روانشناسی

چرا خانواده پسر با ازدواج او مخالفت می‌کنند؟

مخالفت خانواده پسر با ازدواج امری است که بسیاری از زوجین با آن مواجه شده‌اند.

 

ممکن است با شرایطی روبه‌رو شوید که دختری را برای ازدواج می‌پسندید ولی خانواده با انتخاب شما مخالفت می‌کنند. در چنین شرایطی تنش‌هایی بین شما و خانواده‌تان ایجاد می‌شود. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بررسی دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

در اکثر مواقع دلیل اصلی مخالفت والدین، عدم اعتماد به انتخاب شماست و گمان می‌کنند انتخاب همسر باید توسط خودشان که با تجربه‌تر هستند صورت بگیرد. مخالفت خانواده پسر با ازدواج او سه دلیل کلی دارد:

ناراضی بودن از دختر منتخب پسر از دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

برخی خانواده‌ها اساسا با دختری که پسرشان انتخاب کرده مخالف هستند و گمان می‌کنند که خودشان باید برای او همسری انتخاب کنند. در حقیقت این خانواده‌ها تنها به مشورت دادن پسرشان و عدم تایید دختری که او برمی‌گزیند قانع نیستند و می خواهند مستقیما تصمیم گیرنده باشند. مشکل این است که خانواده‌ها به‌جای اینکه به دنبال همسری مناسب برای پسرشان باشند، به دنبال عروسی مناسب برای خود هستند که بتوانند به او افتخار نمایند.

همچنین بخوانید:  مشاوره قبل از ازدواج چه تاثیری بر میزان موفقیت انتخاب تان دارد؟

 

هراس خانواده از جدایی و مستقل شدن فرزند از خانواده

این خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که پسرشان به دلایلی فعلا ازدواج نکنند. به‌عنوان مثال پسری که در خانواده‌اش نقش پدر و پشتیبان را ایفا می‌کند و به او وابستگی مالی دارند؛ اعضای خانواده نگران هستند که این ازدواج منجر به از دست دادن تکیه‌گاه آن‌ها شود. پسری را فرض کنید که مادر وابستگی شدیدی به او دارد. همین امر سبب می‌شود که عروس را به‌عنوان یک رقیب ببیند. دلیل دیگری که بسیار در بین خانواده شایع است شک در توانایی پسر برای اداره کردن زندگی است.

در نظر داشتن دختری در دوستان و اطرافیان از دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

گاهی اوقات خانواده، دختر دیگری را در آشنایان پسندیده‌اند به همین دلیل با انتخاب پسرشان مخالفت می‌کنند تا پسر راضی شود که به انتخاب آن‌ها تن دهد و با دختر منتخب‌شان ازدواج کند.

در مقابل مخالفت خانواده ها چه کار کنیم؟

نکته اصلی که در مورد مخالفت خانواده پسر با ازدواج او باید بدانید این است که هر مخالفتی از سوی خانواده‌ها به معنای داشتن سوء نیت نیست. همان‌طور که توضیح داده شد مشکل اصلی مخالفت خانواده پسر با ازدواج به دلیل عدم اطمینان خانواده‌ها به صلاحیت پسرشان برای انتخاب شخص مناسب است.

به همین دلیل بهتر است تا معیارهای انتخاب همسر را برای خود و همسر آینده‌تان یکبار دیگر مرور کنید. داشتن ملاک و معیار اولین قدم برای دفاع از شخص مورد نظر است. نقش خانواده در ازدواج هم قبل از ازدواج و هم در سال‌های بعد از ازدواج همچنان اثر دارد، پس مخالفت‌ها را نادیده نگیرید.

همچنین بخوانید:  چرا دیگران را سرزنش می‌کنیم؟

 

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا