روانشناسی

قلب شکسته چگونه درمان می‌شود؟

فراموش کردن روابط عاطفی گذشته یکی از سخت‌ترین کارهایی است که اکثر ما حداقل یک بار آن را در زندگی تجربه کرده‌ایم.

مجله ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

بعد از پایان یک رابطه، تا مدت‌ها هیچ چیز مثل سابق نمی‌شود. کنار آمدن با این شرایط بسیار سخت است. انگیزه و هدف کمرنگ می‌شود و فرد در تنهایی خود غصه روزهای از دست رفته‌اش را می‌خورد. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته می‌پردازیم.

سندروم قلب شکسته چیست؟

سندروم قلب شکسته که همان استرس شکست نام دارد نوعی ضربه عشقی در مغز بیمار است که باعث احساس نا امیدی و ناتوانی نسبت به آینده می‌شود. این استرس معمولا در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند شدت بیشتری دارد و باعث می‌شود این افراد به حدی آسیب‌پذیر باشند که با کوچک‌ترین ناراحتی عاطفی کاملا به هم بریزند و دچار خودکم‌بینی حاد شوند.

راه‌های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

تنش‌زاترین اتفاقی که در طول زندگی یک فرد ایجاد می شود شکست‌های عاطفی است. واکنش افراد برای فراموش کردن روابط عاطفی گذشته چیست؟

راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

پذیرش

اولین گام برای فراموش کردن روابط عاطفی گذشته این است که بپذیرید که رابطه تمام شده است. بعضی از افراد متاسفانه علی رغم اینکه طرف مقابلشان آن‌ها را دوست ندارد، روی ادامه این رابطه پافشاری می‌کنند. اگر شما بپذیرید که طرف مقابلتان علاقه‌ای به ادامه با شما ندارد باور کنید نصف راه را رفته‌اید.

همچنین بخوانید:  چرا دیگران را سرزنش می‌کنیم؟

خودخوری نکنید

یکی از مهم‌ترین راه‌های فراموشی روابط گذشته این است که سعی کنید خودخوری نکنید. غصه بیش از حد زمینه تمام بیماری‌ها است.گاهی گریه کنید. خود را تخلیه کنید. اجازه دهید که انرژی‌های منفی با داد و ناراحتی از شما خارج شود اما درون ریز نباشید.

راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

صبور بودن از راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

صبر دوای هر دردی است. برای پایان دادن به رابطه نیاز به زمان دارید. در این مدت کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. مهم نیست که چه چقدر طول می‌کشد اما آنقدر به خودتان کمک کنید که مدت زمان آن را کاهش دهید. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب تفاوت دلبستگی با وابستگی در روابط عاشقانه چیست؟ سر بزنید.

حواستان را پرت کنید

بعد از اینکه مرحله حساس اولیه را پشت سر گذاشتید دیگر به گذشته برنگردید. زمانی که مغزتان دوباره گذشته را مرور می‌کند باید متوقش کنید. همان‌جا سعی کنید حواستان را پرت کنید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. این تنها راه کنار آمدن با این شرایط است.

بررسی دلایل شکست از راه‌ های فراموش کردن روابط عاطفی گذشته

زمانی که آرام هستید و احساساتتان کمی کنترل شد، سعی کنید مشکلات رابطه قبلی را پیدا کنید. اشتباهات خود را بررسی کنید. از اشتباهات درس بگیرید و سعی کنید این اشتباهات را برای رابطه جدید تکرار نکنید.

بررسی دلایل شکست

سریع وارد رابطه جدید نشوید

معمولا اشتباهی که بعضی از افراد می‌کنند این است که برای فراموش کردن رابطه عاطفی گذشته، وارد رابطه جدید می‌شوند. سوء استفاده از دیگران برای فراموش کردن رابطه قبلی، کار بسیار اشتباهی است. اینکه قلب کسی را بشکنید برای اینکه کسی روزگاری قلب شما را شکسته کار اشتباهی است. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب ۶ دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه سر بزنید.

همچنین بخوانید:  با دختر پولدارتر از خودمان ازدواج کنیم یا نه؟

یادگاری‌های گذشته را از جلوی چشم بردارید

سعی کنید یادگاری و هر چیزی که شما را به یاد عشقتان می اندازد را از دم دستتان بردارید. هر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده برای قبل بوده و دیگر تمام شده. هیچ‌گاه به سراغ یادگاری‌های قبلی نروید.

یادگاری‌های گذشته را از جلوی چشم بردارید

 

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا