زیبایی

بهترین ترفندها برای داشتن موهایی زیبا و درخشان در فصل تابستان

ترفند های مراقبت از مو: امروز در بخش مد و زیبایی مجله ماورای سلامت چند نکته و ترفند که می توانید برای مراقبت بهتر از موهای خود در تابستان امسال رعایت کنید، آورده شده است.

فصل تابستان‌ با گرما و رطوبت طاقت‌فرسا، باعث آسیب به موهای شما نیز خواهد شد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست کف سر و آسیب ریشه و ساقه موهایتان می شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، اشعه های UVA و UVB به بیرونی ترین پوشش تار مو، که به عنوان کوتیکول شناخته می شود، آسیب می رساند. آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند به صورت تغییر رنگ، تارهای خشک و شکننده، شکستگی یا شکافتن انتهای مو، نازک شدن و وز شدن موها بروز کند.

بنابراین قبل و بعد از اینکه زیر نور آفتاب قدم بردارید، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. در بخش مد و زیبایی وبسایت ماورای سلامت چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای مراقبت بهتر از موهای خود در تابستان امسال رعایت کنید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

( بهترین ترفند های مراقبت از مو)

1. ترفند های مراقبت از مو_پوست سر را سالم نگه دارید

مو از پوست سر در برابر نور خورشید و آسیب آن محافظت می کند اما ممکن است این کار را به طور کامل انجام ندهد. پوست سر به تابش مستقیم نور خورشید عادت ندارد، بنابراین، می تواند بسیار حساس و شکننده باشد.

همچنین بخوانید:  کربوکسی تراپی روشی که شما را عاشق دی‌اکسید کربن می‌کند!

آفتاب بیش از حد روی پوست سر می تواند باعث آفتاب سوختگی و خشکی شود که به نوبه خود بر ریشه مو تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که SPF را به قسمت خود بزنید و مرطوب کنید.

آفتاب همچنین تمایل دارد به دلیل تعریق، چربی اضافی روی پوست سر بسازد، بنابراین، موهای خود را حداقل دو تا سه بار در هفته بشویید. از شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده کنید.

 

 

2. ایجاد یک مانع

یک راه آسان و موثر برای محافظت طبیعی از مو در برابر نور خورشید استفاده از یک مانع فیزیکی بین مو و نور خورشید است. چند نمونه از این موانع می تواند روسری یا کلاه باشد. اطمینان حاصل کنید که کلاه شما در برابر نور خورشید محافظت می کند.

کلاه هایی در بازار وجود دارد که دارای فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) هستند. این بهترین گزینه برای به حداقل رساندن قرار گرفتن مستقیم مو در معرض نور خورشید است. در غیر این صورت، پارچه ای محکم بافته شده روی سر انتخاب کنید که نتواند اشعه های مضر خورشید را وارد بدن کند.

 

3. ترفند های مراقبت از مو_روغن کاری معمولی

در میان روغن های مختلفی که در بازار خرید و فروش می شود، روغن زیتون دارای بالاترین مقدار SPF است. بنابراین، روغن زدن منظم مو و سپس استفاده از سرم مو به سلامت موها حتی پس از تماس با گرمای خورشید کمک می کند.

این نکات ساده، آسان و در خانه را برای سلامت بهتر مو در فصل تابستان دنبال کنید. گرما را شکست دهید و مطمئن شوید که به خوبی هیدراته شده اید زیرا هیدراتاسیون کلیدی برای پوست و موی بهتر است.

همچنین بخوانید:  بهترین رنگ های مو برای رنگ پوست بانوان ایرانی چیست؟

 

4. SPF را به موهای خود اضافه کنید

بله درست خواندید یک SPF برای مو نیز مانند پوست وجود دارد. همانطور که قبلاً برای پوست خود ضدآفتاب قرار داده اید، باید یک محصول SPF که برای سر شما طراحی شده است را نیز در برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

SPF های مو معمولاً به صورت اسپری یا محافظ مبتنی بر پودر هستند. این ها به راحتی در بازار و همچنین فروشگاه های آنلاین و وب سایت ها در دسترس هستند.

 

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب موها، بهتر است در گرمترین قسمت روز یعنی بعدازظهرها از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید.

این تمرین به محافظت از موهای شما کمک می کند. اگر هنوز قصد دارید بیرون از منزل باشید، صبح یا اواخر بعد از ظهر همان برنامه را داشته باشید. اگرچه، شما به طور کامل از خورشید فرار نخواهید کرد، اما همیشه می توان از برخی از خشن ترین و مضرترین اشعه ها در ساعات اوج مصرف جلوگیری کرد.

 

 

 

منبع : goftani.net
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا