رژیم غذایی

خواص و عوارض جالب عرق برگ زیتون را اینجا بخوانید!

عرق برگ زیتون در واقع محصول به دست آمده از برگ درخت زیتون است. برگ زیتون خواص خود زیتون را دارد. زیتون یک درخت همیشه سبز در نواحی گرم و نیمه گرم است که برگ‌های درخت زیتون متقابل و باریک و سر نیزه ای و تخم مرغ شکل است.

مجله تغذیه و رژیم غذایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

 
برگ زیتون سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند هیدروکسی تیروسول، اولئوروپین و دیگر فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است. طعم تلخ و تند برگ زیتون نیز به علت وجود این ترکیب‌های شیمیایی در آن است. در ادامه به بررسی خواص و فواید فراوان عرق برگ زیتون برای سلامت بدن می‌پردازیم.
 
در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با عرق برگ زیتون است به بررسی مواردی از جمله خواص عرق برگ زیتون، عرق برگ زیتون برای سلامت پوست، عرق برگ زیتون برای تقویت سیستم ایمنی، عرق برگ زیتون برای حفظ سلامت استخوان، عرق برگ زیتون برای درمان دیابت، عرق برگ زیتون سلامت دهان، عرق برگ زیتون به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری، عرق برگ زیتون برای فشار خون، عرق برگ زیتون برای کاهش وزن، میزان و نحوه مصرف عرق برگ زیتون، عوارض عرق برگ زیتون و تداخلات دارویی عرق برگ زیتون می‌پردازیم.

خواص عرق برگ زیتون

 

خواص عرق برگ زیتون

عرق برگ زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. عرق زیتون با داشتن تین خواص برای بدن خواص و فواید فراوانی دارد. از جمله خواص و فواید درمانی عرق برگ زیتون برای سلامت بدن می‌توان به مواردی از جمله ضد سرطان، ضد ویروس، تنظیم قند خون، استخوان سازی، ضد سرماخوردگی، بهبود اختلال حرکتی، بهبود عملکرد جنسی، ضد باکتری، درمان روماتیسم، درمان نقرس، بهبود دهنده قلب و عروق، درمان ارتریوسکلروز، ضد تب و مبارزه با چاقی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق برگ زیتون می‌پردازیم.

همچنین بخوانید:  رژیم پروتئین یا نقشه راه سلامتی و لاغری

 

عرق برگ زیتون برای سلامت پوست

برای بهره‌مندی از خواص عرق برگ زیتون برای پوست گافی است که ده الی پانزده قطره از این عرق گیاهی را در نصف لیوان آب حل کنید تا رقیق شود؛ سپس با کمک پنبه آغشته شده به این محلول آن را به پوست خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان حداقل سی دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

 

عرق برگ زیتون برای تقویت سیستم ایمنی

عرق برگ زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و خواص ضد ویروسی دارد و به همین علت موجب کاهش علائم و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و رفع و درمان سرفه می‌شود. ترکیبات موجود در عرق برگ زیتون توانایی از بین بردن ارگانیسم‌های مهاجم را دارد و از تکثیر عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها ک ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. درنتیجه عرق زیتون با داشتن این خواص موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

عرق برگ زیتون برای حفظ سلامت استخوان

عرق برگ زیتون دارای ترکیباتی از جمله اولئوروپئین و هیدروکسی تیروزول بوده که این ترکیبات نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش التهاب‌های استخوانی دارند. عرق برگ زیتون می‌تواند  موجب جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری‌های مزمن که مربوط به استخوان است، شود.

 

عرق برگ زیتون برای درمان دیابت

از جمله گزینه‌های دارویی و درمانی گیاهی برای درمان دیابت می‌توان به استفاده از عرق برگ زیتون اشاره کرد. محققان و دانشمندان بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که عرق برگ زیتون موجب کاهش مقاومت انسولینی و افزایش تحریک ترشح انسولین توسط لوزوالمعده می‌شود.

 

عرق برگ زیتون برای سلامت دهان

عرق برگ زیتون از جمله دارو‌های گیاهی است که  برای رفع بسیاری از مشکلات دهان و دندان مفید و موثر است. برای بهره‌مندی از خواص عرق برگ زیتون برای سلامت دهان و دندان کافی است حدود پنج قطره از عرق برگ زیتون را بر روی خمیر دندان خود بچکانید و سپس مسواک بزنید.

 

عرق برگ زیتون به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری

عرق برگ زیتون می‌تواند باکتری‌های پوستی که از عوامل عفونت پوست، مو و ناخن هستند، کاندیدا آلبیکنس که باعث ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی و دهان است و باکتری اشرشیاکلی (E coli) را نابود کند. عرق برگ زیتون حاوی خواص ضد قارچی است که از این خاصیت عرق زیتون برای درمان قارچ پای ورزشکاران استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید:  خواص هویج زرد

 

عرق برگ زیتون برای فشار خون

عرق برگ زیتون یکی از دارو‌های گیاهی است که در کاهش فشار خون بسیار مفید و موثر است.  عرق برگ زیتون دارای ماده‌ای تاثیرگذار برای کاهش فشار خون است. این ماده به طور ویژه در کاهش فشار موثر است. فشار خون بالا موجب بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و استفاده از عرق برگ زیتون می‌تواند از ابتلا به این مشکلات و بیماری‌ها نیز پیشگیری کند.

 

میزان و نحوه مصرف عرق برگ زیتون

متخصصان طب سنتی در مورد میزان و نحوه عرق برگ زیتون توصیه می‌کنند ‌که از این عرق گیاهی به اندازه یک استکان پیش از هر وعده غذایی مصرف شود. در صورت تمایل برای استفاده از عرق برگ زیتون به صورت موضعی، ده تا پانزده قطره از عرق برگ زیتون را به کرم دست و صورت خود اضافه کنید و از این کرم استفاده کنید.

 

عوارض عرق برگ زیتون

 

عوارض عرق برگ زیتون

عرق برگ زیتون در کنار خواص و فواید فراوانی که برای بدن دارد، در صورتی که در مصرف آن زیاده روی شود ممکن است عوارض و مضرلتی نیز به دنبال داشته باشد. از جمله عوارض زیاده روی در مصرف عرق برگ زیتون می‌توان به مواردی از جمله دردهای عضلانی، سردرد و علائم و نشانه‌هایی مانند سرماخوردگی یا اسهال و  دردهای بدنی اشاره کرد. افراد دیابتی و افراد مبتلا به فشار خون بالا که از دارو‌های شیمیایی استفاده می‌کنند در مورد مصرف و دوز مصرفی مجاز عرق برگ زیتون باید با پزشک متخصص مصرف کنند. مصرف عرق برگ زیتون به خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود.

 

تداخلات دارویی عرق برگ زیتون

استفاده همزمان عرق برگ زیتون با برخی از دارو‌های شیمیایی ممکن است موجب بروز برخی از تداخلات دارویی و در نتیجه عوارض جانبی شود. از جمله دارو‌های شیمیایی که مصرف همزمان عرق برگ زیتون با آن‌ها توصیه نمی‌شود می‌توان به مواردی مانند داروهای کاهش فشار خون از جمله کاپتوپریل و آتنولول، داروهای کاهش قند خون از جمله متفورمین و داروهای رقیق کننده خون از جمله وارفارین، آسپرین و پلاویکس اشاره کرد.

 

عرق برگ زیتون برای کاهش وزن

 

عرق برگ زیتون برای کاهش وزن

عرق برگ زیتون دارای خواص ضد چاقی است و حاوی ترکیباتی است که می‌تواند موجب افزایش سوختن چربی‌‌ها شود و به کاهش وزن و لاغری کمک کند. با وجود خواصی که عرق برگ زیتون برای کاهش وزن دارد، نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد و شما را به وزن ایده آل برساند.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا