طب سنتی

طب سنتی از نگاه دکتر خیراندیش؛ پدر طب سنتی ایران

درباره دکتر خیراندیش؛ پدر طب سنتی ایران 

دکتر حسین خیراندیش یکی از پزشکان حاذق در زمینه طب سنتی است که با نسخه های شفابخشش تا کنون صد ها بیمار را درمان کرده است. 

مجله زیبایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.
حکیم خیراندیش لقب پدر طب سنتی ایران را دارد، زیرا بسیاری از بیماری های لاعلاجی را که علم پزشکی قادر به درمان آن نبوده است را درمان کرده است. شاگردان زیادی تحت آموزش دکتر خیراندیش قرار گرفته اند و اکنون در حال طبابت و گسترش علوم مربوط به طب سنتی در سراسر ایران هستند.

مدرک تحصیلی دکتر خیراندیش

حکیم خیراندیش دارای مدرک دکترا توسعه علمی طب سنتی از دانشگاه ارمنستان و دکترا طب سنتی از دانشگاه علوم طبیعی روسیه می باشند. 

نقش دکتر خیراندیش در احیا علم حجامت و زالو درمانی در ایران

حکیم خیراندیش با انتشار کتبی چون کتاب حجامت و طب سوزنی و کتاب زالو درمانی توانست روزنه جدیدی از علم حجامت و زالو درمانی را در طب سنتی احیا کند. 
علم زالو درمانی و حجامت تقریبا فراموش شده بودند و کمتر کسی از تاثیرات و مزایای فوق العاده آن ها با خبر بود. در واقع دکتر خیراندیش با نوآوری های جدید و تلاش مکرر توانست این راه کار های درمانی طب سنتی را بار دیگر احیا کند و با آموزش و انتشار کتب ارزشمند در این زمینه، علم حجامت و زالو درمانی را برای کمک به درمان بیماری های لاعلاج گسترش دهد.

 

طب سنتی از نگاه دکتر خیراندیش؛ پدر طب سنتی ایران

 

موسسه تحقیقاتی حجامت ایران

این موسسه در سال 1365 توسط دکتر حسین خیراندیش و تعدادی از پزشکان طب سنتی در ایران تاسیس شده است. موسسه تحقیقاتی حجامت ایران یکی از تخصصی ترین موسسات تولید محصولات و فرآورده های گیاهی طب سنتی در ایران است که زیر نظر دکتر خیراندیش و طبیبان طب سنتی موفق به تولید محصولات گیاهی موثری برای درمان بیماری های مختلف از جمله افسردگی، صرع، نازایی، بیماری ام اس و آلزایمر، ناتوانی های جسمی و جنسی، بیماری های کبدی و دستگاه گوارش و … شده است.

نسخه های درمانی دکتر خیراندیش

پدر طب سنتی ایران؛ حکیم خیراندیش تا کنون با ارائه رایگان صد ها نسخه شفابخش طب سنتی، علاوه بر ترویج درمان بیماری ها با دارو های گیاهی و طبیعی، به بسیار از افراد مبتلا به بیماری های خاص نیز کمک کرده است.
در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از این نسخه های درمانی که توسط دکتر خیراندیش تجویز شده اند خواهیم پرداخت.

  • نسخه های درمانی دکتر خیراندیش برای ویروس کرونا

تهیه سوپ به همراه شلغم، هویج و سبزیجانی که در عرق نعنا پخته شده اند و سوپ گندم پخته شده به همراه عرق یونجه.
مصرف دم کرده زنیان، نعنا، شوید و عسل، 2 بار در روز.
انجام 8 تا 14 مرحله بادکش گرم در ناحیه کتف بصورت دو روز درمیان.
پرهیز از مصرف غذای سرد و فرآوری شده مانند فست فود، غذا های کنسروی، غذاهای سرخ کردنی و … بویژه در وعده شبانگاهی.
عدم قرار گیری در معرض هوای گرم و دمای بالای 22 درجه در خانه و یا محل کار.

  • نسخه های درمانی دکتر خیراندیش برای مبتلایان به کرونا

برای درمان سرفه های شدید، توصیه می شود هفت حبه سیر را در یک لیوان شیر بپزید و سپس یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. نصف فنجان صبح و نصف فنجان شب از ترکیب سیر، عسل و شیر میل کنید.
برای تقویت سیستم ایمنی و بنیه فرد، معجون دوسین توصیه می شود که معمولا از ترکیب 1 قاشق غذاخوری سیاهدانه نیم کوب و 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک تهیه می شود. (نکته: عسل های کارخانه ای خواص درمانی عسل طبیعی را ندارند).

همچنین بخوانید:  روش های ساده تقویت حافظه کوتاه مدت

پزشکان طب سنتی به مبتلایان به ویروس کرونا پیشنهاد می کنند که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای جسمانی، هر 8 ساعت یک قاشق چای خوری از این ترکیب میل کنند.
همچنین نوشیدن یک فنجان شربت عسل، آبلیمو و نمک با نسبت های 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، 3 قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق چایخوری نمک و یک فنجان آب، هر دوساعت یک بار توصیه میشود.

  • نسخه های دکتر خیراندیش برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حکیم خیراندیش در این باره انجام حجامت و زالو درمانی را توصیه می کنند. زیرا طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که بطور منظم حجامت انجام می دهند، کمتر در معرض بیماری های عفونی و ویروسی قرار می گیرند.
همچنین مصرف معجون دوسین و شربت اخلاط ثلاثه برای تقویت سیستم ایمنی موثر خواهد بود.

  • نسخه های دکتر خیراندیش برای درد های مفصلی و استخوانی

دکتر خیراندیش برای درمان درد های استخوانی و مفصلی مصرف 3 قاشق غذاخوری پودر سنجد همراه با هسته که با یک لیوان شیر و عسل ترکیب شده است را به همراه شربت فومیسل تجویز می کند.
فرنی سنجد روزی یک بار و شربت فومیسل هر 12 ساعت یک قاشق غذاخوری میل شود.

  • نسخه های دکتر خیراندیش برای درمان ناباروری

برای جلوگیری از سقط جنین و درمان ناباروری، ماساژ مداوم کمر، شکم و کشاله ران با ترکیبی از روغن زیتون و روغن کنجد تجویز می شود. این ترکیب بهتر است هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه بطور مداوم ماساژ داده شود.
همچنین مصرف روزانه ترکیب یک فنجان عرق رازیانه و یک قاشق چایخوری عسل طبیعی در وعده شب می تواند مفید باشد. (در ایام قاعدگی از این ترکیب استفاده نشود)
پرهیز از مصرف غذا های با مزاج سرد و غذا های فست فودی و فرآوری شده نیز فراموش نشود.
مصرف روزانه 14 عدد بادام درختی، 21 عدد کشمش، 7 عدد انجیر (شب)، 7 عدد زیتون (صبح) و 3 عدد خرما نیز به دفع سردی و افزایش بنیه بانوان کمک میکند.
در صورت عدم قاعدگی دکتر خیراندیش توصیه می کنند که شب ها یک فنجان عرق رازیانه به همراه یک قاشق چایخوری عسل میل شود. (بجز ایام قاعدگی)
انجام عمل بادکش در ساق پا و کشاله ران نیز برای این افراد مفید است.

  • نسخه های دکتر خیراندیش برای استرس و افسردگی

مصرف روزانه قطره لاویگل (20 قطره) به مدت 40 روز می تواند به رفع سردی مغز کمک کرده و به درمان افسردگی، استرس و اضطراب منجر شود.

  • نسخه های دکتر خیراندیش برای دفع بلغم

مصرف شربت زعفران بصورت مداوم همراه با خوراکی و دمنوش های با مزاج گرم برای این افراد توصیه می شود. دمنوش انرژی زا ماورای سلامت این خصوصیات را دارد.
همچنین استفاده مکرر از ادویه جات گرم مانند هل، دارچین و زنجبیل و .. برای دفع بلغم و سردی از بدن موثر است.
غلبه بلغم باید به سرعت درمان شود، تا از بروز عوارضی چون ضعف اعصاب و حجوم افکار منفی، فراموشی، خستگی، خواب آلودگی و ضعف سیستم ایمنی جلوگیری شود.
پزشکان طب سنتی همچنین، قرص بلغم که فرآورده گیاهی طب سنتی از داروسازی نیاک است را نیز برای دفع بلغم توصیه می کنند.

 

 

همچنین بخوانید:  چربی سوزی بدون از دست دادن عضله

معرفی محصولات پرفروش دکتر خیراندیش

محصولاتی که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته می شود، محصولات گیاهی هستند که توسط موسسه تحقیقات حجامت ایران، زیر نظر دکتر حسین خیراندیش تولید و به بازار عرضه می شوند.

این قطر ترکیبی از گیاه اسطوخودوس و سنبل الطیب است و به دلیل طبع گرمی که دارد به درمان افسردگی، افزایش آرامش و از بین رفتن استرس و اضطراب کمک می کند. 

  • شربت اخلاط ثلاثه

این شربت گیاهی با ترکیبات خاص گیاهی که دارد، اخلاط غیر طبیعی بدن که شامل سودا، بلغم و صفرای اضافه هستند را دفع می کند. شربت اخلاط ثلاثه توسط پزشکان طب سنتی برای پاکسازی بدن، کاهش غلظت خون، دفع حرارت کبد، تقویت سیستم ایمنی و رفع خارش و لکه های پوستی تجویز می شود.

شربت گیاهی شونیسل محصولی کاملا گیاهی با فرمولاسیون موثر جهت افزایش انرژی و قوای جسمی، افزایش اسپرم و قوای جنسی در آقایان، درمان فشار خون بالا و تومور های مغزی، تقویت تخمدان و برطرف کردن عادت ماهیه نامنظم و همچنین دفع بلغم، توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود.

دوسین ترکیبی از عسل طبیعی و سیاه دانه است که برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش قوای جنسی، کنترل دیابت نوع 2، درمان پروستات و عفونت های مجاری ادراری، کاهش درد های ناشی از سردی بلغم و افزایش شیر مادر بعد از بارداری توصیه می شود و بسیار موثر است.

این شربت برای افرادی که به بیماری غلبه سودا مبتلا هستند تجویز می شود و به کاهش عادات وسواسی، درمان افسردگی، رفع حساسیت های پوستی و کاهش درد های سیاتیکی در افراد سوداوی کمک می کند.

 

منبع : marhamteb.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا