ورزش

چاقی صورت : 9 درمان خانگی و موثر برای داشتن صورتی جذاب

 

چاقی صورت برای داشتن چهره‌ای جذاب بسیار حائز اهمیت است. برای بهبود دادن وضعیت لاغر بودن صورت می‌توان راهکارهای صحیحی را پیش گرفت. در این مطلب بهترین راهکارها برای داشتن صورتی پر و زیبا ارائه شده است که می‌توان با پیش گرفتن آنها از چهره‌ای جذاب‌تر برخوردار شد.

مجله زیبایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

زیبایی و داشتن چاقی صورت

اگر کمی به تاریخ نگاه کنید به سرعت به این مسئله پی می‌برید که اکثر خانم ها برای زیبایی صورت خود اهمیت ویژه‌ای قائل می شوند و در تلاش هستند تا با استفاده از روش های مختلف صورتی جذاب و زیبا را برای خود فراهم آورند.

در واقع آنها بر این عقیده اند که صورت و گونه ها نقش بسیار فوق العاده ای را در زیبایی ظاهری ایفا می کنند. این مسئله به قدری جدی است که بسیاری از خانم ها داشتن صورتی چاق را گویای جوانی و همچنین طراوت و جذابیت به حساب می آورند.

 

این مسئله خصوصا زمانی که سن بالا می رود و اولین نشانه های پیری یعنی چین و چروک بر روی صورت نمایان می شود نمود بسیار زیادی پیدا می کند و افراد را برآن می دارد تا به سراغ کشف راه هایی برای چاقی صورت بروند.

مطالب مرتبط با چاقی صورت

اگر پای صحبت خانم ها بنشیدید به این مسئله پی خواهید برد که اکثر آنها در رویای رسیدن به صورتی چاق و گونه هایی برجسته و زیبا هستند. اما نکته اینجاست که اغلب به دلیل اختلالاتی که به واسطه خوراکی های نامناسب و همچنین مسائل ناشی از بافت های پوستی، شانس رسیدن به صورتی فوق العاده جذاب از آنها گرفته می شود.

مطمئنا این مسئله بسیار برایتان تعجب برانگیز خواهد بود که در دنیایی که هر روزه روش هایی برای از بین بردن چربی معرفی می شود، افرادی هستند که به دنبال راهی برای چاقی صورت میگردند.

اگر بخواهیم یکی از اصلی ترین دلایل آن را بیان کنیم باید بدانید که صورت چاق به خانم ها فرصت های بیشتری را برای انجام آرایش های زیبا می دهد.

اینکه شما صورتی چاق داشته باشید به این معنی نیست که چربی های بیشتری را به صورتتان تزریق کرده اید و یا چربی اضافه دارید.

شما به راحتی میتوانید با استفاده از روش های مختلف، تمرین های زیاد و همچنین درمان های خانگی به صورت کاملا طبیعی چاقی صورت را برای خود فراهم آورید. در این مقاله در نظر داریم برخی از روش های خانگی و همچنین روش های پزشکی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

درمان های خانگی برای چاقی صورت

از موثرترین درمان هایی که از گذشته برای چاق شدن صورت استفاده می کنند، می توان به درمان های خانگی به وسیله گیاهان دارویی و هر ماده طبیعی که وجود دارد اشاه کرد. در ادامه موثرترینِ این راهکارها و روش های درمانی برای داشتن صورتی پُر را برایتان معرفی خواهیم کرد.

  • گلاب و گلیسیرین

مطمئنا با خواص گلاب آشنایی دارید و میدانید که ترکیب گلاب و گلیسیرین یکی از بهترین و فوق العاده ترین راه هایی است که میتوانید برای چاقی صورت از آن استفاده کنید.

در واقع این ترکیب علاوه بر فواید شگفت انگیزی که برای پوست دارد، دارای خاصیت مرطوب کننده نیز می باشد. برای اینکه بتوانید از این محلول استفاده کنید باید گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر ترکیب کرده و هر شب قبل از خواب بر روی گونه های صورت بمالید و اجازه دهید تا صبح بر روی صورت شما بماند و سپس صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید.

این ترکیب می تواند باعث تقویت پوست شما شده و آن را هیدراته نگه دارد. به همین دلیل در چاقی صورت و همچنین برجسته کردن گونه نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • استفاده از عسل

عسل از جمله موادی است که در اکثر مواقع و برای درمان و رسیدن به خیلی چیزها میتوان از آن استفاده کرد و جالب اینجاست که همواره نتایج بسیار خوبی از خود به جای میگذارد.

برای چاقی صورت نیز میتوان از عسل استفاده کرد و نتایج بسیار خوبی را نیز دریافت نمود. عسل این توانایی را دارد که رطوبت را به پوست شما برگرداند و در نتیجه پوستی باطراوت و سالم را برای شما فراهم آورد.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل میتواند از مشکلات پوستی ناشی از رادیکال های آزاد نیز جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:  شروع تمرین با وزنه یا کاردیو؟

برای اینکه بتوانید این ماسک را تهیه کنید تنها نیاز است که یک قاشق چای خوری از آن را با میوه پاپایا ترکیب کنید و پس از اینکه به خمیر تبدیل شد آن را بر روی گونه های خود بمالید.

اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت شما بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. انجام این کار در هنگام صبح اثربخشی بیشتری را از خود نشان می دهد.

 

امروزه تب استفاده از آلوئه ورا برای تهیه انواع ماسک پوست و مو بسیار داغ است و افراد برای درمان جوش و همچنین داشتن پوستی سالم از آلوئه ورا کمک میگیرند.

اما نکته اینجاست که آلوئه ورا خاصیت های دیگری را نیز با خود به همراه دارد و میتواند با منقبض کرده و سفت کردن پوست طبیعی شما، از لاغر شدن آن جلوگیری کند و مانع از کشسانی شدن پوستتان شود.

طی تحقیقاتی که بر روی آلوئه ورا انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که آنتی اکسیدان های موجود در آن میتواند از پوست صورت در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و با افزایش کلاژن سازی پوست، چاقی صورت و چهره ای با طراوت را برای افراد پدید آورد.

برای اینکه بتوانید نتیجه ی دلخواه خود را بدست آورید باید ژل آلوئه ورا را حدود 10 الی 15 دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و پس از مدتی به آن دست نزدید و سپس با آب گرم بشویید.

روغن زیتون نیز از جمله دیگر روش هایی است که این روزها به عنوان راهی برای رسیدن به صورتی چاق مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع روغن زیتون تاریخچه ای طولانی در چاقی صورت دارد، این روغن دارای چربی تک غیراشباع سالم است که در حفظ سلامتی و همچنین برجسته سازی گونه ها نقش بسیار زیادی ایفا می کند.

شما میتوانید از روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و یک روش عالی برای رفع خشکی صورت استفاده کنید و طراوت و نرمی زیاد را برای پوستتان فراهم آورید.

برای رسیدن به این خواسته باید روزانه یک قاشق چای خوری از روغن زیتون را بر روی پوست صورت خود بمالید و به نرمی ماساژ دهید و پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

تکرار مداوم این کار میتواند نتیجه ای دلچسب را برای شما فراهم آورد و باز هم این مسئله بر شما روشن شود که استفاده از روش های طبیعی گذشتگان جزء بهترین روش هایی است که میتوان برای رسیدن به پوستی شاداب و جذاب بهره گرفت.

شاید باور این مسئله کمی سخت باشد اما نوشیدن آب از جمله مواردی است که برای رسیدن به صورتی چاق میتوانید از آن بهره بگیرید. در واقع اگر شما بتوانید در طول روز چیزی حدود 8 لیوان آب بنوشید پس از گذشت مدتی متوجه چاقی صورت خود خواهید شد.

 

همچنین اکثر افراد از این روش برای رسیدن به چاقی سریع صورت نیز استفاده می کنند. شما باید به این مسئله آگاه باشید که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی های موجود در بازار نمی تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه آمیزی بر روی پوست و همچنین چاقی صورت داشته باشد.

اکثر متخصصان تغذیه بر این عقیده اند اگر بتوانید در حین انجام تمرینات ورزشی خصوصا بدنسازی آب مصرف کنید تاثیر بیشتری از آن را در چهره خود مشاهده خواهید کرد و صورتی جذاب و شاداب تر بدست می آورید.

  • انجام حرکات ورزشی برای چاقی سریع صورت

اگر نمیتوانید که پرخوری کنید و یا از تکنیک های تغذیه برای رسیدن به صورتی چاق استفاده کنید، میتوانید به سراغ انجام تمرین ها و تکنیک های ورزشی چاقی صورت بروید.

شما برای رسیدن به خواسته خود باید روزانه 20 دقیقه را به انجام تمرینات اختصاص دهید و هر روز دو نوبت آنها را تکرار کنید. برای شروع باید بر روی یک صندلی بنشینید و تمرکز خود را بر روی عضلات صورت بگذارید.

سپس لب هایتان را جایی که امکانش را دارید جمع کنید و به مدت 5 ثانیه نگه دارید سپس بدون اینکه لب هایتان را از یکدیگر باز کنید و یا اینکه دندان هایتان دیده شود تلاش کنید تا لبخندی به لب بیاورید.

این تمرین را 15 بار در هر نوبت تکرار کنید. مطمئنا پس از انجام 15 امین بار؛ عضلاتتان احساس خستگی می کند که این مسئله نشان از درست انجام دادن حرکات و همچنین بهبود خونرسانی و همچنین گردش خون به سلول‌های صورت می باشد که در نهایت منجر به چاقی صورت خواهد شد.

  • سالاد بخورید تا صورتی چاق داشته باشید

 

هنگامی که شما سالاد کاهو و جوانه گندم را در وعده های غذایی خود قرار می دهید در واقع در چاقی سریع صورت خود و همچنین افزایش نشاط و شادابی آن نقش بسیار زیادی ایفا کرده اید.

همچنین بخوانید:  برنامه بدنسازی و تغذیه فیل هیث

همانطور که در جریان هستید جوانه گندم سرشار از ویتامین E و گروه ویتامین های B می باشد که هر کدام از آنها تاثیر بسیار زیادی در آبرسانی و همچنین افزایش آب میان بافتی بر روی صورت خواهد داشت. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده شما برای تهیه سالاد جوانه گندم کار بسیار ساده ای را در پیش دارید

زیرا تنها با تهیه جوانه گندم و ماست و ترکیب آنها با یکدیگر میتوانید این سالاد را تهیه کرده و در هر وعده غذایی، دو قاشق از آن را مصرف کنید. توجه کنید اگر میخواهید چاقی صورت را برای خود پدید آورید تنها به 2 قاشق از این سالاد بعد از هر وعده غذایی اکتفا کنید.

همگی به این مسئله آگاه هستیم که ورزش یوگا سرشار از فواید برای بدن و علاوه بر آن زیبایی پوست می باشد. از همین رو باید به شما بگوییم که یوگا می تواند در چاقی صورت شما نیز تاثیرگذار باشد.

در واقع یوگای صورت منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین در صورت شده و در نهایت پوستی سفت و زیبا را برای شما فراهم خواهد آورد و از لاغری پوست جلوگیری می کند.

برای انجام تمرینات مرتبط با آن نیازی نیست که حتما به کلاس های مخصوص آن مراجعه کنید تنها با رعایت نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم می توانید چاقی سریع صورت را برای خود فراهم آورید:

  1. دو انگشت سبابه خود را بر روی برجستگی استخوان گونه که با سوراخ بینی موازی است قرار دهید و سپس انگشتانتان را به مدت 1 الی دو دقیقه به صورت دایره هایی کوچک به سمت خارج محل مورد نظر ماساژ دهید.
  2. دو انگشت سبابه خود را در دو طرف سوراخ بینی و در نزدیکی لب قرار داده و به صورت دایره‌هایی کوچک شروع به ماساژ کنید، این کار را به مدت 2 دقیقه ادامه دهید و سپس رها کنید.
  3. هر دو انگشت سبابه خود را بر روی لبه های فک قرار دهید و سپس ماساژ دایره ای شکل را شروع کنید انجام این کار به صورت روزانه و به مدت 2 دقیقه ضروری است.
  • یوگای صورت تکنیک های مختلفی دارد که برای حفظ زیبایی صورت می تواند بسیار موثر باشد. برای آموزش حرکات بیشتر، پیشنهاد می کنیم به مقاله یوگای صورت برای لیفت و رفع چروک مراجعه کنید.
  • مرطوب سازی گونه ها

اگر به دنبال این هستید تا صورتی چاق داشته باشید باید به شما بگوییم که یکی از راه های چاقی صورت، مرطوب نگه داشتن پوست می باشد.

 

برای این کار میتوانید از انواع کرم های ملایم و همچنین لوسیون های صورت مرتبط با پوستتان استفاده کنید تا گونه های خود را همواره بعد از هر شستشو مرطوب و هیدراته نگه دارید.

دقت کنید استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون و بادام نیز میتواند در این راه به شما کمک کند. هر چند که برخی از روش های ورزشی را برای رسیدن به چاقی سریع صورت به شما معرفی کردیم اما اگر نتوانید آنها را به صورت صحیح انجام دهید، این امکان مهیا نخواهد شد تا به نتایجی فوق العاده شگفت انگیز دست پیدا کنید.

کارهایی که نباید انجام دهید

برای چاقی صورت، حتما نباید گروهی از فعالیت ها را انجام داد. پرهیز از انجام برخی از کارها سبب می شود صورت، فرم زیبای خود را حفظ کند و زیباتر شود.

یکی از آنها حذف پروتئین و پیروی از رژیم های غلط غذایی است. وقتی شما شروع به کاهش وزن می کنید، بافت صورت که لطیف تر از سایر قسمت های بدن است، سریعتر لاغر می شود به ویژه اگر در این رژیم پروتئین و مواد مغذی کافی به بدن نرسد. به همین دلیل پیروی از رژیم درست با دریافت مقدار پروتئین کافی می تواند از این موضوع تا حد بالایی جلوگیری کند.

زبان صورت که به اصطلاح face language نیز بیان می شود، سبب حرکت بسیاری از عضلات صورت می شود. گاهی برای برخی از افراد این موضوع غیر ارادی است و برای برخی دیگر به صورت ارادی انجام می شود. این موضوع می تواند سبب ایجاد چین و چروک زیادی در صورت شود که بهتر است برای پیشگیری از لاغری، افتادگی پوست و چروک روی سطح آن تا جای ممکن این موضوع را به شکل ارادی کنترل کرد.

از دیگر مواردی که سبب جلوگیری از چاقی صورت می شود و برای پوست نیز مضر است، دود سیگار است. چه سیگار بکشید و چه در معرض دود آن قرار داشته باشید، روی سلامت پوست و زیبایی چهره تاثیر گذاشته اید.

مطالب مرتبط با چاقی صورت

سخن پایانی

زیبایی و داشتن چهره‌ای جذاب به عنوان دغدغه‌ای برای اکثر خانم‌ها محسوب می‌شود. امروزه روش‌های متنوعی برای داشتن زیبایی وجود دارد. اغلب انجمن‌های زیبایی داشتن گونه‌هایی برجسته را قسمتی از زیبایی در چهره معرفی کرده‌اند. در این مطلب راهکارهای ایده‌آلی برای کسب چاقی صورت و جذاب شدن چهره ارائه شد که در عین سادگی بسیار تاثر گذار به شمار می‌روند.

منبع : quickfit.ir
حتما بخوانید : ورزش سیاتیک پا
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا