سلامتی

حتی اگر لاغر هم باشید، ممکن است به پیش دیابت مبتلا شوید

لاغری و دیابت

دلایل زیادی برای ابتلا به دیابت وجود دارد اما مهم ترینش می تواند اضافه وزن و چاقی باشد چرا که تقریبا ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار اضافه وزن یا چاقی هستند  شاید به همین دلیل افرادی که وزن طبیعی یا کمتر از آن را دارند فکر می کنند به این بیماری مبتلا نمی شوند و در یک غفلت بزرگ به سر می برند آنها از خطر ابتلا به پیش دیابت خود بی خبرند و بسیار بدشناس هستند.

 

 

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تشخیص در مراحل ابتدایی با تغییرات سبک زندگی می تواند به پیشگیری از دیابت نوع ۲ منجر شود. پیش دیابت با نام های عدم تحمل گلوکز و اختلال گلوکز ناشتا نیز شناخته می شود. همچنین شامل گلوکز خونی می شود که بالاتر از حد طبیعی است، اما نه به آن اندازه که به عنوان دیابت نوع ۲ شناخته شود.

زمانی که در این مرحله قرار دارید بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی قرار هستید. بر خلاف دیابت نشانه مشخصی برای تشخیص پیش دیابت وجود ندارد، اما یک پیش بینی بسیار قوی وجود دارد که می گوید آیا ممکن است به آن مبتلا شوید یا خیر و آن سابقه خانوادگی تان است.

دیابت نوع ۲ به صورت خانوادگی جریان دارد. بنابرین ممکن است فرد وزن طبیعی داشته باشد. حتی از نظر فیزیکی متناسب باشد اما همچنان در خطر ابتلا قرار بگیرد. اگر چندین نفر از اعضای خانواده تان دچار دیابت هستند، ارزشش را دارد که مورد آزمایش قرار بگیرید.

همچنین بخوانید:  درمان آکنه صورت+شناخت بیماری و نحوه درمان آن

دیابت یک شبه اتفاق نمی افتد. به مرور زمان در ظرفیت انسولین کاهش به وجود می آید. این بیماری می تواند با انجام یک برنامه غذایی نادرست و عدم تحرک پیشرفت کند. توصیه می شود قند خونتان را به عنوان بخشی از آزمایش های سالانه در کنار فشار خون و تری گلیسیرید چک کنید.

به پیش دیابت به عنوان یک علامت خطر نگاه کنید. این علامت به شما می گوید که لازم است در تغذیه و تحرک خود تجدید نظر کنید تا بتوانید در آینده از ابتلا به دیابت پیشگیری کنید.

 

منبع : kermany.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا