طب سنتی

خواص روغن پالم

از خواص روغن پالم برای سالمتی می توان به ارتقا سطح انرژی و بینایی، ضد سرطان بودن، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از پیری زود رس، ایجاد مصونیت در برابر سکته قلبی اشاره کرد. همچنین روغن پالم برای زنان باردار مفید است.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

روغن پالم چیست؟

 

روغن پالم یکی از روغن های سبزیجات بسیار مفیدی است که از پالپ های مختلف میوه روغن پالم گرفته می شود. اصلی ترین گونه هایی که در تولید روغن پالم استفاده می شود ، پالم افریقایی و امریکایی است.
رنگ روغن پالم بخاطر داشتن مقادیر باالیی از بتا کاروتن ،نارنجی مایل به قرمز است. همچنین یکی ازمعدود چربی های سبزیجات اشباع شده ایست که میزان کلسترول ال دی ال بدن را بالا می برد.
روغن پالم عمدتا برای آشپزی در افریقا، آسیای جنوب شرقی و چند کشور خاص در امریکای جنوبی استفاده می شود. بخاطر ملاحظات پزشکی در سالهای اخیر راجع به وجود بیش از حد چربی های غیراشباع در رژیم های غذایی، استفاده از این روغن در نقاط دیگر جهان نیز طرفدار پیدا کرده است.

 

 

خواص روغن پالم

 

روغن پالم فواید زیادی بر سلامتی انسان دارد که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت:

ارتقاء سطح انرژی

بتا کربنات یکی از ترکیبات اصلی روغن پالم است که انرژی زا است وبه تعادل هومونها در بدن کمک میکند.

همچنین بخوانید:  راهنمای کامل ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی

بهبود بینایی

بتاکاروتن موجود در این روغن برای بینایی مفید است. مقدار زیاد آنتی اکسیدان در این روغن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . بتاکاروتن محصول جانبی متابولیسم سلولی است و بدن را در برابر رادیکالهای آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد منجربه تخریب و جهش سلولی می شوند که ممکن است صدمه به بینایی شخص را در پی داشته باشد . آنتی اکسیدان های موجود در این روغن خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی

در روغن پالم هر دو نوع کلسترول خوب HDL و کلسترول بد LDL وجود دارند ، اگرچه یکی خوب است و دیگری بد، اما با این حال مصرف روغن پالم می تواند در بدن تعادلی بهتری بین این دو کلسترول ایجاد کند. سطح بالای کلسترول LDL احتمال گرفتگی رگ ها را بالا میبرد که خود منجر به سکته قلبی و سکته مغزی می گردد .با حفظ تعادل مناسب کلسترول هر دو نوع برای بدن لازم است ، می توانید سیستم قلبی عروقی سالمی داشته باشید.

کاهش ابتلا به سرطان

توکوفرول، نوعی ویتامین E، از آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن است که با خنثی سازی رادیکال های آزاد از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند. رادیکالهای آزاد سلول های عادی را به سلول های سرطانی تبدیل می کند ، بنابراین مقادیر بالای توکوفرول موجود در روغن پالم برای بدن ضروری است.

کمک به بارداری سالم

کمبود ویتامین سلامت زنان باردار و جنین را تهدید می کند. در این روغن مقادیر زیادی ویتامین D ،Aو E وجود دارد. از آنجایی که بدن نمی تواند بطور طبیعی چنین ویتامین هایی را تامین کند، می بایست در برنامه غذایی مصرف شود. بنابرین افزودن روغن پالم به رژیم غذایی تامین ویتامین بمقدار کافی را تضمین می کند.

همچنین بخوانید:  شپش سر در کودکان و راه های درمان آن

 

 

احتیاط

اگر کلسترول بد LDL بالایی دارید، از مصرف روغن پالم خودداری کنید.

 

 

 

منبع : rastineh.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا