روانشناسی

زبان عشق رابطه شما را عمیق‌تر می‌کند

لمس فیزیکی، به ویژه نوازش، اکسی توسین را آزاد می‌کند، هورمون ارائه عشق و خوبی که باعث می‌شود احساس کنید هیچ چیز نمی‌تواند به شما آسیب برساند.

 

لمس فیزیکی یکی از پنج زبان عشق است که توسط دکتر گری چاپمن بررسی شده است. بر طبق این بررسی‌ها هر فردی می‌تواند زبان عشق منحصربه خود را داشته باشد. در این مطلب از مجله ماورای سلامت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

اگر زبان عشق شما لمس فیزیکی است، پس این بدان معناست که شما ابراز عشق جسمی را بر همه عبارات (مانند تعارف کلامی یا هدیه) ترجیح می‌دهید. در ادامه روش‌های مختلفی برای نشان دادن عشق صمیمی از طریق لمس فیزیکی وجود دارد.

بوسیدن، یکی از گزینه‌های زبان عشق لمس فیزیکی

ممکن است احساس کنید بوسیدن باید به رابطه جنسی منجر شود، اما این‌طور نیست. بوسیدن یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای نشان دادن عشق جسمی به شریک زندگی است. در بسیاری از فرهنگ‌ها و در طول تاریخ، بوسیدن به‌عنوان احترام، احوالپرسی یا محبت نشان داده شده است. بوسیدن در انواع مختلف روابط عاشقانه و غیرعاشقانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید در اولویت قرار گیرد. از این رو می‌توان بوسیدن را یکی از انواع راه‌های ابراز عشق به زبان فیزیکی دانست. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چطور با شکست عشقی و ضربه عاطفی مقابله کنیم؟ سر بزنید.

همچنین بخوانید:  هر مردی به دنبال ازدواج با این زنان است!

 

دست در دست هم داشتن

چه کسی زوجی را که دست در دست هم در خیابان قدم می‌زنند، دوست ندارد؟ دست در دست گرفتن با شریک زندگی خود، در جمع یا در خلوت، اقدامی آسان است که می‌تواند بلافاصله اندورفین‌های تقویت کننده روحیه را آزاد کند. والدین اغلب به دلیل محافظت، بلکه همچنین به دلیل ارتباط بدنی، دست کودک خود را می‌گیرند. این یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق جسمی به همسرتان است.

نوازش‌های عاطفی و عاشقانه از زبان عشق لمس فیزیکی

آیا هنگام تماشای فیلم با شریک زندگی خود شیرین می شوید؟ وقتی در رختخواب دراز می کشید چه طور؟ زمانی که همدیگر را نوازش می‌کنید، می‌توانید نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی هم به یکدیگر نزدیک شوید. با این کار می‌توانید احساس دقیق یکدیگر را به دقت درک کنید. نوازش‌های عاشقانه می‌تواند مانند لمس موهای یکدیگر یا ماساژ دادن به پاها هم باشد. این نوازش‌های عاطفی و عاشقانه تقویت کننده زبان عشق است.

 

لمس‌های پوستی

لمس می‌تواند جسمی باشد اما غیر جنسی و صمیمانه هم باشد. کشیدن نوک انگشتان خود به پشت و یا گردن شریک زندگی خود می‌تواند یک ابراز محبت صمیمانه باشد. لمس موهای همسرتان، نگه داشتن پشت گردن آن‌ها یا حتی لمس پای برهنه آن‌ها می‌تواند روشی صریح باشد که به همسرتان نشان می‌دهد برای او آنجا هستید، از نظر جسمی جذب او می‌شود یا عاشق بودن با وی هستید.

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا