روانشناسی

هشدار، ازدواج سفید در کمین جوانان است

به‌طور کلی در جواب این سوال که ازدواج سفید چیست؟ نمی‌توان تعریف خاصی در مورد آن ارائه کرد زیرا تعریف این نوع ازدواج بسیار زیاد وابسته به فرهنگ و کشوری است که شما در آن زندگی می‌کنید.

 

به‌طور کلی می‌توان ازدواج سفید را اینگونه تعریف کرد که نوعی تعهد بین دو فرد است که از لحاظ قانونی رسمیت ندارد، حق و حقوقی در آن تعریف نمی‌شود. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان عواقب ازدواج سفید در جوانان می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

عواقب ازدواج سفید در جوانان

ادیان مختلف نسبت به قضیه ازدواج زن و مرد و نحوه انجام شدن آن توجه ویژه‌ای داشته و هرکدام دستور عمل خاص خودشان را برای این امر دارند.

ازدواج سفید در ایران

در چند سال اخیر مبحث ازدواج سفید در ایران پررنگ‌تر شده است و افراد بیشتری متقاضی ازدواج سفید شده اند. به گفته محققینی که در این زمینه فعال هستند یکی از بزرگ‌ترین عواملی که جوانان را به این نوع ازدواج سوق داده است وضع بد اقتصادی است. در ادامه به عواقب ازدواج سفید می‌پردازیم. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب با افسردگی پس از رابطه چه باید کرد؟ سر بزنید.

 

عدم تعهد از عواقب ازدواج سفید در جوانان

وقتی که هیچگونه رسمیتی بین شما و همسرتان وجود ندارد نباید توقع داشته باشید که آن فرد به‌طور کامل به شما پایبند باشد. البته این حرف بدان معنا نیست که همه ازدواج‌های سفید اینگونه هستند بلکه امکان دارد دو نفر بدون هیچ رسمیتی آنقدر با یکدیگر خوب باشند که اصلا به فکر ترک یکدیگر نیز نیفتند. ولی باید این حقیقت را پذیرفت که احتمال فروپاشی ازدواج های سفید بیشتر از ازدواج‌های سنتی است. زیرا طرفین در آن با کوچک‌ترین تنشی که در زندگی به‌وجود می‌آید به جای تلاش برای حل کردن آن به فکر اتمام رابطه می‌افتند زیرا هیچگونه تعهدی بین افراد وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  چگونه استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

عدم حمایت خانواده

شاید بتوان گفت یکی از رایج‌ترین عواقب ازدواج سفید عدم حمایت خانواده از این نوع برقراری ارتباط باشد. زیرا همانطور که گفته شد ساختار جامعه ما تا حد زیادی سنتی است و خب طبیعتا وقتی بخواهید به خانواده خود اعلام کنید که قرار است با یک نفر بدون هیچگونه رسمیتی به زیر یک سقف بروید از شما نمی پذیرند. بنابراین شما هم در مقابل باید آمادگی زندگی مستقل را داشته باشید زیرا در اکثر مواقع خانواده در این شرایط از شما حمایت نمی‌کند.

بارداری ناخواسته از عواقب ازدواج سفید در جوانان

بارداری در ازدواج سفید بدترین اتفاقی است که می‌تواند بیفتد. زیرا شما دیگر فقط مسئول زندگی خودتان نیستید و از این پس باید نقش پدر و مادر را ایفا کنید. با توجه به این که هیچگونه ارتباط قانونی با یکدیگر ندارید هم شما و هم فرزند شما در آینده به مشکلات زیادی برخواهید خورد. از سوی دیگر در صورتی که از یکدیگر راضی نباشید نمی‌توانید به راحتی از یکدیگر جدا شوید. زیرا شما دارای فرزند هستید و شاید مجبور شوید علی رغم میل باطنی خود با آن شخص ازدواج کنید.

 

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا