زیبایی

علت ایجاد خطوط افقی گردن

آیا متوجه خطوط افقی روی گردن خود شده‌اید و می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید؟ شما جای درست آمده‌اید! خطوط گردن برای افراد در هر سنی کاملاً طبیعی است، اما این بدان معنا نیست که شما با آن‌ها گیر کرده‌اید. در این مقاله،

علت ایجاد این خطوط مزاحم را توضیح خواهیم داد و بهترین درمان‌های خانگی و آرایشی را برای از بین بردن آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم. ما همچنین نکات پیشگیری درجه یک را برای جلوگیری از ایجاد خطوط جدید ارائه خواهیم کرد. اگر آماده‌اید خطوط گردن خود را برای همیشه از بین ببرید، به پایین بروید!

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چیزهایی که باید بدانید

  • برای بهبود بافت پوست گردن خود را 1-2 بار در هفته لایه برداری کنید.
  • از محصولات مراقبت از پوست با موادی مانند ویتامین C، رتینول و پپتیدها استفاده کنید تا پوست را حجیم کرده و تولید کلاژن را افزایش دهید.
  • برای نتایج سریع‌تر، به متخصص پوست دارای مجوز برای لیزر، میکرونیدلینگ یا تزریق بوتاکس مراجعه کنید.
  • با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 و مرطوب کردن پوست خود در صبح و شب از ایجاد خطوط گردن جلوگیری کنید.

 


چه چیزی باعث خطوط گردن می‌شود؟


علت ایجاد خطوط افقی گردن

سالخورده

خطوط افقی در ناحیه گردن بخشی طبیعی از روند پیری هستند زیرا پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می‌کند. با گذشت زمان، پوست ما نیز رطوبت کمتری را حفظ می‌کند و تولید چربی طبیعی کاهش می‌یابد. چین و چروک‌ها و چین و چروک‌ها زمانی که پوست خشک است بارزتر به نظر می‌رسند.

قرارگیری در معرض نور خورشید

علت ایجاد خطوط افقی گردن

اشعه ماوراءبنفش نور خورشید برای پوست ما بسیار مضر است. نواحی مانند گردن به میزان زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و آسیب‌های ناشی از آن روند پیری را سرعت می‌بخشد و باعث ایجاد خطوط، چین و چروک‌های زودرس می‌شود.

چروک شدن مکرر پوست

علت ایجاد خطوط افقی گردن

در حالی که افراد در هر سنی دارای خطوط افقی گردن هستند، این خطوط در افراد جوان بسیار رایج‌تر می‌شوند. «گردن فناوری» نتیجه خم کردن سرمان به پایین است تا دائماً به دستگاه‌هایمان نگاه کنیم. این امر پوست گردن را به طور مکرر چروک می‌کند و در نهایت باعث ایجاد خطوط می‌شود.


درمان‌های خانگی


علت ایجاد خطوط افقی گردن

1-2 بار در هفته گردن خود را لایه‌برداری کنید.
از یک برس پاک‌کننده صورت یا اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید تا به آرامی سلول های قدیمی پوست را از بین ببرید تا پوست صاف و شاداب به نظر برسد. از لایه برداری بیش از حد مکرر خودداری کنید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند.

  • روش دیگر، دو بار در هفته از پاک کننده اسید گلیکولیک روی گردن خود استفاده کنید.
  • لایه‌برداری منظم همچنین به پوست شما کمک می‌کند محصولات مراقبت از پوست موضعی را که خطوط گردن را هدف قرار می‌دهند جذب کند.
  • اگر پوست حساسی دارید، فقط یک بار در هفته لایه‌برداری کنید.
همچنین بخوانید:  لباس‌های خود را به زیباترین شکل ست کنید

صبح‌ها از سرم ویتامین C برای تحریک گردش سلولی استفاده کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

آنتی‌اکسیدان‌هایی که باعث افزایش نوسازی سلول‌های پوست می‌شوند، مانند ویتامین C، می‌توانند خطوط موجود را به حداقل برسانند و بافت پوست شما را بهبود بخشند. سرم را صبح بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از ضدآفتاب روی گردن خود بمالید تا بیشترین فواید را داشته باشید.

  • سرم حاوی ال‌اسکوربیک‌اسید را در نظر بگیرید که نوعی ویتامین C است که پوست شما به راحتی می تواند آن را جذب کند.
  • ترکیب سرم ویتامین C با یک مرطوب کننده SPF، امتیاز محافظتی ضدآفتاب را دو برابر می‌کند. برای محافظت و فواید بیشتر، ویتامین C را با مواد موضعی مانند اسید فرولیک و ویتامین E ترکیب کنید.

 

از کرم رتینول در شب برای افزایش تولید کلاژن استفاده کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

کرم رتینول فرموله شده برای صورت، گردن و ناحیه سینه را پیدا کنید. ناحیه گردن خود را تمیز و خشک کنید، سپس مقداری از کرم رتینول به اندازه نخود را روی پوست گردن خود بمالید. رتینول می‌تواند تحریک‌کننده باشد، بنابراین برای شروع از آن یک روز در میان استفاده کنید. سپس، به آهستگی به سمت برنامه روزانه بروید.
رتینول پوست شما را به نور خورشید حساس می‌کند. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از محصولات رتینول، هر روز (چه بیرون بروید یا نه) از SPF 30 استفاده کنید.
مؤثرترین محصولات رتینول حاوی بین 0.5-1٪ رتینول است.
رتینول تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، بنابراین پوست شما شاداب و چاق به نظر می‌رسد، که به کاهش ظاهر خطوط گردن کمک می‌کند.


روش‌های زیبایی


 

برای تحریک تولید کلاژن، یک روش لیزری برای بازسازی سطح را امتحان کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

افزایش تولید کلاژن پوست شما را حجیم می‌کند، ظاهر چین و چروک را کاهش داده و پایه پوست شما را تقویت می‌کند. چند گزینه درمانی لیزری موجود است، بنابراین با یک متخصص پوست مجاز مشورت کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهترین است.

  • پزشک همچنین می‌تواند تعداد درمان‌هایی را که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید و فاصله آن‌ها برای بهبودی بهینه را توصیه کند. به طور معمول، برای مشاهده بهترین نتایج، به 2-3 درمان با فاصله حدود یک ماه از هم نیاز دارید.
  • درمان‌های لیزری روش‌های سرپایی نسبتا سریعی هستند. برخی از آن‌ها به زمان کم یا بدون نیاز به توقف نیاز دارند، اما بستگی به نوع لیزر مورد استفاده دارد.
  • هزینه لیزر درمانی به نوع درمان بستگی دارد.

 

برای لایه‌برداری عمیق لایه بالایی پوست، لایه برداری شیمیایی را رزرو کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

متخصص پوست یک محلول شیمیایی را برای نفوذ به پوست در ناحیه گردن شما اعمال می‌کند. در هفته‌های بعد، پوست شما لایه‌برداری می‌شود و پوستی تازه با بافتی بهبود یافته در زیر آن نمایان می‌شود. عمق‌های مختلفی برای لایه‌برداری شیمیایی وجود دارد. گزینه‌ها را با یک متخصص پوست در میان بگذارید تا بهترین عمق را برای شما تعیین کند.

  • قرمزی ممکن است چند هفته بعد از لایه‌برداری شیمیایی ادامه یابد.
  • هرچه لایه‌برداری شیمیایی قوی‌تر باشد، گران‌تر می‌شود. 
همچنین بخوانید:  درمان مشکلات پوستی با روغن جوجوبا: از پسوریازیس تا انواع حساسیت ها

 

برای جلسات میکرونیدلینگ به متخصص پوست مراجعه کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

پزشک شما از یک غلتک یا قلم سوزنی ظریف برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه بالایی پوست استفاده می‌کند. با بهبودی پوست، تولید کلاژن افزایش می‌یابد و بافت پوست شما بهبود می‌یابد. اندازه سوزن‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین با متخصص پوست خود همکاری کنید تا بهترین اندازه را برای شما انتخاب کند.

  • پزشک قبل از عمل از یک ماده بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌کند تا سوزن‌ها آسیب نبینند. ممکن است چند روز پس از آن درد و قرمزی جزئی را تجربه کنید، اما احتمالاً نیازی به زمان استراحت ندارید.

 

تزریق بوتاکس را از یک پزشک یا متخصص پوست مجاز دریافت کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

بوتاکس به طور موقت ماهیچه‌های از گردن را منجمد می‌کند که آن‌ها را مجبور به شل شدن می‌کند. این می‌تواند به درمان خطوط موجود و جلوگیری از تشکیل خطوط کمک کند. تزریقات کم تهاجمی هستند و به خوبی تحمل می‌شوند، اما بوتاکس در عرض 4-6 ماه از بین می‌رود. برای حفظ نتایج به تزریق منظم نیاز دارید.

  • تزریق بوتاکس در مطب باید تحت نظر پزشک انجام شود.

 

برای صاف کردن پوست خود، تزریق فیلر را امتحان کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

یک پزشک مجاز یا متخصص پوست، فیلر اسید هیالورونیک را مستقیماً به خطوط افقی گردن شما تزریق می‌کند تا ظاهر آن‌ها را به حداقل برساند. این عمل حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و ممکن است باعث تورم و کبودی کوتاه مدت شود، اما هر دو حداقل و به خوبی قابل تحمل هستند. فیلر حدود یک سال دوام می‌آورد، بنابراین برای حفظ نتایج باید به طور مرتب تزریق را انجام دهید.

  • مطمئن شوید که پزشک شما را قبل از تزریق فیلر ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود کاندید مناسبی هستید.

 

جلوگیری از خطوط گردن

علت ایجاد خطوط افقی گردن

برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء‌بنفش، روزانه به گردن خود ضدآفتاب بزنید.
با یک ضدآفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. از یک کرم ضدآفتاب به اندازه یک انگور بزرگ برای پوشاندن صورت، گردن و گوش خود استفاده کنید. هر روز صبح روی گردن خود ضدآفتاب بزنید، چه قصد بیرون رفتن دارید یا نه.
به گفته متخصصان پوست، بهترین اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از خطوط گردن، ضدآفتاب است.

چانه خود را بالا نگه دارید و صاف روی صندلی خود بنشینید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

وضعیت بدنی خوب می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از خطوط گردن کمک کند. دستگاه‌های فنی خود را بالا بیاورید تا چانه‌تان را در حین استفاده از آن‌ها بالا نگه دارید، و هر 15 تا 30 دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید تا خونتان به گردش درآید.

دو بار در روز گردن خود را مرطوب کنید تا پوست شما انعطاف پذیر باشد.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

بلافاصله بعد از پاکسازی صبح و عصر از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای بهترین نتیجه به دنبال ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک و پپتیدها و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E باشید.
لازم نیست فقط برای گردن خود کرم خاصی بخرید! می‌توانید از کرم صورت خوب استفاده کنید.

تمرینات گردن را برای تقویت عضلات گردن و جلوگیری از سفتی امتحان کنید.

علت ایجاد خطوط افقی گردن

عضلات گردن قوی‌تر ممکن است به سفت شدن پوست شل گردن کمک کند، بنابراین انجام تمرینات ساده هر روز می‌تواند مفید باشد. ورزش‌ها همچنین می‌توانند به هر درد یا سفتی که به دلیل فناوری گردن تجربه می‌کنید کمک کنند.

  • سر خود را به سمت راست بچرخانید در حالی که چانه به سمت شانه باشد. این موقعیت را برای 2-3 ثانیه حفظ کنید. سپس به سمت چپ بچرخید و تمرین را تکرار کنید. کشش را 10 بار در هر جهت، با هدف 2 ست در روز تکرار کنید.
  • سر خود را به یک سمت خم کنید تا گوش خود را به سمت شانه خود حرکت دهید. این موقعیت را برای 15-30 ثانیه نگه دارید. استراحت کنید و به موقعیت شروع بازگردید، سپس با خم کردن سر خود به سمت دیگر کشش را تکرار کنید.

 

منبع : styley.ir
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا