‌آید.

ماهیت اسیدی سرکه باعث می‌شود پوست کمر شما سم‌زدایی شده و با یک لایه‌برداری ملایم، سطح PH آن تنظیم شود. همچنین خواص ضد‌باکتریایی و ضدعفونی‌کننده این سرکه، التهابات ناشی از جوش کمر و شانه شما را کاهش می‌دهد.

کافی است سرکه سیب و آب را با نسبت یک به سه ترکیب کرده و این محلول را روی نواحی آسیب‌دیده خود بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در مرحله آخر، کمر خود را کاملا با آب ولرم شست‌وشو دهید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا نتایج آن را سریع‌تر ببینید.

همچنین بخوانید:  12 ترفند ساده که به شما کمک می کند سالم و بدون زحمت زیبا به نظر برسید

درمان جوش کمر با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خواص بسیار زیاد و ثابت‌شده‌ای برای پوست دارد. می‌توان سرعت این گیاه نسبت به دیگر روش‌های درمانی در بهبود جوش‌ و آکنه را اصلی‌ترین مزیت آن دانست.

آلوئه‌ورا قادر است با خواص ضد‌میکروبی و ضدالتهابی خود جوش‌ها را در کمترین زمان ممکن بدون ایجاد هیچ‌گونه درد و التهاب خاصی خشک کند. نوشیدن آب یا شربت آلوئه‌ورا نیز در این فرایند موثر خواهد بود. کافی است یک عدد برگ آلوئه‌ورا را از محل مناسب برش بزنید و ژل آن را خارج کنید.

این ژل را به آرامی روی محل جوش و آکنه‌های کمر خود بمالید و پس‌از چند دقیقه با آب ولرم شست‌وشو دهید. برای‌گرفتن بهترین نتیجه توصیه می‌شود ۲ تا ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

درمان جوش کمر با روغن درخت چای

روغن درخت چای با خواص فراوان خود توانسته درمیان راهکارهای درمانی خانگی جای خود را پیدا کند. این روغن دارای خواص ضد‌باکتریایی، ضدعفونی‌کننده و ضد‌التهابی است و باعث از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده جوش کمر و سرشانه می‌شود. علاوه‌بر این روغن درخت چای قادر است قرمزی، درد و التهاب ناحیه آسیب‌دیده را کاهش دهد.

تحقیقات انجام‌شده نشان داده است این روغن تاثیر چشم‌گیر و قابل توجهی روی جوش‌های خفیف تا متوسط دارد. کافی است یک یا دو قطره روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی قسمت آسیب‌دیده کمر و شانه خود بگذارید.

اجازه دهید یک ساعت کمرتان استراحت کند و سپس آن را با آب سرد شست‌وشو دهید. حتما این روش درمانی را روزی دو بار تا بهبودی کامل تکرار کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کرده و آن را به‌عنوان یک ماسک چسبناک روی قسمت آسیب‌دیده بگذارید. پس‌از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، آن را با آب ولرم شست‌وشو داده و کاملا خشک کنید.

همچنین بخوانید:  نگاهی بر انواع مختلف تونر پوست صورت

 

درمان جوش کمر با زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی موثر و سریع برای مشکلات پوستی، خصوصا آکنه‌ها و جوش‌های موجود بر شانه و کمر است.

این ماده خواص ضد‌باکتریایی بسیار قوی دارد و باعث ازبین‌رفتن عامل ایجاد جوش‌های شما می‌شود. علاوه‌بر این زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده کاملا طبیعی است که از پیشرفت جوش‌ها به سایر نقاط بدنتان جلوگیری کرده و روند ایجاد آن را متوقف می‌کند.

برای استفاده از این ادویه معجزه‌آسا کافی است یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ و یک‌دست داشته باشید. این ماسک را روی نقاط آسیب‌دیده بدن خود قرار داده و پس‌از یک ساعت شست‌وشو دهید. تکرار این روش درمانی دو بار در روز تا بهبود کامل جوش‌ها توصیه می‌شود.

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا