رژیم غذایی

جالب ترین خواص لواشک که از آن خبر نداشتید!

لواشک در واقع محصولی از یک، دو یا چند میوه است که بهتر است برای تهیه آن از میوه‌های تازه استفاده شود. لواشک طی فرآیندی ویژه از میوه‌ها تهیه شده و سپس عموما به صورت ورقه‌ای بسته بندی و عرضه می‌شود. لواشک انواع لواشک تک میوه‌ای، لواشک دو میوه‌‌ای و لواشک چند میوه‌ای را دارد.
 

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 
خواص لواشک با توجه به اینکه از میوه‌ها تهیه می‌شود فراوان است و توصیه می‌شود که برای بهره‌مندی از خواص لواشک از آن به عنوان میان وعده استفاده شود. خواص لواشک در واقع به نوع میوه‌ای که از آن تخیه می‌شود بستگی دارد. مثلا خواص لواشک تهیه شده از آلو کمک به درمان یبوست است اما خواص لواشک تهیه شده از سیب کمک به درمان مشکلات کبدی است.
 
بنابراین نوع میوه‌ای که لواشک از آن تهیه می‌شود تعیین کننده نوع ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در لواشک و در نتیجه خواص لواشک است. در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با خواص لواشک است به بررسی مواردی از جمله خواص انواع لواشک، خواص لواشک برای یبوست، خواص لواشک برای معده، خواص لواشک برای سنگ کلیه، خواص لواشک برای عفونت مجاری ادرار، خواص لواشک برای کبد، خواص لواشک برای لاغری، خواص لواشک بدای پوست و طبع لواشک می‌پردازیم.

 

 

خواص انواع لواشک

 

لواشک خواص و فواید مختلفی برای سلامتی دارد. خواص لواشک بسته به نوع آن متفاوت است. گفتیم که لواشک در واقع از میوه‌ها تهیه می‌شود و از این رو حاوی مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین‌ها مانند ویتامین  C، ویتامین B و ویتامین A هستند.

لواشک با داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوان در خود می‌تواند به افزایش سلامتی بدن کمک کرده و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه کند. این موتد مغذی و ویتامین‌ها و درنتیجه خواص لواشک وابسته به نوع میوه‌ای است که لواشک از آن تهیه می‌شود. لواشک زرشک می‌تواند موجب درنان تب شود و از دیگر خواص لواشک زرشک می‌توان به مواردی مانند کنترل فشارخون، تسکین دردهای مفصلی و روماتیسمی و کنترل ضربان قلب اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  شیرین کننده های مصنوعی و سلامتی!

لواشک انار گزینه مناسبی برای کنترل کلسترول بد خون است و از دیگر خواص لواشک انار نقش مثبت آن در دفع سموم و تعدیل مایعات بدن است. خواص لواشک لیمو که ناشی از خواص ضدعفونی کننده آن است شامل لاغری سریع، دفع سنگ کلیه و می‌تواند در آلرژی نیز مفید باشد.

لواشک لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های آن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز نقش داشته باشد. لواشک آلو ضد ویروس و ضد باکتری است. لواشک آلو موجب تحریک حرکات روده شده و یبوست را درمان می‌کند. درمان کم خونی و ناراحتی‌های معده و گوارش از جمله خواص این لواشک است. لواشک زغال اخته می‌تواند به عنوان یک خواب آور  یا یک گزینه درمانی برای رفع و درمان عفونت مجاری ادراری استفاده شود.

 

خواص لواشک برای یبوست

از جمبه خواص لواشک می‌توان به این مورد اشاره کرد که  لواشک موجب بهبود هضم مواد غذایی شده و می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کند و از یبوست بارداری پیشگیری کند. لواشک آلو دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروس است و می‌تواند موجب افزایش حرکات دودی روده شده و کار دستگاه گوارش را تنظیم کند و از ابتلا به یبوست جلوگیری کند. برای رفع و درمان یبوست توصیه می‌شود که از لواشک آلو استفادع کنید.

 

خواص لواشک برای معده

لواشک آلو می‌تواند به رفع مشکلات معده کند. از دیگر خواص لواشک این است که می‌تواند با تحریک ترشح اسید معده، فرآیند هضم و جذب را نیز افزایش دهد. همچنین لواشک آلو برای درمان کم خونی نیز یک گزینه درمانی مناسب است.

همچنین بخوانید:  صبحانه قبل ورزش یا بعد ورزش؟

 

خواص لواشک برای سنگ کلیه

در رابطه با خواص لواشک برای سنگ کلیه باید گفت که لواشک لیمو حاوی خواص اسیدی و ضدعفونی کننده قوی و می‌تواند برای دفع سنگ کلیه مفید باشد.

 

خواص لواشک برای عفونت مجاری ادرار

مصرف لواشک زغال اخته می‌تواند یک گزینه درمانی مفید و موثر برای درمان عفونت مجاری ادراری باشد.

 

خواص لواشک برای کبد

برای کبد و درمان و بهبود بیماری‌های کبدی مصرف لواشک سیب توصیه می‌شود.

 

خواص لواشک برای پوست

وجود مقادیر بالایی از فیبر  در لواشک موجب دفع سموم از بدن شده و این دفع سموم  بر روی پوست اثر مثبت داشته و باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. همجنین همان‌طور که گفتیم لواشک از میوه‌ تهیه می‌شود و اکثر میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از پیری زودرس و بروز چین و چروک‌های پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 

طبع لواشک

متخصصان طب سنتی بر این باورند که لواشک طبیعتی سرد و تر دارد.

خواص لواشک برای لاغری

خواص لواشک برای لاغری

برای کاهش وزن و لاغری باید از لواشک لیمو استفاده کنید. مصرف لواشک موجب ایجاد احساس سیری و درنتیجه جلوگیری از پرخوری و بهبود هضم غذا می‌شود. در واقع این ایجاد احساس سیری ناشی از وجود فیبر در لواشک‌ها است. لواشک جایگزین مناسبی برای شیرینی‌ها است و با کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و قندها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. توجه داشته باشید که در مصرف لواشک زیاده‌‌روی نکنید؛ زیرا کالری کمی نداشته و در صورت زیاده روی در مصرف می‌تواند موجب چاقی و افزایش وزن شود.

با وجود آن‌که بسیاری از افراد از لواشک، برای لاغری استفاده می‌کنند؛ و تاثیراتی نیز دارد، با این وجود نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده آل برساند. به همین دلیل نیاز است از یک رژیم غذایی اصولی برای رسیدن به وزن اصولی و تناسب اندام استفاده کنید.

رژیم غذایی اصولی به معنای رژیمی است که مواد غذایی را به میزان بالایی محدود نکرده باشد؛ یا تنها دستور به مصرف چند ماده غذایی خاص ندهد. این رژیم غذایی، به شما کمک می‌کند تا به وزن ایده آل برسید و در عین حال سلامتی شما آسیبی نبیند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا