زیبایی

جوانسازی دست در منزل

این روزها جوانسازی دست برای بسیاری از بانوان بسیار پر اهمیت است .هنگامی که یک روتین مراقبت از پوست را انجام می دهید و کل بدن خود را در فرم خوبی نگه می دارید در واقع به جوانسازی پوست خود کمک می کنید، حفظ پوست جوان، درخشان و سالم بسیار آسان تر است. اما عوامل زیادی نیز وجود دارد که باعث پیری دست‌ها می‌شود، از جمله لکه‌های ناشی از افزایش سن، چین و چروک و پوست کروز، پوست نازک، خشکی، و ناخن‌های لکه‌دار یا شکننده. با درمان این مسائل می توانید سال ها ظاهر دستان خود را از بین ببرید. و با مراقبت از دستان خود، خوب غذا خوردن، دوری از نور خورشید و حفظ یک سبک زندگی کلی سالم، می‌توانید برای سال‌های آینده پوستی درخشان و انعطاف‌پذیر داشته باشید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

_درمان لکه های پیری

 این لکه ها که به آنها لکه های کبدی نیز گفته می شود، نه به دلیل سن و نه کبد شما ایجاد می شوند. در واقع، آنها مناطق پرپیگمانتاسیون ناشی از افزایش تولید ملانین هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض UV رخ می دهد.لکه های ناشی از آفتاب را می توان با موارد زیر کاهش داد:

  • مواد سفید کننده پوست حاوی هیدروکینون.
  • کرم های محو کننده یا روشن کننده حاوی اسید گلیکولیک یا کوجیک، ویتامین C، شیرین بیان و عصاره قارچ.
  • لیزر درمانی یا نور درمانی شدید پالسی

_پوست خود را لایه برداری کنید

با از بین بردن سلول های مرده پوست، لایه برداری می تواند پوست شما را نرم تر و درخشان تر کند و به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند. می‌توانید با مالیدن آرام پوست خود با داروهای آشپزخانه مانند تفاله قهوه یا جو، لایه برداری کنید یا به دنبال یک محصول لایه بردار حاوی آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین C و رتینوئید باشید.

همچنین بخوانید:  میکروپیگمنتیشن لب: مزایا و عوارض احتمالی

_دستان خود را ماساژ دهید

قبل از خواب مقدار کمی روغن زیتون یا نارگیل را به دستان خود بمالید تا به مرطوب شدن پوست و بهبود گردش خون کمک کند. مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید تا از مزایای بیشتر لایه برداری پوستتان به طور همزمان استفاده کنید. در حین ماساژ ملایم باشید و حتما پشت دست ها، کف دست ها، انگشتان و کوتیکول ها و ناخن هایتان را بگیرید.

اگر از شکر هم استفاده کرده اید، پس از پایان ماساژ آن را بشویید، در غیر این صورت دستانتان چسبناک می شوند.

 

_از آرایش استفاده کنید

برای اصلاح سریع و موقت برای جوان‌تر نشان دادن دست‌ها، مقدار کمی کانسیلر مایع را به پشت دست‌هایتان بمالید. اگرچه این اثر دائمی نیست، اما به پنهان کردن چین و چروک، رنگ و بافت ناهموار، لکه‌های خورشیدی و سایر علائم پیری کمک می‌کند.

دور از آفتاب باشید

 از آنجایی که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد لکه های پیری می شود، بهترین راه برای جلوگیری از آنها محافظت از دست ها در برابر نور خورشید است. در تمام روز و هر روز از ضد آفتاب با SPF بین 30 تا 50 استفاده کنید. و فراموش نکنید که در طول روز دوباره آن را تجدید کنید. سعی کنید تا حد امکان دست های خود را از تابش مستقیم و غیرمستقیم خورشید دور نگه دارید، به خصوص در ساعات 10 صبح تا 16 بعد از ظهر.

ورزش کنید

 

یک برنامه منظم تناسب اندام برای سلامت روان، سلامت جسمی و ظاهر پوست شما مفید است. ورزش با بهبود گردش خون و رساندن اکسیژن بیشتر به سلول های شما، ذهن، بدن و پوست شما را جوان نگه می داردو  به بهبود جوانسازی دست ها کمک می کند.

  • شما باید حداقل نیم ساعت در روز، سه تا شش بار در هفته ورزش کنید.
  • پیاده روی یک ورزش عالی و کم تاثیر است.
  • شنا به شما یک تمرین قلبی عروقی فوق العاده بدون فشار یا تاثیر ورزش های دیگر می دهد، زیرا آب فشار را از روی ماهیچه ها و مفاصل کم می کند.
همچنین بخوانید:  ماساژ لاغری و تمام ریزه کاری های آن

_از دستان خود محافظت کنید

این به معنای محافظت از آنها در برابر مواد شیمیایی، ساینده ها، مواد شوینده و عناصر است. از صابون‌های تند، شوینده‌ها، محصولات تمیزکننده سنگین و محصولات حاوی الکل روی دست خودداری کنید. از شستن مکرر دست ها خودداری کنید و سعی کنید از صابون های موجود در دستشویی های عمومی خودداری کنید.

صابون های ملایم و بدون عطر را برای جوانسازی دست، صورت و بدن خود انتخاب کنید. به دنبال صابون هایی باشید که حاوی آلوئه ورا، روغن های گیاهی مانند زیتون و نارگیل و مواد تسکین دهنده مانند فندق و اسطوخودوس باشد.

_همیشه دستکش بپوشید

یکی از نکاتی که برای جوانسازی دست ها مهم است و معمولا فراموش می شود پوشیدن دستکش هاست. دستکش ها یک لایه محافظتی اضافی در برابر مواد شیمیایی و عناصر نامطلوب هستند. برای مناسبت ها و فصول مختلف دستکش های مختلفی داشته باشید، مانند:

  •  در زمستان برای محافظت از دستان شما در برابر سرما و باد
  • هنگام تمیز کردن یا شستن ظروف
  • دستکش های محافظ در برابر آفتاب (زمانی که دستکش زمستانی نمی پوشید) برای ایمن نگه داشتن دست های شما در برابر اشعه فرابنفش

_غذاهای مناسب بخورید

 

 بسیاری از غذاهایی که برای بدن ما مفید هستند نیز در جوانسازی دست ما نقش اساسی دارند و از این رو خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات از همه رنگ‌ها و چربی‌های سالم باشد، کمک می‌کند پوست شما درخشان و جوان به نظر برسد. و هیدراته ماندن را فراموش نکنید! هر زمان که احساس تشنگی کردید، یک فنجان آب بنوشید.

_ در مورد نگرانی های پوستی با پزشک مشورت کنید

نشانه های پیری بخشی طبیعی از زندگی پوست شما هستند. با این حال، شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند مشکلات غیرطبیعی ایجاد کند، و باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. در صورت مشاهده علائم زیر با پزشک یا پزشک خود صحبت کنید:

  • بثورات یا ضایعات
  • نقاط برجسته یا تاول
  • لکه های پوستی بیش از حد خشک، قرمز یا پوسته پوسته
  • زگیل یا رشد غیر طبیعی
  • ناخن های لکه دار (نشانه عفونت قارچی)
منبع : goftani.net
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا