روانشناسی

عاشق شدن در یک نگاه می‌تواند خطرناک باشد!

عشق در یک نگاه می‌تواند برای همه افراد رخ دهد. حتی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در نگاه اول عاشق کسی شده باشید.

مجله روانشناسی و تغذیه ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

اینکه زن یا مرد، کدامیک زودتر از دیگری حس عشق را تجربه می‌کنند، تفاوتی وجود ندارد. از این رو باید دقت کنیم که معمولا در اکثر موارد این نوع عشق می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بررسی موضوع هیجان انگیز عشق در یک نگاه می‌پردازیم.

فرق عشق در نگاه اول با هوس

شاید تشخیص این دو از یکدیگر بسیار سخت باشد. اما معمولا عشق‌ اشتباه و عشق‌هایی که به خاطر هوس رخ می‌دهند بسیار زودگذر و موقتی هستند و اگر به ازدواج ختم شوند نیز نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد و منجر به جدایی می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های افرادی که در یک نگاه عاشق می‌شود، می‌پردازیم.

عشق در یک نگاه

در واقع عشق در یک نگاه نمی‌تواند کامل و صادقانه باشد. بر اساس گفته روان‌شناسان نباید احساسات و علایق خود را پنهان کنیم، اما باید دیدی واقع بینانه به طرف مقابل خود داشته باشیم. در ادامه به دلایل عشق در یک نگاه می‌پردازیم.

همچنین بخوانید:  سریع اما هوشمندانه تصمیم بگیرید

عشق در یک نگاه

احساس تنهایی

برخی از افراد از روی احساس تنهایی فکر می‌کنند کسی همیشه در جایی منتظرشان است تا زندگیشان را تغییر دهد. به همین دلیل برای درمان تنهایی خود وقتی شرایطی پیش می‌آید که جنس مخالف خود را می‌بینند در یک نگاه عاشق می‌شوند و فکر می‌کنند همراه همیشگی خود را پیدا کرده‌اند.

پر کردن خلاءهای زندگی از دلایل عشق در یک نگاه

برخی از افراد فکر می‌کنند با عاشق شدن می‌توانند خلاء‌های موجود در زندگی خود را پر کنند. به‌عنوان مثال می‌خواهند محبتی که هیچ وقت نداشته‌اند را به‌دست آورند. وقتی فرد عاشق کسی می‌شود مدتی محدود این محبت را دریافت می‌کند و بعد سراغ فرد دیگری می‌رود و این روند همینطور ادامه پیدا می‌کند.

احساس امنیت

برخی به دلیل اختلالات اضطرابی فکر می‌کنند وقتی یک معشوقه داشته باشند می‌توانند به امنیت و آرامش برسند و به دنبال یافتن احساس امنیت می‌خواهند عشق در یک نگاه را تجربه کنند. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی را داشته باشید به مطلب زبان عشق همسر خود را کشف کنید سر بزنید.

عشق در یک نگاه

عزت نفس پایین از دلایل عشق در یک نگاه

برخی از افرادی که دنبال عشق در یک نگاه هستند عزت نفس پایین دارند. به همین دلیل فکر می‌کنند با یافتن عشقی در چند ثانیه، عزت نفس پیدا کرده و می‌توانند به زندگی ادامه دهند وگرنه به تنهایی نمی‌توانند عزت نفس خود را پیدا کنند.

مراقب معتادانی که با یک نگاه عاشق می‌شوند باشید

در این بین باید مراقب برخی از افرادی بود که به عاشق شدن اعتیاد دارند. عاشق شدن در یک نگاه برای آن‌ها مثل این است که به فرد معتاد به هروئین، مواد می‌رسد. احساس لذت و آرامشی در یک لحظه به او دست می‌دهد. این افراد مــعنی عشق را به درستی درک نمی‌کنند و معیارهای مشخصی برای عاشق شدن ندارند. کافی است در یک نگاه با جنس مخالف خود چشم در چشم شوند، این عمل رخ می‌دهد و فرد عاشق می‌شود. برخی شدت اعتیادشان به این امر بالا است و می‌توانند در یک روز چند مرتبه این احساس را تجربه کنند. لذا باید مراقب بود که هر عشق در یک نگاه، به معنای واقعی آن نیست.

همچنین بخوانید:  ازدواج اینترنتی خوب است یا بد؟

مراقب معتادانی که با یک نگاه عاشق می‌شوند باشید

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا