طب سنتی

سیر صد در صد زگیل های پوستی را درمان می کند!

زگیل و میخچه از رایجترین رنج های پوستی میباشند. زگیل ها توسط ویروس پاپیلوم انسانی و میخچه بدلیل فشار های مداوم برروی ناحیه ای از پوست بوجود می آیند.
سیر بعنوان یک درمان موثر برای ناراحتی های پوستی مانند : جوش ، عفونت قارچی ، ترک خوردن بین انگشتان پا و آنفولانزا عمل میکند و این بدلیل خواص ضد باکتریایی ، ضد قارچ و ضد ویروس آن میباشد.
همچنین ثابت شده است که سیر از سرطان و رشد آن جلوگیری میکند. محققان باور دارند این بدلیل ترکیبات آلی گوگرد آن است. و احتمال بروز سرطان را تا ۴۴ درصد کاهش میدهد.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

 

گسترش معلومات در مورد سیر

 

طی مطالعات انجام شده ، سیر هر زگیلی را که با آن تماس داشته باشد از بین میبرد و ۸۰ درصد میخچه ها را درمان میکند و این قابل درک است چراکه سیر یک ضد ویروس است . در یک مطالعه ، ۲۳ بیمار که ۲ تا ۹۶ زگیل داشتند ، شروع به درمان کردند و از عصاره سیر قابل حل در چربی و موضعی استفاده کردند و بطور مستقیم برروی آن ناحیه مالیدند.
بعد از یک تا دو هفته از درمان زگیل ها ، بهبود کامل در تمام موارد دیده شد. زگیل ها بدون بر جا گذاشتن اثری کاملا محو شدند. بعلاوه ، از ۹ بیماری که از میخچه رنج میبردند و با عصاره سیر درمان شدند ، ۷ نفر ظرف ۱۰ تا ۲۰ روز بهبودی کامل دریافت کردند.
در دو مورد باقی مانده نیز علائم بهبودی دیده شد اما زمان بیشتر برای درمان کامل آنها ، میخچه ها را بطور کامل ریشه کن نکرد ، در حالیکه بسیار به بهبودی کامل نزدیک بودند.

همچنین بخوانید:  چرا فست فود نخوریم !

 

از فریز کردن تا زدن نوار چسب

 

افراد مبتلا به این بیماری های پوستی همه نوع درمان را بکار میبرند تا از شر زگیل ها خلاص شوند. حتی فریز کردن آنها همیشه موثر نیست و اغلب جای آن باقی میماند و باعث ناراحتی آنها میشود.
اسید سالیسیلیک موثر است اما هفته ها و ماهها طول میکشد و همیشه بطور دائم این فاجعه ویروسی مزاحم را از بین نمیبرد.
هیچ کدام از این ها برای افرادی که مبتلا به دیابت یا اختلالات گردش خون هستند ، روش ماندنی نیست.

محققان با دقت موردهای مورد بررسی را زیر نظر گرفتند تا در صورت بازگشت زگیل ها متوجه آن شوند :
درمان های اخیر برای زگیل ها در کلینیک شامل : الکتروکوتر ، کرایوتراپی و کراتولیستیک میباشند. این روش ها بطور کامل موفقیت آمیز نبوده اند ودر بعضی موارد زگیل ها دوباره ظاهر شدند.در تحقیقات ، در درمان با عصاره سیر هیچ بازگشتی از زگیل ها در مدت ۳ تا ۴ ماه دیده نشد. از ریشه کندن میخچه ها با عمل جراحی ، که در بیشتر کلینیک ها صورت میگیرد ، بسیار دردناک و هزینه بر است. بنظر میرسد درمان با عصاره سیر راحت ترین روش باشد.

استدلال چگونگی رسیدن به این نتایج

  • ضد ویروس _ همه میدانیم که آلیسین موجود در سیر بدلیل ترکیبات ضد ویروسی ، ضد قارچی و آنتی باکتریایی شناخته شده است.
  • ضد تومورــ دی آلیل دی سولفید یکی از ترکیبات آلی گوگرد موجود در سیر میباشد که احتمال نابودی سلولهای سرطانی را افزایش میدهد.
  • عملکرد فیبرینولیتیک ــ این عملکرد یعنی شکستن تعدادی سلولها و جداسازی از سایر سلولها . فیبرینولیتیک برای درمان مشکلات قلبی و خونی بکار میرود ، برای مثال در منحل کردن لخته های خون.
همچنین بخوانید:  خواص روغن درخت چای از نگاه طب سنتی

 

 

این روش برای درمان میخچه ها بکار گرفته شد:

“استفاده از عصاره سیر بر روی میخچه باعث بیرون کشیدن آن از جای خود شد. و بنظر می آید دلیل آن اثر فیبرینولیتیک سیر باشد، بافت فیبرین اطراف کیسه میخچه تجزیه شده و کیسه از بافت اصلی جدا میشود.”

  • تعدیل سیستم ایمنی ـ سیر عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود میبخشد. یک سیستم ایمنی قوی میتواند موثرتر با ویروس ها و سایر عفونت ها مبارزه کند.

 

برای استفاده از سیر در درمان زگیل :

  • یک حبه سیر را پوست کنده و رنده کنید.
  • آن را بطور مستقیم برروی زگیل یا میخچه بگذارید.
  • روی آن را با پنبه ای تمیز و چسب یا یک باند بپوشانید.
  • هر روز دو بار این کار را ادامه دهید تا میخچه و زگیل بیافتد.

این روش آسان تر ، کم خطرتر و کم دردناک تر است . بنظر می آید ما پیروز شدیم.

 

 

 

 

منبع : rastineh.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا