روانشناسی

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟

همه‌ ما این جمله‌ معروف را شنیده‌ایم که گذشته‌ها گذشته است و شاید بارها هم آن را به‌ زبان آورده باشیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

بهتراست بدانید که برای خیلی از ما، گذشته نه‌ تنها جایی نرفته بلکه هر روز همراهمان است. بسیاری از ما هر روز را با مرور خاطرات و اتفاق‌های ناگوار گذشته سپری می‌کنیم. حال با این همه افکار منفی چگونه می‌توانیم آینده را بسازیم؟ در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان راهکارهای رهایی از خاطرات تلخ گذشته می‌پردازیم.

طرز فکرتان را عوض کنید

بهتر است بدانید که زندگی شما بر اساس افکار شما پیش می‌رود. پس اگر مدام در فکر خاطرات تلخ گذشته باشید زندگی شما به همان سمت می‌رود. در واقع آن چیزی که ذهن شما بر آن تمرکز دارد، اتفاقات  بعدی زندگی شما را رقم می‌زند. پس به‌جای فکر کردن به کارهای گذشته سعی کنید نگاه مثبتی به آن داشته باشید. به این فکر کنید که گذشته رفته است و اتفاقات بی‌نظیری در پیش روی شما قرار دارد و شما می‌توانید خیلی بهتر از قبل عمل کنید و هر آن چیزی که دوست دارید را خلق کنید. اگر هر روز صبح با فکرکردن به جملات الهام بخش از خواب بیدار شوید و آن‌ها را محکم و بلند تکرار کنید، همه‌ آن‌ها به واقعیت تبدیل خواهند شد.

همچنین بخوانید:  این اختلالات شخصیتی را جدی بگیرید!

راهکارهای رهایی از خاطرات تلخ گذشته

برخی دوستان خود را رها کنید

در انتخاب دوستان خود دقت زیادی داشته باشید. اگر دوستان شما کسانی باشند که هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند بدانید که این افراد شما را در زندگی عقب می‌اندازند. پس بهتر است که این افراد را از زندگی خود حذف کنید. بهتر است از کسانی که مدام کارهای گذشته شما را به‌یادتان می‌آورند، فاصله بگیرید. به این نکته توجه کنید که تنها بودن خیلی بهتر از بودن با افراد نامناسب است. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها یعنی برای ازدواج زود است! سر بزنید.

راهکارهای رهایی از خاطرات تلخ گذشته

برای خودتان هدف تعیین کنید

اهدافتان را مشخص کنید و به آن چیزهایی که دوست دارید برسید فکرکنید. این کار باعث می‌شود تا ذهن شما بر روی کارها و اقداماتی که قرار است برای هدفتان انجام شود، متمرکز باشد. پس دیگر دلیلی ندارد به گذشته فکر کنید.

دیگران را ببخشید

یکی از راهکارهای رهایی از خاطرات تلخ گذشته این است که دیگران را ببخشید. اگر شما کینه و ناراحتی را از یک نفر به دل داشته باشید، این کار به شما آسیب می‌زند. تنها راهی که شما می‌توانید از آن احساس بد رهایی پیدا کنید بخشیدن آن فرد است. می‌دانیم که کار آسانی نیست. اما بدانید با این کار از قفسی که خود را در آن زندانی کرده‌اید، رهایی می‌یابید. نفرت را با عشق جایگزین کنید و آن‌گاه تاثیر مثبت آن را در زندگی خود شاهد باشید.

دیگران را ببخشید

سعی نکنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید

هر یک از افراد نگاه متفاوتی به مسائل و موضوعات دارند. بنابراین نیازی نیست که برای کارهایی که انجام می‌دهید و تصمیماتی که می‌گیرید به دیگران توضیح دهید. چرا که در نهایت آن‌ها نگاه خود را به مسائل دارند و شما نمی‌توانید همه را راضی و خشنود نگه دارید. تلاش برای کسب رضایت دیگران شما را دچار ناامیدی و یاس می‌کند. قرار نیست که همه افراد شما را دوست داشته باشند. شما حق دارید که برای خودتان زندگی کنید و هرکاری که دوست دارید را انجام دهید.

همچنین بخوانید:  نشانه‌‌های کسی که با احساسات شما بازی می‌کند

سعی نکنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا