زیبایی

داشتن پوستی صاف و شفاف با هل

هل خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین علت برای پوست مفید است.

مجله زیبایی و رژیم غذایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

هل به تسکین حساسیت‌های پوستی کمک می‌کند و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. از هل می‌توان برای پاکسازی پوست استفاده کرد. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به موضوع داشتن پوستی صاف و شفاف با هل می‌پردازیم.

داشتن پوستی صاف و شفاف با هل

سلامت پوست را بهبود می‌دهد

یکی از خواص هل این است که می‌تواند به شما پوستی صاف هدیه ‌دهد. روغن اسانسی هل در برطرف کردن مشکلات پوستی مفید است و به همین علت رنگ پوست را یک‌دست می‌‌کند. همچنین می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست که حاوی روغن اسانسی هل هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری پودر هل و عسل را با هم ترکیب کرده و از آن به‌عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

حساسیت‌های پوستی را درمان می‌کند

هل، به‌ویژه هل سیاه خواص ضدباکتریایی دارد. قرار دادن ماسک هل و عسل روی ناحیه‌ی مدنظر از پوست می‌تواند به تسکین حساسیت‌های پوستی کمک کند.

برای پوست خواص درمانی دارد

هل حاوی خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی است و به همین علت با هدف تسکین پوست از آن در تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید:  نکات آرایشی برای مردان: مردان هم می توانند آرایش کنند!

 

بوی بد محصولات مراقبت از پوست را کاهش می‌دهد

رایحه‌ قوی هل می‌تواند با بوی بد مبارزه کند. این موضوع هل را تبدیل به یک ترکیب عالی برای استفاده در محصولاتی مانند تونر می‌کند که ممکن است به دلیل داشتن بعضی ترکیبات بوی بدی داشته باشند.

 به مراقبت از لب‌ها کمک می‌کند

روغن اسانسی هل معمولا به محصولات مراقبت از لب مانند بالم لب اضافه می‌شود. علت این موضوع این است که این روغن می‌تواند لب‌ها را نرم و مرطوب کند. می‌توانید قبل از اینکه بخوابید، روغن اسانسی هل را روی لب‌هایتان بمالید و صبح روز بعد لب‌های خود را بشویید.

پوست را صاف و شفاف می‌کند

یکی دیگر از خواص هل این است که به شما کمک می‌کند به پوستی صاف دست پیدا کنید. هل سیاه سموم را از بدن خارج می‌کند که می‌توانند به پوست آسیب برسانند. جویدن مقداری هل سیاه بدن را سم‌زدایی می‌کند که این موضوع در صاف کردن پوست مفید است.

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا