زیبایی

خداحافظی با چین و چروک، پوستی شفاف و زیبا با آلوئه ورا!

خواص آلوئه ورا برای پوست: جدا از اینکه آلوئه ورا یک ماده اصلی در کابینت دارویی مادرتان برای پوست‌های آفتاب‌سوخته است، برای قرن‌ها توسط تمدن‌های مختلف برای طیف وسیعی از مراقبت‌های پوست، سلامت و اهداف دارویی استفاده می‌شود. یک گیاه کاکتوس که به طور طبیعی در آب و هوای خشک رشد می کند، برگ های آبدار مانند گیاه آلوئه ورا حاوی ژلی شفاف است که بیش از 75 (و شاید تا 200 ) ترکیب فعال مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، قندها، آنزیم ها، سالیسیلیک را در خود جای داده است. در بخش مد و زیبایی با خواص فوق العاده آلوئه ورا برای پوست آشنا خواهیم شده با وبسایت ماورای سلامت همراه باشید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

1. آفتاب سوختگی را تسکین می دهد

تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است به درمان سوختگی های درجه یک و دو روی پوست کمک کند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که آلوئین ، ترکیبی که در گیاه آلوئه ورا یافت می شود، دارای خواص ضد التهابی است که به روند بهبود پوست کمک می کند. آلوئه همچنین مملو از آنتی اکسیدان است و مشخص شده است که یک پروتئین آنتی اکسیدانی به ویژه به نام متالوتیونین دارای اثر محافظتی بر روی پوستی است که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته و آسیب دیده است. این گیاه همچنین فوق‌العاده آبرسان است که می‌تواند به مبارزه با لایه‌برداری پوست که معمولاً پس از آفتاب‌سوختگی تأثیر می‌گذارد، کمک کند.

 

 

2. به محو شدن لکه های تیره کمک می کند

لکه های تیره روی پوست که به عنوان هایپرپیگمانتاسیون نیز شناخته می شوند، به دلایل مختلفی می توانند اثر خود را بر جای بگذارند. چه به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آکنه یا فقط روند طبیعی پیری، همه لکه های تیره معمولاً یک چیز مشترک دارند: آنها سرسخت هستند. با این حال، ترکیبی به نام آلوئزین که در گیاه آلوئه‌ورا یافت می‌شود، می‌تواند به روشن شدن همه چیز کمک کند.

همچنین بخوانید:  فواید استفاده روغن بادام برای صورت

طبق یک مطالعه، زمانی که آلوئزین چهار بار در روز به مدت 15 روز استفاده شود، در درمان هایپرپیگمانتاسیون ناشی از اشعه ماوراء بنفش و پس از آکنه موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده موضعی از آلوئزین می تواند مستقیماً از تولید ملانین بیشتر در پوست هایپرپیگمانته جلوگیری کند، رنگدانه ای که وقتی بیش از حد تولید می شود، باعث ایجاد لکه های تیره می شود.

3. خواص آلوئه ورا برای پوست_آن را مرطوب می کند

خواص مرطوب کنندگی آلوئه ورا دوچندان است. برگ گیاه آلوئه ورا غنی از آب است، به خصوص در داخلی ترین لایه، بنابراین به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت کمک می کند. ” به عنوان موکوپلی ساکارید شناخته می شود، [همچنین] به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

موکوپلی ساکاریدها، همانطور که در گیاه آلوئه یافت می شوند، به حفظ رطوبت در پوست کمک می کنند. هنگامی که آلوئه ورا به صورت موضعی استفاده شود، نشان داده شده است که محتوای آب خارجی ترین لایه پوست (به نام لایه شاخی پوست) را افزایش می دهد و آن را به یک ماده ایده آل برای انواع پوست های خشک تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: بوتاکس طبیعی صورت با روغن نارگیل: خداحافظی با چین و چروک صورت!

4. خواص آلوئه ورا برای پوست_ماسک ترمیم کننده پوست سر

تحقیقات کمی به طور خاص در مورد آلوئه ورا به عنوان ماسک پوست سر انجام شده است.

استفاده از آن به عنوان ماسک پوست سر می تواند به تسکین سوزش، لایه برداری، آبرسانی مجدد و حتی تقویت و صاف کردن فولیکول های مو کمک کند. “همچنین می توان از آن برای صاف کردن و براق نگه داشتن موها و همچنین برای کمک به از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کرد.”

5. خواص آلوئه ورا برای پوست_جلوگیری از پیری پوست

پوست هیدراته، پوستی شاد و سالم است، رطوبت کافی در از بین بردن علائم قابل مشاهده پیری (مانند خطوط ریز و چین و چروک) کمک کند.

آلوئه ورا در کمک به حفظ و نگهداری پوست، کلاژن و الاستین را تقویت می کند. که همه اینها برای هیدراته، سفت نگهداشتن پوست موثر است. که با افزایش سن به طور طبیعی کاهش می یابد. استفاده از آلوئه ورا به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش خطوط ظاهری کمک می کند .

6. می تواند به رفع آکنه کمک کند

داده هایی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا ممکن است خواص ضد میکروبی داشته باشد و ممکن است به پوست مستعد آکنه کمک کند. این دارو نباید جای داروهای سنتی آکنه شما را بگیرد، اما می توانید در کنار آنها استفاده کنید .

همچنین بخوانید:  آموزش خط چشم سیرن: ترند این روزها برای زنان اغواگر و مناسب انواع چشم ها

علاوه بر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی، آلوئه ورا منبع طبیعی اسیدهای سالیسیلیک است که می تواند به رفع جوش هایی مانند جوش های سر سیاه و سر سفید نیز کمک کند. قدرت از بین بردن آکنه آلوئه توسط علم پشتیبانی می شود: یک مطالعه نشان داد که استفاده موضعی از آلوئه در ترکیب با کرم ترتینوئین در درمان آکنه های التهابی و غیر التهابی موثر است.

7. پسوریازیس و اگزما را تسکین می دهد

بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نشانه‌ای از التهاب عمومی و یک سد پوستی در معرض خطر هستند – که هر دو می‌توانند با آلوئه ورا بهتر شوند.

علاوه بر این، پوستی که سد شکسته‌ای دارد نیز بیشتر مستعد عفونت‌های قارچی و باکتریایی است و آلوئه ورا را می‌توان یک ضدعفونی‌کننده در برابر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها در نظر گرفت. طبق گفته کلینیک مایو ، استفاده از کرم آلوئه ورا برای پسوریازیس نیز ممکن است به کاهش پوسته پوسته شدن، قرمزی و تحریک ناشی از این اختلال کمک کند.

 

8. شوره سر را درمان و از آن جلوگیری می کند

شوره سر نوعی درماتیت سبورئیک است و آلوئه ورا درمان موثری برای تحریک، پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن پوست سر ناشی از درماتیت سبورئیک است.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که آلوئه‌ورا را روی پوست سر قرار دادند، کاهش قابل‌توجهی در علائم ، یعنی پوسته پوسته شدن و خارش مشاهده کردند. طبق تحقیقات دیگری، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این گیاه به پیشگیری و درمان کامل شوره سر کمک می کند.

9. ممکن است به محو شدن علائم کشش کمک کند

یکی دیگر از علائم پوستی ناخواسته پیری و همچنین بارداری، علائم کشش است. بر اساس برخی تحقیقات، استفاده موضعی از آلوئه ورا در کاهش ترک های پوستی جلوگیری از گسترش علائم کشش موثر است.

اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز ناشناخته است، توانایی آلوئه برای کمک به محو کردن ترک‌های پوستی احتمالاً تا حدی به دلیل خواص ترمیم‌کننده پوست و ضدالتهابی آن (ارتقای تولید اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین) است.

آیا عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی، نه. همانطور که گفته شد آلوئه ورا یک آبرسان و ضد التهاب باورنکردنی است، اما همیشه باید قبل از استفاده از آن بر روی پوست خود  تست کنید تا مطمئن شوید که واکنشی نشان نمی دهید. همانطور که یک بررسی علمی می‌گوید، “ممکن است باعث قرمزی، سوزش، احساس سوزش و به ندرت درماتیت عمومی در افراد حساس شود. واکنش‌های آلرژیک بیشتر به دلیل آنتراکینون‌ها، مانند آلوئین و باربالوئین است.” اگر از ژل تجاری با عطر مصنوعی یا مواد نگهدارنده تحریک‌کننده استفاده کنید، آن افزودنی‌ها نیز باعث واکنش می‌شوند.

 

 

منبع : goftani.net
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا