ورزش

ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه | ورزش بالا تنه در منزل

علت چاقی بالا تنه چیست و چطور می توان این قسمت را لاغر کرد؟ عوامل ژنتیکی مهم ترین عامل تاثیرگذاری در چاقی بالا تنه است. حقیتا رژیم های غذایی باعث لاغری موضعی و برخی از قسمت های بدن نمی‌شود. یعنی کسی نمی‌تواند مدعی شود با خوردن یک غذای خاص، بالا تنه یا پایین تنه شما لاغر می‌شود. اما با ورزش بالا تنه در منزل می‌توانید عضلات این قسمت را سفت کنید. در ادامه به چندین ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه می‌پردازیم.

مجله زیبایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

تمرینات هوازی بالا تنه با حرکت دراز کش و بالا بردن وزنه

 این حرکت ورزشی را همانطور که در تصور می‌بینید، با کمک وزنه انجام دهید. اگر در منزل وزنه ندارید، می‌توانید دو بطری نیم لیتری را پر از آب کرده و تمرین را با آنها انجام دهید. برای انجام این ورزش بالا تنه در منزل ابتدا روی زمین دراز بکشید. دست‌ها را کاملا صاف و کرده و دو پا را به یکدیگر بچسبانید. کف هر دو پا باید زمین را لمس کند.

حالا زانوها را خم کنید. دو وزنه را به آهستگی حرکت دهید. دست راست را صاف و به سمت بالا ببرد. به طوری که شانه‌ها کشیده شوند. حالا وزنه را به سمت بالای شانه بکشید. چند ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی به حرکت قبلی برگردید. با پایین آمدن وزنه، پای بالایی خود را همزمان به طرف وزنه آورده و آن را لمس کنید. این حرکت را برای هر یک از دست ها ۱۲ مرتبه تکرار کنید.

همچنین بخوانید:  بزرگ کردن باسن با برنامه بدنسازی حجمی بانوان
ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه | ورزش بالا تنه در منزل

ایستادن روی یک دست

یک ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه گذاشتن وزن روی پاها و یک دست است. برای قرار گرفتن در این حالت، ابتدا کف دست راست را روی زمین قرار دهید. کف دست باید صاف باشد. اگر توان این کار را ندارید، روی آرنج قرار بگیرید. سپس دو پا را به هم نزدیک کنید و کف هر دو پا را بر روی زمین قرار دهید.

در این حالت باید بدن کامل صاف و بدون خمیدگی باشد. حالا در دست چپ خود یک دمبل سبک بگیرید. در همین حالتی که هستید وزنه را به سمت شانه ببرید و دوباره به حالت قبل برگردید. این ورزش برای بالا تنه باید برای هر دو دست ۱۲ بار تکرار شود.

ورزش برای بالا تنه / ورزش بالا تنه در منزل

یکی از ورزش‌های موثر برای تقویت عضلات بالا تنه، شنا سوئدی است. شنا سوئدی یکی از یکی از تمرینات کششی بالا تنه محسوب می شود. برای انجام این ورزش ابتدا کف دست ها را درست در زیر شانه و بر روی زمین قرار دهید. کف دست ها باید به اندازه عرض شانه‌ها از یکدیگر فاصله داشته باشند.

حالا نوک انگشتان پا را روی زمین قرار دهید. در همین حالت تعادل خود را حفظ کنید. بدن باید صاف و ایستاده باشد. در همین حالت قفسه سینه را را به سمت زمین نزدیک کنید. در حالی که آرنج دستان خم می‌شوند. سعی نکنید باسن را بلند و یا گردن را خم کنید. گردن باید صاف باشد.

این ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه باید ۱۵ مرتبه تکرار شود. زمان پایین آمدن، به ناحیه شانه ها فشار وارد می‌شود.

همچنین بخوانید:  هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید
تمرینات هوازی بالا تنه با حرکت دراز کش و بالا بردن وزنه

حرکت پشت بازو دیپ

یکی دیگر از تمرینات هوازی بالا تنه انجام حرکت پشت بازو دیپ است. برای انجام این حرکت به یک میز یا صندلی نیاز دارید. اگر دسترسی به این وسایل را ندارید روی زمین انجام دهید. برای شروع، انگشتان دست را به سمت پاها حرکت داده و آرنج خود را خم کنید.

باسن خود را از روی زمین بکشید و عضلات سه سر را درگیر و دست‌ها را صاف کنید. زمانی که آرنج صاف می‌شود، باید یک پا را بالا بیاورید. سعی کنید تعادل خود را بر روی یک پا حفظ کنید. این ورزش برای بالا تنه باید ۱۵ مرتبه تکرار شود.

یک ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه گذاشتن وزن روی پاها و یک دست است

ورزش بالاتنه با پشت بازو زدن

یکی دیگر از تمرینات کششی بالا تنه پشت بازو زدن است. این ورزش باعث سفت شدن عضلات پشت بازو می‌شود. اگر بازوهایتان بیش از حد چاق است، با این ورزش برای بالا تنه به مرور زمان سفت و لاغر می‌شوند. برای انجام این حرکت ورزشی از قسمت باسن به سمت جلو خم شوید. سپس بدن را منقبض کرده و کمر خود را صاف کنید.

در همین حالت آرنج‌ها را خم و بازوها را در کنار پهلوها نگهدارید. نفس خود را به بیرون دهید و دست‌ها را تا جایی که توان دارید، صاف کنید. نفس را به سمت داخل بکشید و آرنج‌ها را خم کرده و دوباره به حالت قبل برگردانید.

زمان انجام این ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه باید گردن بدون حرکت و صاف باشد. این حرکت ورزشی را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.

این ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه باید 15 مرتبه تکرار شود.
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا