رژیم غذایی

رازهای لاغری با سیب درختی؛ آیا سیب درختی می‌تواند به کاهش وزن سریع کمک کند؟

رژیم سیب می تواند به شما کمک کنند تا در طی پنج ر بنابراین می توانید با رژیم لاغری سیب نه تنها به کاهش وزن تان کمک کنید بلکه قدمی مفید برای سلامتی بدن تان هم بردارید. از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر از خواص سیب برای لاغری اطلاع پیدا کنید. وزن حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. همانطور که اطلاع دارید خواص سیب بسیار زیاد است. سیب می تواند به کاهش خطر دیابت نوع ۲، مبارزه با سرطان، کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی، پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا، جلوگیری از پیشرفت آب مروارید و… کمک کند.

رژیم سیب چه رژیمی است

رژیم سیب چه رژیمی است؟ 

رژیم سیب دو روزه تا ۵ روزه به نوعی از رژیم گفته می شود که در آن بخش عمده ای از مواد مورد نیاز بدن را تأمین می کند. در روز اول فرد باید برای صبحانه، نهار و شام فقط سیب استفاده کنم. از روز دوم علاوه بر سیب، برخی غذا های دیگر نیز به این رژیم اضافه می شود. از روز سوم تا پنجم افراد این توانایی را دارند تا علاوه بر سیب از اسموتی سبزیجات، آب میوه تازه، پروتئین و لبنیات هم استفاده کنند. 

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

رژیم سیب درختی چگونه منجر به کاهش وزن می شود؟

رژیم سیب دو روزه تا ۵ روزه می تواند افزایش حجم پیدا کند. در واقع رژیم یک ماهه سیب مناسب افرادی است که از لحاظ بدنی دارای چربی بیشتری هستند. این افراد می توانند به کمک رژیم یک ماهه سیب علاوه بر جذب کالری مورد نیاز، وزن بدن شان را پایین بیاورند. سیب سرشار از ویتأمین ها، مواد مغذی و فیبر است. همچنین کالری بسیار پایینی هم دارد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری به بدن انرژی می رساند. سیب بسیار مغذی است و ضد یبوست. همچنین برای دستگاه عصبی بسیار مفید است. از این رو دلایل فراوانی وجود دارد که از سیب در برنامه غذایی خود استفاده کنیم. 

همچنین بخوانید:  دانه کینوا چیست و چگونه مصرف می‌شود؟!

فیبر موجود در سیب به مولکول های چربی می چسبد و جذب آن ها در بدن به صورت شایان جلوگیری می کند. فیبر سیب بعد از این که به چربی اتصال پیدا می کند به صورت مستقیم از بدن دفع می شود. همچنین کمک می کند تا فرد برای مدت طولانی احساس سیری کنند. اگر از سیب پیش از هر وعده غذایی استفاده کنید باعث می شود تا کمتر احساس گرسنگی کنید و جلوی پرخوری خودتان را بگیرید. 

پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

رژیم سیب درختی

برنامه رژیم لاغری سیب در ۵ روز 

 
  • در روز اول فرد باید تنها سیب و مایعات مصرف کند. در ۴ روز باقی مانده فرد باید در کنار سیب، سایر مواد غذایی هم بخورد. البته باید توجه داشت که کالری دریافتی نباید بیشتر از ۱۲۰۰ در روز باشد. 
  • روز اول: فرد باید برای صبحانه دو عدد سیب، برای ناهار یک عدد و در شام سه عدد سیب استفاده کند. 
  • روز دوم: برای صبحانه یک عدد سیب به همراه یک لیوان شیر بدون چربی یا شیر سویا استفاده شود. برای نهار یک عدد سیب به همراه سالاد سبز و دو عدد هویج نصف یک لبو می تواند کالری بدنتان را تأمین کند. برای تهیه سس نیز می توانید از خردل، روغن زیتون، نعنا و نمک و فلفل سیاه استفاده کنند. برای وعده شام هم دو عدد سیب کافی است. 
  • روز سوم: در روز سوم می توانید در کنار سیب و انواع سبزیجات استفاده کنید. همچنین روغن زیتون در برنامه غذایی تان می تواند به حفظ یکپارچگی غشای سلولی کمک بسیاری کند و در دفع چربی های مضر و جذب چربی های مفید یک اهرم بسیار قوی باشد. البته فراموش نکنید که باید به مقدار کافی آب و مایعات استفاده کنید تا بدن دچار کم آبی نشود. استفاده از لبنیات عدس و همچنین برش های کوچک از نان و غلات در این روز توصیه می شود. 
  • روز چهارم: برای صبحانه بهتر است یک عدد سیب همراه با مقداری کلم برگ میل شود. در وعده غذایی نهار یک عدد سیب با سبزیجات کباب شده یا به همراه سوپ سبزیجات گزینه عالی است. برای میان وعده پس از ناهار یک کاسه کوچک هندوانه یا یک عدد پرتقال می شود. در وعده عصرانه می توانید یک فنجان چای سبز بخورید. برای شام هم یک عدد سیب همراه با اسموتی لبو و کرفس کالری بدن را تأمین خواهد کرد. 
  • روز پنجم: صبحانه یک عدد سیب و یک عدد تخم مرغ آب پز استفاده شود. در وعده نهار یک عدد سیب همراه با سبزیجات کباب شده یا سوپ سبزیجات. برای میان وعده پس از ناهار دو عدد بادام یا یک عدد هلو بخورید و همچنین برای عصرانه می توانید یک فنجان چای سبز همراه با یک عدد بیسکویت سبوس دار بخورید. برای شام هم بهتر است یک عدد سیب همراه با ماهی پخته و مارچوبه یا یک عدد سیب همراه با لوبیا قرمز و کمی فلفل دلمه ای استفاده کنید. 
همچنین بخوانید:  خواص بابا آدم یا فیل گوش برای لاغری چیست؟!

رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد برای اطلاعات بیشتر به رژیم لوکوب مراجعه نمایید.

رژیم سیب دو روزه

مواد غذایی که می توانید در زمان رژیم سیب از آن ها استفاده کنید 

  • انواع پروتئین: تخم مرغ، ماهی، مرغ بدون پوست، بوقلمون، گوشت گاو، توفو یا پنیر سویا، پروتئین بافت دار سویا، قارچ 
  • لبنیات: ماست کم چرب، شیر کم چرب، پنیر خیلی کم 
  • چاشنی‎ ها و ادویه‎جات: نعنا، برگ گشنیز، آویشن، رزماری، زنجبیل، رازیانه، پودر پیاز و پودر سیر، پودر زیره و گیشنیز، زردچوبه، شنبلیله، پودر چیلی، دانه خردل
  • نان بیسکویت: نان چند غله، بیسکوییت و نان سبوس دار 
  • روغن‎ ها و چربی‎ ها: روغن جوانه برنج، روغن زیتون، روغن کرمانشاهی، روغن کانولا 
  • (همگی در مقادیر محدود) 
  • نوشیدنی ها: آب نارگیل تازه، آبمیوه تازه، آب دوغ، اسموتی ها و سبزیجات

 

رژیم یک ماهه سیب

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله خواندید برای اینکه یک رژیم سیب مناسب داشته باشید باید سعی کنید ابتدا پیش نیاز های آن را فراهم کنید و سپس پس به این اقدام کنید. رژیم سیب دو روزه، و رژیم سیب یک ماهه نوع دیگری از این رژیم هستند که طی فرایند های کوتاه تر یا طولانی تر انجام می شود. بهتر است با استفاده از یک مشاوره پزشکی دقیق نوع رژیم را متناسب با مکانیزم بدن تان انتخاب کنید تا در چربی سوزی و کاهش وزن اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

سعی کنید مقدار مجاز کالری در طول روز را رعایت کرده از مایعات نیز استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که در این مطلب گفته شد برای شما مفید بوده باشد. 

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا