زیبایی

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

هنگامی که از سن 25 سالگی عبور کنید، تغییرات متعددی را در بدن خود به خصوص روی پوست خود مشاهده می‌کنید. علائم پیری مانند خشکی پوست، چین و چروک، خطوط ریز، حلقه‌های سیاه دورچشم و منافذ قابل مشاهده در این مرحله از زندگی شروع به نمایان شدن می‌کنند. با این حال، ما می‌توانیم با راهنمایی‌های صحیح مراقبت از پوست به شما کمک کنیم تا بعد از ۲۵ سالگی نیز جوان به نظر برسید. برای کاهش این علائم و جلوگیری از پیری زودرس باید از پوست خود مراقبت مناسبی داشت‌باشید. آیا آسان است؟ آیا می‌توانید علائم پیری را معکوس کنید؟ اجازه دهید در اینجا راه حل‌هایی پیدا کنیم. برای کمک به حفظ سلامت پوست و به نظر رسیدن جوان و سرزنده ماندن، نکات ساده را بخوانید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.


مراقبت از پوست بعد از 25 سالگی 


1. صورت خود را تمیز کنید

این برای پوست بسیار مهم است. همیشه پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. مارک‌های زیادی موجود است. از یکی استفاده کنید که بهترین کار را برای شما دارد. یک پاک کننده‌ی خوب منافذ و ناخالصی‌ها را به طور کامل ازبین می‌برد و همچنین آثار چربی و آرایش را نیز پاک می‌کند و پوست شما را نرم، شاداب و تمیز می‌کند. پاکسازی باید دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار قبل از رفتن به رختخواب انجام شود.

2. تقویت کننده

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

تونینگ بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است. هنگامی که پوست را کاملا تمیز کردید، از یک تونر خوب برای بستن منافذ، سفت کردن پوست و از بین بردن چربی‌هایی که ممکن است بعد از پاکسازی باقی بمانند استفاده کنید. تونرهای مارک‌دار زیادی در بازار موجود است. شما می‌توانید یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد گلاب برای اکثر انواع پوست مناسب است.

3. مرطوب کننده

پوست با افزایش سن به رطوبت زیادی نیاز دارد. با گذشت زمان، پوست شروع به خشکی و سفت شدن می‌کند. بنابراین، شما باید آن را با یک مرطوب کننده‌ی خوب آبرسانی کنید تا بافت پوست صاف‌تری به شما بدهد. بازار پر از مرطوب کننده است. به اطراف نگاه کنید و محصولی بخرید که مخصوص نوع پوست شما فرموله شده‌است. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده‌ی شما حداکثر رطوبت را ارائه می‌دهد و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند. 

همچنین بخوانید:  اسکراب قهوه برای صورت | طرز تهیه اسکراب قهوه برای بدن

4. لایه برداری

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

پوست خشک و پیر از لایه‌برداری سود می‌برد، زیرا نه تنها سلول‌های مرده را می‌شوید، بلکه به تولید سلول‌های جدید نیز کمک می‌کند. می‌توانید از اسکراب‌های مارک‌دار یا مواد پاک کننده‌ی طبیعی مانند بلغور جو دوسر، پوست پرتقال و غیره استفاده کنید. لایه برداری منظم می‌تواند پوستی صاف‌تر، روشن‌تر و محکم‌تر با چین و چروک‌های کمتر به شما بدهد. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید هفته‌ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید.

5. محافظت از پوست

ضرب المثل «پیشگیری بهتر از درمان است» را به خاطر دارید؟ آفتاب می‌تواند پوست شما را خراب کند و پوست شما را برنزه و دارای کک و مک کند. برای شروع محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید هرگز دیر نیست. کلاه، روسری می‌تواند تا حدی از پوست شما محافظت کند. اما اگر واقعاً می‌خواهید پوست خود را ایمن نگه‌دارید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید. ضد آفتاب‌ها نیز فرمولاسیون‌های مختلفی دارند. برای مزایای بیشتر، یکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده‌است.

6. ماساژ صورت

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

فیشال بهترین راه برای لطیف کردن پوست شماست. یکی از نکات فوق‌العاده در مورد نحوه‌ی مراقبت از پوست بعد از 25 سالگی فیشال است. یک صورت خوب از طرف یک متخصص مشهور، دقیقاً همان چیزی است که پوست شما برای تمیز و شاداب به نظر رسیدن و مهمتر از آن احساس زیبایی به آن نیاز دارد. ماساژ صورت باعث بهبود تخلیه‌ی لنفاوی و کاهش پف می‌شود. مطمئناً پس از یک ماساژ خوب صورت، احساس جوانی درونی و بیرونی خواهیدداشت!

7. پک/ماسک صورت

از بسته‌ها و ماسک‌های صورت برای سفت کردن و احیای پوست خود استفاده کنید. شما می‌توانید ماسک‌های صورت خود را در خانه با مواد طبیعی مانند تخم‌مرغ، عسل، آرد گرم، گلاب، روغن بادام و غیره تهیه کنید. برای داشتن پوست تمیز، جوان و سفت هفته‌ای یک بار از ماسک‌های صورت استفاده کنید!

همچنین بخوانید:  اختلال پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

8. محصولات ضد پیری

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

اکثر محصولات ضد پیری حاوی موادی هستند که به مبارزه با علائم پیری کمک می‌کنند. شما می‌توانید از اواسط دهه‌ی بیست سالگی استفاده از محصولات ضد پیری را شروع کنید، اما بهتر است در اوایل سی سالگی، آن‌ها را به بخشی از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. این محصولات از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین تولید کلاژن را تشدید می‌کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند. شما باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسیل (AHA)، رتینول، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و سایر مواد طبیعی هستند. هنگام استفاده از این محصولات باید دستورالعمل‌های سازنده را که روی بسته‌بندی چاپ شده‌است مطالعه کنید.

9. تغذیه پوست

با افزایش سن، پوست ما به مواد غذایی بیشتری نیاز دارد. ما می‌توانیم با استفاده از محصولات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A، E و سایر مواد طبیعی، تغذیه‌ی مورد نیاز پوست خود را تأمین کنیم. این‌ها با هم با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین استحکام، قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند و پوست را صاف‌تر می‌کنند. از این کرم‌ها در شب استفاده کنید تا حداکثر فواید را برای شما داشته باشد.

10. رژیم غذایی

چگونه بعد از 25 سالگی بازهم جوان بنظر برسیم

یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می‌تواند راز درخشندگی پوست شما باشد. شما باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و سیستم شما را تمیز نگه می‌دارند. سعی کنید مقدار کافی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آب برای سلامت پوست بسیار ضروری است. حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا سموم بدنتان دفع شود.

روش‌های صحیح مراقبت از پوست در دهه‌ی 20 سالگی می‌تواند در طولانی مدت پوست شما را سالم نگه دارد. پیروی از روتین پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده (CTM) کثیفی‌ها را از بین می‌برد، پوست شما را سفت می‌کند و پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد. هفته‌ای یک بار لایه برداری پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست مرده را از بین می‌برد و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. یک رژیم غذایی سالم و متعادل تضمین می‌کند که پوست شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت می‌کند. این نکات مراقبت از پوست را دنبال کنید تا بعد از 25 سالگی جوان به نظر برسید و ببینید آیا پوست شما نرم و درخشان به نظر می‌رسد.

 بیشتر بخوانید: 18 دستور العمل اسکراب لب خانگی

منبع : styley.ir
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا