روانشناسی

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

وقتی زن یا شوهر برای تنبیه همسرش به‌جای گفتگو، قهر را انتخاب می‌کند فرد مقابل به مرور از این سکوت رنج برده و احساس ناامیدی می‌کند.

 

برای همه ما پیش آمده که یا خودمان با کسی قهر می‌کنیم یا دیگران با ما قهر می‌کنند. قهر در روابط خانوادگی، دوستانه، عاشقانه و غیره وجود دارد. اما اینکه دلیل محکمی پشت سکوت ما باشد بسیار مهم است. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بررسی قهر مردان در رابطه عاطفی می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

قهر مردان در رابطه عاطفی

تحقیقات نشان داده که قهر زن و شوهر به رابطه آن‌ها آسیب می‌رساند. روانشناسان دریافته‌اند که استفاده از سلاح قهر بین زوجین به‌شدت رایج است. متاسفانه برخی از طلاق‌ها به‌خاطر قهرهای طولانی و دور شدن زوجین از یکدیگر اتفاق می‌افتد.

قهر در رابطه عاشقانه

متاسفانه خیلی از افراد معنی و مفهوم عشق را اشتباه متوجه شده‌اند و گاهی وقت‌ها با قهر کردن، از عشق و علاقه طرف مقابل در جهت برآورده شدن خواسته‌هایشان سوء‌استفاده می‌کنند. افراد عاشق گمان می‌کنند که باید به تمام خواسته‌های طرف مقابل تن دهند و همین مساله باعث افزایش قهر در رابطه عاشقانه می‌شود. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این کار رابطه عاشقانه شما را نابود می‌کند! سر بزنید.

همچنین بخوانید:  همسرتان را به بهترین دوست خود تبدیل کنید

 

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید علت قهر را بررسی کنید. اگر قهر مرد با یک دلیل منطقی همراه بود و به او حق می‌دهید که از شما ناراحت باشد بهتر است راه‌های آشتی با مردان را که در ادامه آورده‌ایم امتحان کنید:

برای صحبت قدم پیش بگذارید

در یک موقعیت خوب با فرد صحبت کنید، به او بگویید که احساس خوشایندی از قهر کردن او ندارید و به‌دنبال حل مشکل هستید.

احساسات طرف مقابل را بپذیرید

از شریکتان بخواهید که احساساتش را به شما بگوید. وقتی این درخواست را می‌کنید مرد متوجه می‌شود که برایش ارزش قائل هستید و از حالت تدافعی خارج می‌شود. سعی کنید با او همدلی کرده و به حرف‌های او گوش کنید.

برای گفتار یا رفتار نامناسب خود عذرخواهی کنید

در صورتی‌که احساسات طرفتان را جریحه‌دار کرده‌اید و پس از گفتگو متوجه اشتباه خود شده‌اید با عذرخواهی از همسرتان دلجویی کنید. عذرخواهی نشانه قدرت شماست. عده‌ای از مردان ممکن است به‌خاطر عصبانیت و دلخوری به شما اجازه صحبت کردن را ندهند یا حرف‌های توهین‌آمیز بزنند. بهتر است یک فرصتی بدهید تا فرد مقابل آرام شود. ادامه دادن صحبت منجر به دلخوری بیشتر می‌شود و فرایند آشتی کردن با مرد را سخت‌تر می‌کند.

 

نشانه‌های تمایل به آشتی

گاهی جدایی و رنج بعد از قهر، فرد را ترغیب می‌کند که به هر قیمتی شده با شریک سابقش آشتی کند. گاهی از قهر و سکوت مردان این برداشت می‌شود که آن‌ها دیگر تمایلی به صلح ندارند اما این‌طورها هم نیست. اگر زمینه رابطه سالم و درست باشد آشتی کردن نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوب است.

همچنین بخوانید:  این کارها شما را از چشم بقیه می‌اندازد

در اینجا به چند تا از نشانه های تمایل به آشتی اشاره خواهیم کرد:

ارتباط شما به‌صورت کامل از بین نرفته است

اگر هنوز با شریک سابقتان رابطه دارید. گاه و بی‌گاه او را چک می‌کنید یا به بهانه‌های مختلف با او حرف می‌زنید. وقتی اتفاقی می‌افتد سریع می‌خواهید با او به اشتراک بگذارید، یعنی شما فقط نیاز به استراحت داشته‌اید و الان تمایل دارید که با پارتنر خود آشتی کنید.

هنوز همدیگر را ملاقات می‌کنید

وقتی هر دو در جمع‌های سابق حضور پیدا می‌کنید و بدون بحث و دعوا صحبت می‌کنید یا به دلایل خنده‌دار قرار ملاقات می‌گذارید یعنی بوی آشتی‌کنان به مشام می‌رسد. در صحبت‌هایتان مرتب می‌گویید یادت هست فلان جا چقدر خوش گذشت (مرور خاطرات) وقتی با هم می‌نشینید یا تلفنی حرف می‌زنید خاطرات خوب رابطه خود را برای هم بازگو می‌کنید.

منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا