رژیم غذایی

برنامه رژیم غذایی جنرال موتورز | رژیم غذایی جنرال موتورز اصلی

رژیم غذایی جنرال موتورز یک برنامه 7 روزه برای کاهش وزن است که در آن هر روز به مصرف گروه‌های غذایی خاصی اختصاص داده می‌شود. این رژیم شامل روزهای میوه، سبزیجات، لبنیات، گوشت، بدون کربوهیدرات، و آبمیوه است.

طرفداران این رژیم معتقدند که می‌تواند به سم زدایی بدن، افزایش متابولیسم و کاهش وزن سریع کمک کند. با این حال، متخصصان تغذیه به دلیل محدودیت‌های غذایی و عدم تعادل مواد مغذی، این رژیم را توصیه نمی‌کنند.

رژیم لاغری 20 کیلویی برای شما می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد!

 تا چه حد می توان به این رژیم لاغری و ادعای که می کند اعتماد کرد؟ در این مقاله قرار است سراغ بررسی رژیم لاغری جنرال موتورز برویم و از مزایا و معایبش اطلاعات بدست آوریم پس همراه ما باشید. 

 

روش دقیق رژیم جنرال موتورز

 

رژیم جنرال موتورز چیست؟ 

ابتدا این طور تصور می شد که رژیم غذایی جنرال موتورز در سال ۱۹۸۵ برای کارمندان این شرکت طراحی شده و فقط مخصوص به کارمندان این شرکت است.

 

البته هنوز هم من چه اصلی این رژیم ناشناخته باقی مانده اما خوب است بدانید که در واقع این رژیم به یک دوره هفت روز تقسیم می شود که در هر کدام از روز ها باید قوانین محدود کننده را درباره استفاده از گروه های غذایی رعایت کنید. به طور مثال در روز دوم تنها مجاز به مصرف سبزیجات هستید و در روز پنجم از شما خواسته می شود تعدادی گوجه فرنگی به همراه مقدار زیادی گوشت مصرف کنید.

طرفداران این رژیم معتقد هستند که بسیاری از غذا های موجود در برنامه غذایی رژیم جنرال موتورز اغلب جزء طیف کم کالری محسوب می شوند و به کاهش وزن کمک شایانی می کند. این رژیم به دلیل کاهش شدید مصرف کالری موجب کاهش وزن می گردد چرا که سبزیجات و میوه ها عمده ترین ماده غذایی در این رژیم هستند. 

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید:  هر آنچه از خواص آناناس باید بدانید!

رژیم جنرال موتورز

هرم غذایی رژیم جنرال موتورز

 
  • حذف کربوهیدرات ها
  • استفاده از سبزیجات و میوه ها
  • نوشیدن آب، آبمیوه طبیعی، چای سبز و قهوه
  • استفاده از ماهی و گوشت قرمز
  • استفاده از روغن زیتون یا کنجد 

برای افرادی که وزن شان ۱۰۰ کیلو به بالا هست، میتوانند از رژیم لاغری 20 کیلویی استفاده کنند برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای رژیم جنرال موتورز 

بسیار زیادی در مورد مزایای روش دقیق رژیم جنرال موتورز وجود دارد اما برخی از متخصصین تغذیه اعتقاد دارند که این رژیم دارای مزایای مهم زیر است: 

رژیم جنرال موتورز منجر به کاهش وزن می شود 

کاهش دریافت کالری ها آن هم به میزان زیاد باعث کاهش وزن می شود. یکی از مهمترین مزایای این رژیم کاهش سریع وزن به حساب می آید. 

موجع به سم زدایی می گردد 

کم شدن یکباره کالری ها باعث می شود تا مقدار زیادی از سموم همراه با مواد زائد از بدن خارج شود. از این رو این رژیم در یکی از رژیم های سم زدا محسوب می شود. البته خوب است به یاد داشته باشید که رژیم های سم زدایی را نمی توان به صورت مستمر دنبال کرد به این دلیل که ممکن است به بدن آسیب های جبران ناپذیری بزند. هر رژیم غذایی مزایا و معایب مختلفی دارد که باید ابتدا سنجید و سپس باتوجه به نوع عملکرد بدن متناسب ترین رژیم غذایی را انتخاب کنید. در واقع رژیم های غذایی باید باتوجه به نوع مکانیسم بدن و روحیات فرد انتخاب شوند تا بیشترین تأثیر را به همراه داشته باشند. 

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

 

رژیم جنرال موتورز اصلی

معایب رژیم جنرال موتورز 

همانطور که گفته شد روش دقیق رژیم جنرال موتورز هنوز هم ناشناخته است. بنابراین این رژیم دارای برخی از معایبی است که عبارتند از: 

مواد مغذی مهم را در خود ندارد 

 در واقع یکی از معایب رژیم جنرال موتورز این است که فرد در بعضی از روز ها احساس نارضایتی و گرسنگی می کند و در اصل این رژیم متعادل نیست. دلیلش هم این است که درشت مغذی ها به طور کامل به بدن نمی رسند. به طور مثال در بیشتر روز ها میزان دریافت پروتئین بسیار اندک است. به حتم چنین کمبودی در یک رژیم غذایی اشتباه است زیرا تحقیقات ثابت کرده پروتئین اشتها را کم می کند و منجر به کاهش وزن می شود و یا فرایند لاغری را سرعت می بخشد. تحقیق دیگری نشان داده که رژیم سرشار از پروتئین در برخی از افراد باعث شده تا حدود ۴ کیلو بیشتر از افرادی که دارای رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات بودند و وزن کم کنند. 

همچنین بخوانید:  بعد از شیمی درمانی چی بخوریم؟

هیچ پژوهشی از رژیم جنرال موتورز حمایت نکرد 

یکی از معایب رژیم جنرال موتورز این است که تاکنون هیچ تحقیق با پشتوانه علمی این برنامه غذایی را تأیید نکرده است. از این رو هیچ گونه مدرک علمی برای اثبات ادعا این رژیم غذایی وجود ندارد. 

 

رژیم لاغری جنرال موتورز
 
 

لاغری در رژیم جنرال موتورز موقتی است 

بیشترین وزنی که فرد با رژیم غذای جنرال موتورز کم می کند وزن آب بدن است نه چربی ها. هر زمان که مقدار کالری دریافتی خود را کم کنید بدن ناچار است از منابع انرژی دیگری که وجود دارد استفاده کنند بنابراین این کار باعث می شود بدن به شکستن گلیکوژن چه نوعی مولکول ذخیره انرژی در عضلات و کبد است رو بیاورد. گلیکوژن مقدار زیادی آب در خود حفظ می کند که پایین آمدن ذخایر این ماده باعث از دست دادن آب بدن می شود و به صورت موقت منجر به پایین آمدن وزن می گردد. متأسفانه این نوع از کاهش وزن دائمی نیست و پس از اینکه دوباره به سراغ رژیم عادی بازگردید وزنتان بالا خواهد رفت. بنابراین برای به دست آوردن کاهش وزن طولانی مدت و پایدار بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با فعالیت فیزیکی روزانه استفاده کنید که تحقیقات هم ثابت کرده این روش تأثیر گذار ترین راه برای تناسب اندام و رسیدن به کاهش وزن است. 

رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد برای اطلاعات بیشتر به رژیم لوکوب مراجعه نمایید.

رژیم غذایی جنرال موتورز

نتیجه گیری

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد برای شما مفید بوده باشد بهتر از قبل از هرگونه اقدام برای انجام رژیم به یک متخصص تغذیه و پزشک ماهر رجوع کنید تا متناسب با نوع عملکرد سیستم بدنی شما یک برنامه جامع تجویز شود. 

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا