سلامتی

سندروم گردن پیامکی چیست و چگونه به ستون فقرات آسیب می زند؟

 

حتی اگر تا به حال اسم گردن پیامکی را نشنیده باشید، حتما آن را تجربه کرده اید. دلیل چنین نامی این است که افراد به خاطر نگاه کردن به گوشی، تبلت و دیگر وسائل بی سیم  گردن درد می گیرند ،البته علاوه بر گردن درد به ستون فقرات گردنی، رباط های حمایت کننده، تاندون ها و عضلات نیز آسیب وارد می شود.

به قرن ۲۱ خوش آمدید! جایی که تکنولوژی از سلامتمان مهم تر شده است. این روزها هرجا را نگاه می کنی فردی را می بینی که سر در گوشی همراه فرو برده. در مدارس به کودکان با تبلت آموزش داده می شود و بچه های ۹ ساله گوشی همراه دارند، حتی به کودکان نوپا هم هنگام غذا تبلت و گوشی می دهند تا آرام نگهشان دارند، تکنولوژی تبدیل شده به یک پستانک جدید!

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

آینده اینجاست، خیلی زود کودکانمان چیزهایی درباره تکنولوژی یاد می گیرند که ما وقتی در سن کار کردن قرار داشتیم نمی دانستیم. اما دراین میان چه اتفاقی برای سلامت ما می افتد؟ نه تنها مقدار توجهمان به اطراف کاهش پیدا کرده بلکه با این روند، ساختار بدنی خود را هم دچار تغییر می کنیم.

گردن پیامکی چگونه روی سلامت تاثیر می گذارد؟

 

وزن سر، چیزی حدود ۴٫۵ تا ۵٫۵ کیلوگرم است و برخی می گویند در ازای هر ۲٫۵ سانت جلو آمدن، عقب رفتن و یا به یکی از دو سمت رفتن ۴٫۵ تا ۵٫۵ کیلوگرم فشار افزایش پیدا می کند. بنابراین تصور کنید شما سرتان را ۵ سانت پایین می برید تا به گوشی همراهتان نگاه کنید، حالا ستون فقراتتان مجبور است حدودا ۱۸ کیلوگرم وزن اضافی تحمل کند.

همچنین بخوانید:  درمان نفخ شکم با چند ترفند کلیدی

می توانید تصور کنید این کار می تواند با استخوان ها، عضلات، مفاصل و عصب ها در دراز مدت چکار کند؟ در چنین شرایطی لبه هایی روی استخوان ایجاد می شود تا به ایجاد ثبات در ستون فقرات کمک کند. رباط ها و عضلات بی وقفه کشیده می شوند و بدان معناست که فشار متداومی را برای بالا نگه داشتن سر تحمل می کنند، بنابراین رباط ها ضخیم تر و عضلات  سفت تر می شوند. حالا گردن درد بیشتری خواهید داشت و ممکن است بیشتر احساس سردرد کنید، همچنین می توانید به این موارد تنش مفصل گیجگاهی و درد پایین کمر را نیز اضافه کرد.

اگر گردن پیامکی درمان نشده رها شود، ممکن است مشکلات مزمنی مانند انحطاط نخاعی، آرتروز، فتق دیسک، آسیب دیدگی عصب ها و دیگر موارد را به بار بیاورد.

تکنیکی طبیعی برای درمان

طب سوزنی می تواند التهاب را در عضلات و رباط های گردن کاهش دهد. این کار باعث می شود مقداری از فشار برداشته شود و اجازه می دهد روند درمان آغاز شود. از آنجا که طب سوزنی گردش خون را افزایش می دهد، نرخ التیام تمام آسیب های حاد و مزمن را نیز بهبود می دهد.

در طب سنتی چینی، زیاد درباره التیام ریشه یا شاخه و یا هر دو با هم اگر نیاز باشد صحبت می شود. ریشه در واقع همان سرچشمه مشکل است و شاخه نیز عوارض مشکل. از آنجا که گردن پیامکی عوارضی بیشتر از گردن درد دارد، تمام علائمی که بیمار دارد را در نظر گرفته و سپس تصمیم می گیرند چه چیزی برای درمانش مهم است. در چنین موردی گردن ( ریشه ) را درمان می کنند چون اگر این قسمت دوباره سالم نشود، دیگر نشانه ها هرگز محو نخواهند شد. اگر یک بیمار از سردرد رنج ببرد و این سردرد از مشکل گردن خیلی شدیدتر باشد ابتدا به حل مشکل سردرد می پردازیم و سپس روی گردن و دیگر مشکلات کار می کنیم.

همچنین بخوانید:  باید و نبایدها بیماری سلیاک ؛ هر آنچه باید درباره ی سلیاک بدانید

چگونه در آینده از مشکلات گردن پیامکی پیشگیری کنیم؟

طب سوزنی برای درمان نشانه های گردن پیامکی بسیار موثر است و می تواند بدن را از بسیاری دردها و ناراحتی های حاصل از آن برهاند. اما برای تکنولوژی چه کار می توانیم انجام دهیم؟ چگونه دلایل بروز گردن پیامکی را درست کنیم؟ تکنولوژی چیزی است که با آن زندگی می کنیم بنابراین باید طوری با آن ارتباط برقرار کنیم که برای بدنمان مشکلی ایجاد نکند.

بهترین راه برای کاهش خطر و وقوع گردن پیامکی این است که در نحوه قرار دادن سر، گردن و بدن تجدید نظر کنیم. یکی از کارهای ساده این است که به سادگی روتین روزانه خود را تغییر دهید، برای مثال یک تایمر بگذارید و هر ساعت بایستید تا گردن و بدن را بکشید، کمی راه بروید و کمی آب بنوشید.

صفحه نمایش کامپیوتر خود را تا سطح چشمانتان بالا بیاورید، نور تصویر را نیز افزایش دهید تا دیگر برای خواندن مطالب رو به صفحه خم نشوید. تا جای ممکن باید کاری کنید که فشار روی گردن و سر به حداقل برسد.

تکنولوژی تقریبا هر روز در حال تغییر دادن دنیای ما است، ما نیز باید مطمئن شویم تا بدن و روتین هایمان را به همراه آن تغییر می دهیم.

منبع : kermany.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا