زیبایی

میکروپیگمنتیشن لب: مزایا و عوارض احتمالی

میکروپیگمنتیشن لب: میکروپیگمنتیشن لب نوعی آرایش نیمه دائمی است. لازم به توضیح است که این روش با تاتو سنتی لب متفاوت است. اگر تصمیم به انجام میکروپیگمنتیشن روی لب خود گرفته اید، باید بدانید که این روش می تواند خطرات خود را داشته باشد. درباره این روش و خطرات احتمالی آن در این بخش از مد و زیبایی در مجله ماورای سلامت بخوانید و بیشتر بیاموزید.

میکروپیگمنتیشن از یک سوزن برای تزریق رنگدانه شخصی به اپیدرم استفاده می کند. این کار به منظور افزایش رنگ لب ها انجام می شود.

این فرآیند چند ساعت طول می کشد ، اما اثرات می تواند تا 3 سال باقی بماند. رژگونه لب به عنوان یک تکنیک موثر و کم تهاجمی برای رنگ دادن به لب استفاده می شود.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

با این حال، این احتمال وجود دارد که به نتیجه نرسد یا آسیب ببیند. یعنی ممکن است نتایج طبیعی مطلوب حاصل نشود. همچنین، میکروپیگمنتیشن مستلزم هزینه است و می تواند دردناک باشد.

 

 

میکروپیگمنتیشن لب چیست و چه کاربردی دارد؟

در میکروپیگمنتیشن قصد، تکنیک، ابزار و رنگدانه های مورد استفاده متفاوت است. در این حالت تمام ناحیه لب که با رژ لب پوشانده شده است رنگ تزریق می شود.

همانطور که گفته شد، میکروپیگمنتیشن نوعی آرایش نیمه دائمی است. در این روش زیبایی، رنگدانه ها با استفاده از سوزن هایی که برای چنین اهدافی طراحی شده اند وارد لب می شوند. تا حدودی شبیه کاری است که با میکروبلیدینگ ابرو انجام می شود.

میکروپیگمنتیشن به دنبال تقویت رنگ و استاندارد کردن لب است و نیاز به زدن رژ لب را از بین می برد یا کاهش می دهد. این روش همچنین یک افکت حجم ایجاد می کند.

جدای از این، میکروپیگمنتیشن برای افراد مبتلا به ویتیلیگو (پیسی) نیز اعمال می شود تا لکه های روی پوست چندان مشخص نباشد. اگرچه این روشی نیست که به بهبودی کمک کند بلکه برعکس، استفاده از آن ممنوع است؛ چون متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند از آن اجتناب کنند.

چگونه انجام می شود؟

قبل از شروع روش میکروپیگمنتیشن، باید رضایت نامه امضا شود و آزمایش های آلرژی انجام شود . باید مطمئن شوید که فرد به اجزای خاصی از مواد واکنشی نشان نخواهد داد.

همچنین بخوانید:  5 راهکار فوق العاده برای از بین بردن موهای زائد صورت در خانه

دوم، لحظه طراحی است. این مرحله می تواند چند دقیقه قبل از عمل یا چند روز قبل از آن انجام شود. در حال حاضر برنامه‌های رایانه‌ای وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تصویری برای تجسم نتیجه بالقوه داشته باشید.

به عنوان یک مرحله قبل از وارد کردن سوزن ها، یک کرم موضعی با خاصیت بی حسی برای بی حس کردن ناحیه و کاهش ناراحتی در هنگام میکروپیگمنتیشن استفاده می شود. هنگامی که داروی بی حسی اثر کرد، عمل با سوزن شروع می شود.

نقاط روی لب ها ترسیم می شوند و طرح کلی را ترسیم می کنند. رنگ از بیرون به داخل اعمال می شود و با نفوذ به مخاط تخریب می شود.

پس از اتمام، یک بررسی انجام می شود تا مطمئن شوید که فضاهایی که رنگدانه کمتر یکنواخت شده است، پر می شود. حتی ممکن است جلسات بعدی برای تکرار کردن مورد نیاز باشد.

نتایج و فواید

 

نتیجه پس از استفاده از رژگونه، لحن و حجم دهی بهتری دارد.

به طور کلی، مزایای زیر به میکروپیگمنتیشن نسبت داده می شود

  • رنگ را به سلیقه خود سفارشی کنید.
  • سایه به دست آمده ممکن است بیشتر با پوست شما هماهنگ باشد.
  • رنگ یکنواخت تر می شود.
  • پس از انجام میکروپیگمنتیشن، نیازی به استفاده از رژ لب نیست.
  • می توانید برخی از عیوب مانند عدم تقارن را اصلاح کنید.
  • همچنین کمک می کند تا بی نظمی های کوچک لب ها مورد توجه قرار نگیرند.

مدت زمان میکروپیگمنتیشن روی لب

اثر میکروپیگمنتیشن نیمه دائمی است. این بدان معنی است که در طول زمان، حداقل چند سال، حفظ می شود.

در 12 یا 18 ماهگی اغلب نیاز به دستکاری است. سپس کل فرآیند باید تکرار شود تا نتایج حفظ شود. این به نوع پوست و سن فرد بستگی دارد.

عوامل متعددی می توانند در کوتاه شدن مدت یا طول عمر میکروپیگمنتیشن نقش داشته باشند و باعث کم رنگ شدن یا رقیق شدن زودهنگام رنگدانه شوند. این موارد شامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، پوست چرب یا کمبود آهن است.

در صورت تمایل فرد می تواند در هر زمانی درخواست کند که میکروپیگمنتیشن با استفاده از لیزر حذف و پاک شود.

اقدامات احتیاطی و موارد منع مصرف

یک سری توصیه ها وجود دارد که قبل از انجام میکروپیگمنتیشن باید به آنها توجه کرد. در این راستا، متخصصان توصیه می کنند 24 ساعت قبل از مصرف داروهایی که دارای اثرات گشادکننده عروق هستند خودداری کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین روش ها برای ساخت ابروی پهن و پرپشت: از لمینت تا کاشت

به همین ترتیب، ناپروکسن، ایبوپروفن یا آسپرین نباید مصرف شود، همچنین نباید مکمل های ویتامین E مصرف شود. مواد دیگری که باید از آنها اجتناب کرد قهوه و الکل است، زیرا می توانند بر جذب رنگدانه تأثیر بگذارند.

با توجه به موارد منع مصرف، میکروپیگمنتیشن در موارد زیر توصیه نمی شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • بیماران مبتلا به دیابت، سرطان، HIV، اختلالات سیستم ایمنی، مشکلات انعقادی، هپاتیت یا پسوریازیس
  • افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند
  • بیمارانی که به طور منظم از استروئیدها استفاده می کنند

عوارض جانبی احتمالی

اکثر افراد گزارش می دهند که در طول درمان میکروپیگمنتیشن لب ، درد خفیف تا متوسطی را تجربه می کنند. این به این دلیل است که این منطقه یک منطقه حساس است.

قرمزی، تورم، خونریزی و کبودی نیز رخ می دهد . اگرچه همه این اثرات می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. متعاقبا، معمولاً مانند اکثر خالکوبی ها، لایه برداری و ترشح مایعات لنفاوی وجود دارد.

سایر عوارض جانبی که در برخی موارد رخ می دهد عبارتند از عفونت، تب، خشکی، بثورات پوستی و رنگدانه های ناهموار. طبق بررسی های انجام شده مواردی از تبخال پس از میکروپیگمنتیشن گزارش شده است.

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن لب

پس از انجام میکروپیگمنتیشن لب، روند بهبودی ممکن است تا یک هفته و نیم طول بکشد . همه چیز به ویژگی های فرد و مراقبتی که انجام می دهد بستگی دارد.

در این راستا توصیه های زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • برای مدتی ورزش نکنید و از عرق کردن خودداری کنید.
  • از خوردن غذاهای تند یا خیلی گرم خودداری کنید.
  • محل را با استفاده از دستمال مرطوب یا آب تمیز نگه دارید.
  • از چیدن زخم ها و یا کندن پوسته ها خودداری کنید.
  • رو به پایین نخوابید.

میکروپیگمنتیشن ممکن است بلافاصله قابل توجه نباشد. حتی در برخی موارد، رنگ بلافاصله پس از بهبودی ناپدید می شود. این طبیعی است و جای نگرانی نیست. اثرات در عرض چند هفته شروع به قابل توجه شدن می کند. در ابتدا، ممکن است رنگ نیز روشن تر باشد.

این تکنیک را با افراد حرفه ای انجام دهید

بسیار مهم است که کل عمل در یک محیط کنترل شده و ایمن انجام شود و توسط فردی با تجربه انجام شود. این مسئولیت فرد است که انتخاب مناسبی برای به حداقل رساندن خطرات انجام دهد. این تکنیک باید توسط یک متخصص زیبایی شناسی انجام شود، نه توسط یک هنرمند تاتو. همچنین باید با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید. هر سوالی دارید از آنها بپرسید.

 

 

منبع : goftani.net
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا