روانشناسی

چگونه انسانی اصیل باشیم؟

تا به حال شده احساس کنید نقابی به صورت دارید؟ شاید احساس می‌کنید باید به شیوه‌ای خاص در حضور رئیس‌ خود عمل کنید یا چیزهای خاصی به همکاران‌تان بگویید تا مقبول واقع شوید.

 

اکثر افراد به جای آنکه خودتان باشند دائما نقشی را بازی می‌کنند تا با دیگران هماهنگ باشند یا بر آن‌ها تاثیر بگذارند. به جای اینکه به شیوه‌ای واقعی عمل کنند، به دیگران چیزی می‌گویند که دوست دارند بشنوند و برخلاف ماهیت واقعی خود عمل می‌کنند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به ویژگی انسان های اصیل می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

اصالت داشتن چیست؟

به‌نظر می‌رسد به تعداد روان‌شناسان و فیلسوفان و عالمان و محققان، تعاریف متفاوتی از اصالت وجود دارد. با این حال، تعریف متداول این است که اصالت داشتن به معنی زندگی مطابق با ارزش‌ها و اهداف خود و نه مطابق با ارزش‌ها و اهداف دیگران است. در این موضوع می‌پردازیم که چگونه فردی اصیل باشیم.

مطابق با ارزش‌هایتان زندگی کنید

با اصالت زندگی کردن یعنی اینکه مطابق با ارزش‌ها و باورهایی زندگی کنید که بیشتر از همه برای شما عزیز بوده و منشا اهداف شخصی‌ شما هستند. قدم اول شما شناسایی ارزش‌های اصلی و سپس تعهد به زندگی و کار مطابق با آن‌ها است. سپس باید اهداف شخصی و اهداف حرفه‌ای را مشخص کنید که با این ارزش‌ها مطابقت دارند.

همچنین بخوانید:  این افراد هرگز با شما ازدواج نمی‌کنند

 

شکاف را شناسایی کنید

آیا شکافی بین کسی که اکنون هستید و کسی که فکر می‌کنید می‌توانید باشید وجود دارد؟ برای مثال آیا در محل کار نقابی به‌صورت دارید؟ شاید زمانی که با اعضای گروه‌ خود هستید خشن‌تر از حد معمول باشید. چرا که فکر می‌کنید این گونه است که مدیران کارها را انجام می‌دهند. شاید بسیار پرحرف هستید، چون نمی‌خواهید دیگران فکر کنند که خسته‌کننده‌اید یا شاید لبریز از ایده‌هایی هستید که هیچ‌گاه آن‌ها را به اشتراک نمی‌گذارید چون می‌ترسید که اعضای گروه آن‌ها را رد کنند و این کار باعث می‌شود احساس سرکوب شدن و ناراحتی داشته باشید. این شکاف‌ها را پیدا کنید. همچنین فکر کردن درباره‌ اینکه تا چه حد این ویژگی‌ها منعکس‌کننده‌ شخصیت واقعی‌تان هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

صادقانه ارتباط برقرار کنید

یکی از ویژگی انسان‌های اصیل اینکه صادقانه ارتباط برقرار می‌کنند. ارتباط صادقانه یعنی گفتن آنچه که باور دارید، ضمن آنکه به نیازها و احساسات دیگران احترام می‌گذارید. این کار مستلزم هوش هیجانی و مهارت‌های خوب ارتباطی است. به این معنی هم هست که نباید با دیگران بازی نکنید. آنچه در ذهن‌تان است را بگویید و از اشارات سری یا تدابیر دیگری برای انتقال منظور خود استفاده نکنید.

 

فرضیه‌پردازی نکنید

فرضیه‌پردازی درباره‌ی دیگران در زندگی آسان است. جایی که قضاوت لازم نیست، قضاوت خود را بیان نکنید. اجازه دهید اعمال دیگران معرف آن‌ها باشند و سعی کنید حرف آن‌ها را همان‌گونه که هست بپذیرید. متوجه خواهید شد که اگر تلاش کنید تا در قبال دیگران ذهنی باز داشته باشید، آن‌ها نیز همین رفتار را با شما خواهند داشت.

همچنین بخوانید:  چرا بعضی افراد همیشه شاد هستند؟

اعتمادبه‌نفس به وجود بیاورید

واقعی بودن مستلزم قدرت شخصیت است به ویژه زمانی که دیگران به شما فشار می‌آورند تا به‌گونه‌ای عمل کنید که می‌دانید اشتباه است. به همین دلیل است که باید روی ایجاد اعتمادبه‌نفس کار کنید. درکی قوی از خود و قاطعیت لازم برای پافشاری بر موضع‌ خودتان به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های چالش‌برانگیز موفق شوید.

 

احساسات خود را مدیریت کنید

وقتی واقعی زندگی می‌کنید، نیازهای دیگران را در نظر می‌گیرید و تلاش می‌کنید با احترام رفتار کنید. در موقعیت‌های استرس‌زا، این یعنی بدانید چگونه باید احساسات‌ خود را کنترل کنید. این بخش مهمی از واقعی زندگی کردن است، چون نشان می‌دهد که قدرت و احترامی درونی برای اطرافیان‌ خود دارید.

 

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا