رژیم غذایی

جالب ترین خواص به و مضرات این میوه بهشتی را بدانید!

به که به سیب طلایی معروف است از خانواده رُز بوده و دارای اندازه‌ای متوسط بوده، معطر و دارای گل هستند. فصل میوه به پاییز و زمستان است. میوه به رسیده شبیه به گلابی بوده و رنگ آن زرد طلایی می‌شود.
مجله زیبایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.
 
میوه به ریگ مانند بوده و در مرکز خود چند هسته دارد. سطح به کرک دارد و رنگ آن زرد است. طعم به ترش است و معمولا به را به صورت پخته مصرف می‌کنند یا میوه به را فریز کرده تا طعم ترش آن گرفته شود و به صورت خام مصرف نمی‌کنند.‌از به گاهی به عنوان طعم‌دهنده در مای سیب استفاده می‌کنند.
 
از به برای تهیه مربا به و دمنوش به نیز استفاده می‌کنند. از جمله خواص به می‌توان به درمان زخم معده، درمان افسردگی و تقویت سیستم ایمنی نیز اشاره کرد. در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با خواص به است به بررسی مواردی از جمله خواص درمانی به، خواص به در بارداری، خواص به برای جنین، خواص به برای مردان، خواص به به عنوان ضد سرطان، خواص به برای پوست، خواص به برای فشار خون، خواص به برای مو، خواص به به عنوان ضد التهاب، خواص به برای لاغری، خواص آب به، خواص روغن میوه به، طرز تهیه دمنوش به و مضرات برگ به می‌پردازیم.

خواص به

خواص درمانی به

به دارای خواص و فواید فراوانی است و به همین علت بسیاری از بیماری‌ها را تسکین می‌دهد. علاوه بر میوه به دانه به به درمان گلودرد کرده و روغن به نیز از تعریق جلوگیری می‌کند. میوه به غنی از ویتامین‌ها مانند ویتامین A، B و C، فیبر، مس، کلسیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، روی و منیزیم است. در ادامه به بررسی برخی از خواص به می‌پردازیم.

 

خواص به در بارداری

از جمله خواص به می‌توان به مفید بودن این‌ میوه در بارداری برای خانم‌ها اشاره کرد. استفاده از میوه به و دمنوش به برام خانم‌ها در حین دوران بارداری و حاملگی خواص و فواید زیادی به همراه دارد. میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 است و بر روی تهوع و استفراغ بارداری موثر و کمک ‌کننده است از همین رو در بارداری به خصوص بین هفته ششم تا چهاردهم بارداری، مصرف میوه به به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

 

خواص به برای جنین

تاثیر مثبت و مفید به بر روی جنین از دیگر خواص ناخنک است. میوه به تاثیر مفیدی بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده دارد و می‌تواند موجب افزایش هوش کودکان شود‌. برخی از مطالعات از جمله خواص به، به تاثیر به در زیبایی کودکان نیز یاد کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  مربای رژیمی یا مربا با شکر رژیمی ؟!

 

خواص به برای مردان

یکی از خواص به تاثیر این میوه در افزایش انرژی است و به همین دلیل برای آقایانی که کار‌های سخت انجام می‌دهند و به انرژی بالایی احتیاج دارند مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص به کمک به تقویت قوای جنسی است.

 

خواص به به عنوان ضد سرطان

به دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و با داشتن این خاصیت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و موجب از بین رفتن سلول‌های بدخیم سرطانی را از بین سرطانی می‌شود. به با داشتن موادی دارای ترکیبات قابض به نام قابض به نام‌ تانن، کاتچین (catechin) و اپی کاتچین (epicatechin) است، این ماده با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می‌کند. بنابراین یکی از خواص به این است که ضدسرطان است.

 

خواص به برای پوست

یکی دیگر از خواص به تاثیر به در سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست می‌شود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست، حذف لکه‌های پوستی می‌شود. میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش نیز موثر و کمک کننده خواهد بود.

 

خواص به برای فشار خون

از دیگر خواص به، کمک به تنظیم ک کنترل فشار خون است. به حاوی پتاسیم است که این پتاسیم موجود در به موجب شل کردن عروق و تنظیم انقباض عروقی می‌شود و از این طریق به جریان بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند و سبب تنظیم فشارخون می‌شود. یکی دیگر از خواص به تنظیم و بهبود سطوح چربی‌های خونی است و با ای بهبود سطح چربی خون میوه به می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی همانند سکته، نارسایی احتقانی قلب و بیماری‌های عروق قلبی ممانعت کند.

 

خواص به برای مو

کمک به سلامت و زیبایی مو از دیگر خواص به است. میوه به برای خون سازی بسیار مفید است و تقویت خون‌سازی و تنظیم گردش خون موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و به رشد بهتر مو و زیبایی مو‌ها کمک می‌‌کند.

 

خواص به به عنوان ضد التهاب

یکی از خواص به تاثیر این میوه در کاهش علائم بیماری‌هایی که باعث التهاب در بدن می‌شوند است. به حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است و به همین علت دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیست است. یکی دیگر از خواص به داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از همین رو میوه به می‌تواند در درمان عفونت مثانه کمک کننده و مفید باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین صبحانه برای لاغری !

 

خواص آب به

آب به دارای خواص متفاوتی است. از جمله خواص آب به می‌توان به مواردی مانند درمان سردرد، جلوگیری از خون ریزی، جلوگیری از تهوع و استفراغ و برطرف کردن تشنگی اشاره کرد.

 

خواص روغن میوه به

خواص روغن میوه به برای سلامتی فراوان است. از جمله خواص روغن میوه به می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از عرق کردن، تقویت قلب، تقویت کبد و تقویت معده اشاره کرد.

 

طرز تهیه دمنوش به

طرز تهیه دمنوش به

طرز تهیه به به روش خانگی کمی زمان‌بر است. برای تهیه دمنوش به باید ابتدا به‌ رسیده و شیرین ایرانی تهیه کنید. به‌ها را به خوبی بشویید تا پرز موجود روی آن‌ها پاک شود. سپس به‌های شسته شده را به کمک رنده، رنده کرده و روی یک سینه پخش کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. خشکی نباید به قری زیاد باشد که به‌های خلال‌ شده را بتوان مانند چوب کبریت شکست. در مرحله آخر باید به‌های خشک شده را تفت دهید که برای این کار باید یک تابه فلزی را روی حرارت گذاشته تا ماهیتابه به خوبی داغ شود. به‌های خلال شده خشک شده را همزمان در تابه بریزید و به سرعت با قاشق چوبی به‌ها را زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه به‌های خلال شده برسد. این کار را تا وقتی که رنگ به‌های خلال شده به قهوه‌ای پررنگ تغییر کند ادامه دهید.

اگر حین تفت دادن به‌های خلال شده کمی دود بلند شد از  هیچ اشکالی ندارد و حتی این کار  به خوش‌رنگ‌تر شدن دمنوش به شما هم کمک می‌کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید و نگران نباشید. بعد از اینکه رنگ به‌های خلال شده  تغییر کرد تابه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید به‌های بو داده شده خنک شوند. سپس آن‌ها را در ظرف دربسته شیشه‌ای و دور از رطوبت نگهداری کنید. سپس برای تهیه دمنوش به برای هر نفر به اندازه یک قاشق غذاخوری از به‌های بوداده را در یک قوری با یک لیوان آب جوش برای مدت زمان بیست دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا به خوبی دم بکشد و سپس بنوشید.

مضرات به

مضرات برگ به

از برگ درخت به نباید به صورت خام استفاده کرد. مصرف برگ به برای افرادی که دچار یبوست هستند، توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است سبب تجدید و تشدید یبوست شود. مصرف دمنوش برگ به ممکن است در برخی افراد موجب بروز حساسیت شود.

خواص به برای لاغری

خواص به برای لاغری

یکی از خواص به، تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن است. به یک میوه کم کالری است. به حاوی مقادیر بالای فیبر است و به همین علت موجب احساس سیری شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین به حاوی چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم و با داشتن این‌ها تبدیل به یک ماده غذایی مناسب برای کاهش شده است. همچنین به دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که این‌ ترکیبات منتج به افزایش متابولیسم انرژی می‌شود.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا